Is het mogelijk om op mijn workstation thuis een exchange server (oid) op te zetten die mijn mail (binnenkomend via de POP van mijn ISP) kan doorrouten naar bv. de smartphone, laptop en dergelijke van mijzelf en huisgenoten. Zodat alle inkomende mail op elk apparaat, altijd up tot date is en dat er verder geen andere synching nodig is. Weet iemand misschen ook een simpele tutorial om dat voor elkaar te krijgen. Vind het geen probleem om een dag uit te gaan vogelen maar ik weet niet of het sowieso mogelijk is.
Exchange is waarschijnlijk wat lastig installeren op je workstation omdat daar tegenwoordig een 64bit OS voor nodig is. Als het alleen om mail gaat is het misschien makkelijker om IMAP te gebruiken?
Wikipedia: Internet Message Access Protocol
Wikipedia: Internet Message Access Protocol
[ Voor 20% gewijzigd door thys op 25-05-2009 16:56 ]
Ik denk sowieso dat het gebruik van Exchange een niet te betalen oplossing wordt.
Kijk hier eens naar:
http://workaround.org/articles/ispmail-etch/
Kijk hier eens naar:
http://workaround.org/articles/ispmail-etch/
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Dat zou betekenen dat ik mijn pop door moet voeren naar een IMAP server die ik zelf draai, gezien mijn isp niet aan IMAP doet? Verder vormt het vereiste 64bit os en kosten geen belemmering. Misschien tactisch om te vermelden dat ik zeg maar 1 inbox heb, waarbij iedereen dus toegang dient te hebben vanaf verschillende apparaten en onder eigen naam terug dienen te kunnen mailen waarbij is de inbox op alle apparaten altijd up to date is.
Volgens mij kun je dit zelfs met een Gmail account doen. Die heeft de POP fetch functie ingebouwd. IMAP maakt het mogelijk om met meerdere clients te verbinden en deze allemaal bijgewerkt te houden.
Zeker als het maar 1 mailbox is dan is dit waarschijnlijk de simpelste oplossing. Terugsturen onder verschillende namen moet ook geen probleem zijn, dit is namelijk een client instelling. Bij Gmail kun je extra afzender adressen toevoegen en na validatie als afzender gebruiken.
Zeker als het maar 1 mailbox is dan is dit waarschijnlijk de simpelste oplossing. Terugsturen onder verschillende namen moet ook geen probleem zijn, dit is namelijk een client instelling. Bij Gmail kun je extra afzender adressen toevoegen en na validatie als afzender gebruiken.
[ Voor 42% gewijzigd door thys op 25-05-2009 17:43 ]