Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-09 09:24
hallo, soms als ik een spel loop te spelen (red alert 3) dan gaat mijn cpu ineens op 100% staan mijn hele pc loopt dan vast en ik nauwelijks meer wat besturen.

als ik het spel afsluit dan doet alles weer normaal, ook het rare is dat als ik een minuut wacht ingame dat hij dan weer vrolijk verder gaat alsof er niets is gebeurt. maar na 10 minuten gebeurt het bijv weer, het is heel willekeurig.

het rare is dat het niet aan het spel kan liggen ik had er namelijk vroeger nooit last van en mijn vrienden waarmee ik speel hebben ook nergens last van.

het ligt niet aan:
het geheugen
cd rom drive
grafische kaart
raid
softwarematig (pc opnew geinstaleerd)
- drivers
- spel zelf

ik heb aardig wat dingen bekeken en uiteindelijk merkte ik dat vak kmixer.sys heel veel cpu op vroot zonder reden. dit is een sound sys bestand zoals ik gelezen heb maar zelfs met deinstalatie van mijn sound driver doet hij het nog steeds dan is kmixer.sys niet meer alle cpu aan het opmaken maar hardware interrupt.

het rare is dat dit alleen bij het spel red alert 3 doet maar ik ben bang dat het ook bij steeds meer dingen gaat gebueren

ook had ik de batterij van de bios eruit gehaald. dus de hele bios gereset en toen deed hij het een stuk minder maar nu ben ik weer bij 0 en doet hij het net zo vaak hoevaak ik de bios ook reset.

ik zat te denken dat dus het probleem bij het moederbord licht maar ik weet het niet zeker als dit zo is word het mijn 3e nieuwe die ik moet kopen :( dus ik weet het liever zeker.

Heeft iemand hier verstand van ervaring mee?
Mvg
Matthijs

P.S. zeg aub niet gebruik google ik heb al minstens 15 uur aan dit probleem lopen ***en en ik heb heel veel dingen op google gezocht en kon het onmogelijk vinden mss weet ik gwn de juiste keywords niet maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:07
Post eens wat specs van je PC.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
- AMD Athlon 64 X2 6400
- Asus M3N78
- OCZ geheugen 800mhz (al vervangen om te testen)
- super writemaster cd/dvd brander (al uitgeschakeld om te testen)
- Harddisk Samsung HD642JJ

meer zit er nu niet meer in omdat ik dat er allemaal al uit heb gesloopt om te kijken of het probleem daar lag

[ Voor 23% gewijzigd door alwinuzz op 25-05-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:38
Zie je niet welk process 100% van je CPU vreet?

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47

Thandor

SilverStreak

Zoals ToasterxD zegt: welk process?

Ik lees dat je 'drivers' hebt geïnstalleerd. Bedoel je daar ook de chipset drivers mee? :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Check in je OS eens op verdachte actieve processen, via taakbeheer (task manager). Als je niet weet wat een <naam>.exe is google je erop, dan vind je al gauw of het een verdachte executable is of niet. Kan best zijn dat het in jou geval malware of trojans zijn, maar kan ook net zo goed niet. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens gehad dat er een corrupt map/bestand op mijn systeem bevond.
dus als ik die een keer opstarte sprong mijn cpu ook op 100%.

na dagen zoeken en doen, is me opgevallen dat, dat dus door dat corrupte bestandje kwam.
probeer dus na te gaan of dat er is. mocht dit zo zijn probeer dan het mapje/bestand ergens anders heen te kopieren en het oude te verwijderen.

en anders game opnieuw installeren en check of je pc geen virus/spyware/andere s**t bevat.

alvast graag gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
het is zoiezo geen mallware virus het is iets hardwarematigs ik heb mn hele pc opnew geintaleerd uit frutratie dus ook het spel..

ook heb ik het proces gevonden maar het is niet een proces (.exe) maar een .sys in system => treaths bestand: kmixer.sys maar uit ik de geluidsdriver deinstaleer gaat is er geen kmixer.sys en het over naar hardware interrupts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.file.net/process/kmixer.sys.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Heb je een aparte geluidskaart of onboard? Als je een losse kaart hebt is het een optie om hem eens in een andere computer te testen.

Heb je onboard geluid dan moet je eens kijken of je de chipset drivers geinstalleerd hebt en of het de meest recente zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het anders is met alleen je onboard geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
ja ik heb zoiezo alleen maar onboard geluid, en zelfs met geluid disabled dus zonder sound drivers doet hij het nog steeds dat is zo raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Je hebt het alleen tijdens spelen? Klinkt alsof de grafische kaart of processor het te warm krijgen en na ff afkoelen weer verder gaan. Heb je wel voldoende ventilatie in de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Oke, dus ook geen virus/spyware scanner die updates binnenhaalt/bestanden scant..?

Irritant probleem.

Hardeschijf dan misschien aan het kapot gaan? (En kijk eens of je hier nieuwe 'firmware' voor kunt downloaden, zal wel niks uitmaken)

Denk toch aan een driver probleem, of een hitte probleem (CPU of GPU/videokaart, of moederbord northbridge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Of, de fameuze "harde schijf in PIO mode". Check in device manager je IDE controllers of alle harddisks in (ultra) DMA mode draaien. Zo niet, IDE controller verwijderen en nieuwe hardware detecteren.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed: Te weinig geheugen... maar daar kan ik niets over zeggen omdat je alleen vermeldt dat je 800MHz geheugen hebt.

waarom... de eerste minuut is hij bezig alles in het geheugen te laden, als dat vol zit gaat ie swappen naar de hardeschijf, wat echt gewoon te gruwelijk traag is ten opzichte van het werkgeheugen (van +/- 5GB/sec naar +/- 100MB/sec)

oftewel, controleer hoeveel geheugen er gebruikt wordt tijdens het spelen als dit richting de 90% loopt kan ik je aanraden meer geheugen in je pc'tje te proppen (LET OP: Ik heb het over ram/werkgeheugen niet over je Hardschijf/Opslag geheugen)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
ik denk dat matel gelijk heeft... is je pc goed gekoeld? probeer eens je kast open te laten en er gewoon een ventilator bij de zetten om te kijken of temperatuur een oorzaak is, bij mij hielp dit om een dergelijk probleem op te lossen

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 16:46
alwinuzz schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:16:
het is zoiezo geen mallware virus het is iets hardwarematigs ik heb mn hele pc opnew geintaleerd uit frutratie dus ook het spel..
Vista ?
Mogelijkheid dat die momenteel bezig is met indexeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

is het niet gewoon een temp geregelde fan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
hallo allemaal
bedankt voor de tips maar het is niet de hitte ik heb de kast er afgehaald en hij doet het nog steeds
geheugen ligt het ook niet aan er zit 4 gig in da moe meer dan genoeg zijn

Wat word bedoelt met PIO mode en kan dit ook met een sata HDD?

"Denk toch aan een driver probleem, of een hitte probleem (CPU of GPU/videokaart, of moederbord northbridge)."

ik denk dat het idd hier in de buurt zit all1 GPU is het niet ik heb he zelfde probleem met onboard als met de HD3850

het zal weer weer het mobo zijn ik heb er altijd pech mee -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hoog is de temperatuur van je processor tijdens het spel? (kan je meten met speedfan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
hoeft niet ik heb stress test (cpu op max 2 cores 20 min) gedaan en toen had hij nergens last van

[ Voor 16% gewijzigd door alwinuzz op 27-05-2009 21:34 ]

Pagina: 1