Allen,
ik ben van plan om thuis een soort test-server te plaatsen welke in eerste instantie zal dienen als Domain Controller en fileserver en waar enkele Gevirtualiseerde OS'en zouden opdraaien.
* Wsl zal Domain controller e.d. ook gevirtualiseerd worden*
Nu ben ik volgende tweedehands server tegen gekomen met deze specificaties:
- Chenbro 2U server case
- Tyan Thunder K8SD S2882 Moederbord
- VGA onboard
- 2x 1000 Mbit Ethernet NIC
- 2x AMD opteron 246
- 4GB ram (8x 512MB)
- 2x 80 GB HD (hot swappable)
- 2x 160GB HS (hot swappable)
- Areca 1110 RAID controller
Graag jullie mening hierover, persoonlijk zou ik het RAM opkrikken naar een 12GB (ivm virtualisatie's) maar vraag me eigenlijk af of ik hierop Win 2008 met Hyper-V zou kunnen draaien? of best bij Win 2003 blijven?
Ook, indien ik het ram opkrik naar 12GB, ik het beste kies voor bv. 3*4GB of eerder 6*2GB of ....
thxn
ps: Prijs voor dit systeem 350€
ik ben van plan om thuis een soort test-server te plaatsen welke in eerste instantie zal dienen als Domain Controller en fileserver en waar enkele Gevirtualiseerde OS'en zouden opdraaien.
* Wsl zal Domain controller e.d. ook gevirtualiseerd worden*
Nu ben ik volgende tweedehands server tegen gekomen met deze specificaties:
- Chenbro 2U server case
- Tyan Thunder K8SD S2882 Moederbord
- VGA onboard
- 2x 1000 Mbit Ethernet NIC
- 2x AMD opteron 246
- 4GB ram (8x 512MB)
- 2x 80 GB HD (hot swappable)
- 2x 160GB HS (hot swappable)
- Areca 1110 RAID controller
Graag jullie mening hierover, persoonlijk zou ik het RAM opkrikken naar een 12GB (ivm virtualisatie's) maar vraag me eigenlijk af of ik hierop Win 2008 met Hyper-V zou kunnen draaien? of best bij Win 2003 blijven?
Ook, indien ik het ram opkrik naar 12GB, ik het beste kies voor bv. 3*4GB of eerder 6*2GB of ....
thxn
ps: Prijs voor dit systeem 350€
[ Voor 1% gewijzigd door dj_vibri op 25-05-2009 15:31 . Reden: prijs vergeten ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.