[Mail.app] Gmail, IMAP & mytweakers.net

Pagina: 1
Acties:

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:50

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik de volgende paar probleempjes waar ik echt niet uitkom na weken googlen en rondvragen.

Heb diversen e-mail adressen, waarvan een deel POP die ik via Gmail beheer. Nu heb ik
4 Gmail accounts verdeeld voor prive, gaming, werk 1 en werk 2.

De staan als IMAP in Mail van Leopard op mijn MacBook Pro en op mijn iPhone. Dit wordt
ook gesynchroniseerd door MobileMe.

In Mail lees ik alles vanuit de Inbox (alle accounts onder 1 inbox), waar ik het ook uit verwijder.
Onderaan heb je de inboxen van de accounts die je hebt toegevoegd. Elke keer als ik iets
verwijder uit de hoofd-inbox dan blijft het staan in de sub-inboxen, idem na verwijdering. Zelfs
als ik ze verwijder dan haalt hij ze gewoon weer opnieuw binnen. Heeft Gmail een IMAP
probleem?

Ik heb een mytweakers.net account die nu aan een Gmail-account is gekoppeld maar ik wil
die liever als POP in mijn Mail zetten, omdat ik er ook vanaf wil versturen. Dit kan ik nu wel
vanuit Gmail omdat ik de SMTP van Gmail gebruik. Maar hoe los ik dat op vanaf Mail of
mijn iPhone als ik nooit een vaste locatie heb? Thuis heb ik Ziggo, op werk KPN etc.
Of kan ik die van Gmail of een iets anders gebruiken?

Alvast bedankt voor het lezen :)

Groet,
Xel!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 02:11
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar je kunt (net als met Gmail) vanuit één account met verschillende e-mail adressen een mail versturen. Bij "Accounts"->"Account Information"->"E-mail address" vul je gewoon al je e-mail adressen in, gescheiden door een komma. Ik kan zo via mijn gmail account (waar al mijn e-mail vanuit elk adres naartoe geforward wordt) met elk e-mail adres dat ik bezit een e-mail versturen.

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:50

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Thnx BloodDragon, dat lost inderdaad deels het probleem op. Heb nu voor mijn Tweakers.net e-mail adres
een nieuw Gmail account aangemaakt. DIt was nodig omdat je maar 1 naam (naam voor verzenden als)
kan aangeven.

Het probleem wat ik maar niet opgelost krijg is dat als ik in Mail een bericht verwijder, hij in Gmail wel uit
mijn inbox verdwijnt maar blijft staan onder "All Mail". Heb volgens mij alle mogelijke combinatie's al uit-
geprobeerd, maar ze blijven er maar staan zonder label. Daarmee bedoel ik in een soort onzichtbare
inbox. Het moet toch kunnen dat wat je via IMAP verwijderd het in Gmail ook definitef verwijderd is?

Thanks

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 02:11
Hiervoor moet je even de Bin folder, onder [Google Mail] in Mail selecteren, vervolgens in het menu Mailbox, deze mailbox gebruiken voor Trash (sorry, maar ik weet niet precies hoe het in Nederlands is). Vervolgens zullen berichten die je verwijderd naar die map worden verplaatst, wat dus in Gmail overeenkomt met een bericht verwijderen.

Even zoeken op google levert veel resultaten op, bijv: http://www.zaphu.com/2008...l-and-gmail-imap-syncing/

EDIT:
Overigens kun je ook aangeven in de settings bij Gmail wat er precies moet gebeuren als je een bericht in IMAP verwijderd. Hiervoor ga je naar de IMAP settings in Gmail.

[ Voor 15% gewijzigd door sroebert op 29-05-2009 09:10 ]