XP en Vista met Parallels ?

Pagina: 1
Acties:

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
korte vraag, kan ik met Parallels een virtuele XP en Win7 draaien.

ik wil XP als standaard gaan gebruiken, want daar draaien nog een aantal progs op die echt nog nodig heb, maar ik wil ook een paar test doen met Win7.
het is niet de bedoeling om die tegelijkertijd te laten draaien, maar om te switchen als het nodig is

of kan je maar een virtuele Windows draaien per Parallels licensie ?
ik heb geen zin om Parallels en VMware beiden te kopen, om 2 virtuele windows te draaien

en nog een vraag :), als ik later een van de virtuele win installs weg gooi, is dan echt alles weg ?, of blijft er nog wat achter, die problemen kan geven als er weer een andere Virtuele win geïnstalleerd wordt ?

[ Voor 17% gewijzigd door absrnd op 25-05-2009 13:03 ]

• junjur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-02-2025
Je kan bijna zoveel virtual machines draaien als je wilt. Desnoods zou je XP en Vista (is het nou Vista of Win7? Zie je titel) tegelijk kunnen draaien, geen probleem. Kijk anders hier eens.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Je kunt met Parallels, VMware Fusion en VirtualBox zoveel OS's draaien als je wilt maar de hardware moet dit wel toestaan (heel simpel gezegd: hoe sneller de machine, hoe meer vm's erop kunnen draaien). Je kunt dus ook meerdere Windows XP vm's maken (een test, een productie). Voordeel is dat je ze naast elkaar kunt draaien indien je dat wenst maar je kunt ze ook gewoon 1 voor 1 draaien als je dat liever hebt. De Windows licentie/EULA stuff zegt alleen dat je wel de nodige licenties er voor moet hebben en dat je officieel alleen Windows Vista Business/Ultimate Edition mag virtualiseren. Windows 7 zal wel eenzelfde EULA krijgen als Vista.

Aangezien je toch meerdere vm's kunt maken is het ook geen noodzaak om 2 OS's in 1 vm te gaan draaien. Het is vaak zelfs handiger en verstandiger om het in losse vm's te doen (stukje backup, geen gemiep met bootloader, etc.). Als je geen Windows 7 meer zou willen is een losse vm ook handiger omdat je dan gewoon de hele vm weggooit, de Windows XP vm heeft daar geen last van. Dat wat er in een vm gebeurd staat helemaal los van andere vm's, ze beïnvloeden elkaar niet (dus ook toekomstige niet).

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 25-05-2009 20:24 ]