Drupal module gezocht u.g.c. locaties winkels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Samen met een vriend zijn ben ik bezig met het opzetten van een site. Wat de inhoud betreft zal ik even een voorbeeld gebruiken wat vergelijkbaar is. Dit omdat het zijn idee is, en het vooralsnog niet lijkt te bestaan. Voordat we wat concreet op het net hebben wil hij graag de inhoud en doel van de site nog even voor zich houden.

Als voorbeeld:

Een website waar users / leden locaties van boekwinkels kunnen plaatsen, andere users kunnen in deze website dan boekwinkels in de buurt vinden en op soort boeken zoeken. Bijv: thrillers in Amsterdam, of nog mooier Thrillers in een straal van 5KM rond postcode 1234AB.

Het CMS dat we willen gebruiken is Drupal. Met name hij heeft hier al veel ervaring mee en is tevreden over de modbaarheid en de community erachter. Mijn bijdrage zal vooral strategisch en inhoudelijk zijn en in mindere mate technisch. Het hele werken en doen van Drupal ben ik nog aan het ontdekken.

We zoeken nu dus een module die het toestaat om door gebruikers "boekwinkels" te laten toevoegen met een aantal variabelen als locatie en beschikbare categorieen boeken. Uitgebreider is beter, bijvoorbeeld locatie op postcode met KM afstand selectie, beschikbare lever methoden etc.

De user generated content moet natuurlijk gemodereerd worden en pas zichtbaar na controle beheerders van de website

Anyhoe: Heeft iemand hier een idee van een module met bovengenoemde functionaliteiten, het hoeft niet dedicated voor winkels te zijn. Ik dacht zelf bijvoorbeeld aan iets met wifihotspots maar ook daarin heb ik nog niet iets gevonden... bij voorbaat _/-\o_

toevoeging van partner:
Het is dus de bedoeling dat gebruikers kunnen zoeken op bepaalde criteria. Dit is al mogelijk met taxonomy terms, maar die staan onderaan het bericht en zijn voor een dergelijke site dus niet echt gebruiksvriendelijk. Bij het aanmaken van een node voor een bepaalde winkel (of product) moeten er dus fields aanwezig zijn waar de benodigde informatie ingevuld kan worden.

Overigens heb ik geen SSH toegang en kan daarvoor ook geen phpsnippets gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door lredev op 25-05-2009 12:24 . Reden: toevoeging sitepartner ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het gaat hier over zelf programmeren eh ;) Het 'probleem' bij dingen als Drupal/Joomla zijn eenmaal dat als iets wat jij wilt er net niet is je min of meer de zak bent en zelf het hele systeem in moet duiken.

Sowieso moet je bedenken dat voor zoeken op straal je een (dure) tabel nodig hebt met geodata, ik weet niet of je dat al onderzocht had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Cartman! schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:33:
Het gaat hier over zelf programmeren eh ;) Het 'probleem' bij dingen als Drupal/Joomla zijn eenmaal dat als iets wat jij wilt er net niet is je min of meer de zak bent en zelf het hele systeem in moet duiken.
Dat het hier over per definitie zelf programmeren ging had ik niet helemaal door, kijkend naar categorieen overzicht zag ik webdesign en dacht daar goed mee te zitten.

Het probleem wat je beschrijft, begrijp ik, maar gezien we geen van beiden programmeur zijn, en we het low-budget willen we het wel zo proberen, mocht er een module bestaan die beschreven functionaliteit (ten dele) biedt.
Sowieso moet je bedenken dat voor zoeken op straal je een (dure) tabel nodig hebt met geodata, ik weet niet of je dat al onderzocht had?
Niet onderzocht, maar dit is ook niet het meest belangrijke, kan ook een implementatie voor 2.0 worden. Ik dacht, ik noem het mocht het bij iemand een belletje doen rinkelen... Wellicht gaan we het combineren met google maps oid.