Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Hoi allemaal,

Heb een vraag over het inprinten van een PDF. Zou graag, bijvoorbeeld een menukaart opmaken in Indesign. Daar een X1 PDF uitgooien en dat de klant dan om de maand er een nieuw menu in kan laten lopen.

Ik krijg het hier niet voormekaar met Acrobat professional en heb vrijdag de hele middag zitten zoeken zodat ik hier als laatste redmiddel de vraag stel. (klinkt best dramatisch toch?).

Alvast super bedankt, als iemand me wil helpen!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Je kunt met Acrobat (pro) bepaalde velden aanmaken die de klant in de .PDF kan invullen. Of ben je op zoek naar een oplossing waarbij je bijvoorbeeld (automatisch) XML of TXT in velden wilt laten lopen? :)

Zoeken naar automatic import xml indesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Ik weet niet of je een pdf certified krijgt als hij als formulier is opgeslagen. Alhoewel het invangen van een geheel lettertype het probleem voor de drukker lijkt me op zou moeten vangen.

@willem: Ik denk dat TS eerder de combi XML met Acrobat bedoeld, en voor de gebruiksvriendelijkheid zelfs Word/tekst met Acrobat. En voor zover ik weet is dat (nog) niet mogelijk. Wel kan je een form(ulier) maken in Acrobat en deze is daarna (mits recente versie van Acrobat en Reader) ook in Reader op te slaan met inhoud.

[ Voor 46% gewijzigd door Savantas op 25-05-2009 12:59 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Ja ik heb hier bijvoorbeeld ook een document van SIDN om urls aan te vragen, dit is in te typen..
Het zijn enkel velden waar je input in kan typen. Wil eigenlijk echt een opgemaakt document laten wijzigen door de klant!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet dat Oracle's XML publisher dit kan...ik weet alleen even niet of dat freeware is of wat dat kost. Als het geen freeware is zal het iig niet goedkoop zijn

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Rosmalen schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:29:
Ja ik heb hier bijvoorbeeld ook een document van SIDN om urls aan te vragen, dit is in te typen..
Het zijn enkel velden waar je input in kan typen. Wil eigenlijk echt een opgemaakt document laten wijzigen door de klant!
Volgens mij kun je zo'n document met Acrobat Professional wel maken. Op welke termen zoek je nu precies en hoe maak je je invoervelden aan? En waar loopt het vervolgens dan spaak?

Krijg je er wel een PDF uit? Is die PDF te wijzigen, en daarna op te slaan? Is de PDF in alle opzichten goed, maar niet X1?

Bedenk je trouwens wel dat de kaart wel aangepast kan worden, maar dat de lijst gerechten niet veel langer kan worden. Voor een bescheiden restaurant maakt dat niet zoveel uit, maar voor Mario's Pizza met om de week 10 nieuwe soorten pizza's (wie weet, een dynamischere menukaart kan ook een complete free-for-all van de koks betekenen) zit je dan ergens tegen een limiet aan. Ze kunnen het hele invoerveld volgooien maar niet zelf nieuwe invoervelden bijmaken. Ergens houdt het op en dan zul jij weer aan het ontwerpen moeten.
Ook is het handig om goed af te spreken dat zij dan voor de inhoud verantwoordelijk zijn zoals spelfouten.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Volgens mij kun je zo'n document met Acrobat Professional wel maken. Op welke termen zoek je nu precies en hoe maak je je invoervelden aan? En waar loopt het vervolgens dan spaak?

Krijg je er wel een PDF uit? Is die PDF te wijzigen, en daarna op te slaan? Is de PDF in alle opzichten goed, maar niet X1?
Ik heb nu de lege menukaart gepdft, gewoon een nette x1a, zoals altijd. Daar kan ik wel velden in aanbrengen maar daar kan ik verder helemaal geen opmaak aan meegeven in Acrobat Pro. Verder lukt het PDF'en m.i. ook wel, nog niet geprobeerd, dit omdat ik er niet eens opmaak aan mee kon geven.
Bedenk je trouwens wel dat de kaart wel aangepast kan worden, maar dat de lijst gerechten niet veel langer kan worden. Voor een bescheiden restaurant maakt dat niet zoveel uit, maar voor Mario's Pizza met om de week 10 nieuwe soorten pizza's (wie weet, een dynamischere menukaart kan ook een complete free-for-all van de koks betekenen) zit je dan ergens tegen een limiet aan. Ze kunnen het hele invoerveld volgooien maar niet zelf nieuwe invoervelden bijmaken. Ergens houdt het op en dan zul jij weer aan het ontwerpen moeten.
Ook is het handig om goed af te spreken dat zij dan voor de inhoud verantwoordelijk zijn zoals spelfouten.
Opmaak blijft gewoon netjes de opmaak en ze weten de voors en tegens, hier zijn ze mee akkoord gegaan. Nu is het enkel nog het geval of het mij lukt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Rosmalen op 26-05-2009 09:03 ]

www.vdzande.com

Pagina: 1