Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Na virus, alle browsers internet timeout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Najah erhm normaal gezien zou ik zoiets als dit zelf oplossen, maar omdat ik nu al 3 dagen bezig ben om mijn laptop weer aan de praat te krijgen zoek ik toch even hulp.

Ik heb 4 dagen geleden een virus gehad, een worm (weet even de naam niet meer). Deze heb ik met succes verwijderd, d8 ik. Alles werkt perfect weer, laptop is niet slomer dan normaal, het lijkt gewoon allemaal in orde.
tot dat ik een browser (maakt niet uit welke) op start.

De welke link ik dan ook in typ dezelfde melding blijft komen; in chrome: Deze webpagina is niet beschikbaar (fout 102: NET:ERR:CONNECTION:REFUSED; onbekende fout)

Het rare is, ik heb connectie met m'n router en heb zelfs internet. Ik kan mail ophalen, versturen, op MSN en zelfs FTP-en.

Momenteel zit ik in m'n tentamen week en wil dit zo spoedig mogelijk hebben opgelost.

mensen HELP!! :X

Dennis.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat heb je al geprobeerd?

tcp/ip resetten?
How to reset Internet Protocol (TCP/IP)

Beveilings producten tijdelijk uitschakelen.

Proxy in browser eruit halen?

Dump van hijackthis bekeken?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:27:
Najah erhm normaal gezien zou ik zoiets als dit zelf oplossen, maar omdat ik nu al 3 dagen bezig ben om mijn laptop weer aan de praat te krijgen zoek ik toch even hulp.

Ik heb 4 dagen geleden een virus gehad, een worm (weet even de naam niet meer). Deze heb ik met succes verwijderd, d8 ik. Alles werkt perfect weer, laptop is niet slomer dan normaal, het lijkt gewoon allemaal in orde.
tot dat ik een browser (maakt niet uit welke) op start.

De welke link ik dan ook in typ dezelfde melding blijft komen; in chrome: Deze webpagina is niet beschikbaar (fout 102: NET:ERR:CONNECTION:REFUSED; onbekende fout)

Het rare is, ik heb connectie met m'n router en heb zelfs internet. Ik kan mail ophalen, versturen, op MSN en zelfs FTP-en.

Momenteel zit ik in m'n tentamen week en wil dit zo spoedig mogelijk hebben opgelost.

mensen HELP!! :X

Dennis.
Is je HOST bestand misschien aangepast?

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 21:52
al eens in je host file gekeken ?

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Verwijderd

Reinstall :)
Doe ik standaard als ik een virus heb gehad wat eerst door mijn virusscanner heen is gekomen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Was dat toevallig dat virus dat zich voordoet als nep virus scanner? Dat hebben we hier toevallig laatst ook op een werkstation gehad. Na er even mee hebben zitten te priegelen hebben we toen maar besloten om het hele systeem voor de zekerheid opnieuw te installeren. Het probleem is namelijk dat het virus als een soort van proxy werkt. Het virus / de proxy is weg, maar ergens in windows heeft hij iets aangepast zodat al het internet verkeer via die proxy gaat. Wellicht is het heel makkelijk via je registry terug te zetten, maar om daar uren naar te gaan zitten zoeken is gewoon te veel werk.
Mijn tip: Gooi al je belangrijke zooi op een externe schijf of een andere computer, gooi je recovery DVD in jelaptop, herstel hem en zet je belangrijke zooi weer terug. Dan ben je met een uurtje weer klaar en ben je gegarandeerd van het virus af.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:34:
Was dat toevallig dat virus dat zich voordoet als nep virus scanner? Dat hebben we hier toevallig laatst ook op een werkstation gehad. Na er even mee hebben zitten te priegelen hebben we toen maar besloten om het hele systeem voor de zekerheid opnieuw te installeren. Het probleem is namelijk dat het virus als een soort van proxy werkt. Het virus / de proxy is weg, maar ergens in windows heeft hij iets aangepast zodat al het internet verkeer via die proxy gaat. Wellicht is het heel makkelijk via je registry terug te zetten, maar om daar uren naar te gaan zitten zoeken is gewoon te veel werk.
Mijn tip: Gooi al je belangrijke zooi op een externe schijf of een andere computer, gooi je recovery DVD in jelaptop, herstel hem en zet je belangrijke zooi weer terug. Dan ben je met een uurtje weer klaar en ben je gegarandeerd van het virus af.
dat klopt ja! het was een soort van nep virusscanner, en helaas zit er een reinstall niet in deze week. Ik heb al m'n programma's nodig voor de opdrachten van school.

weet iemand misschien iets welke registry key ik moet zoeken?
er is niets veranderd aan de proxy, ik had er geen en heb er nog altijd geen.

Dennis

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:30:
Wat heb je al geprobeerd?

tcp/ip resetten?
How to reset Internet Protocol (TCP/IP)

Beveilings producten tijdelijk uitschakelen.

Proxy in browser eruit halen?

Dump van hijackthis bekeken?
TCP/IP resetten lijkt me niet logisch want ik heb gewoon internet, ik denk dat het anders moet :|

Verwijderd

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:30:
[...]

Is je HOST bestand misschien aangepast?
ehm, ik weet ff niet zo waar ik die kan vinden? help?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:29:
[...]

ehm, ik weet ff niet zo waar ik die kan vinden? help?
C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts (openen als Administrator indien Vista)

Maar dat had je zelf ook kunnen vinden [google=hosts file windows] ;)

Ik wens je veel geluk, maar vermoed het ergste.

Heb je dit al eens doorlopen? http://www.malwarebytes.org/forums/index.php?showtopic=5178

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoek op 'HOST bestand' en je komt al meteen http://www.schoonepc.nl/n...ts-bestand_aanpassen.html tegen :)
edit:
Zeg ik gruwelijk laat.

En TCP resetten is imho juist wel logisch, bij dit soort dingen. Of gaat bijv. telnet naar poort 80 wel goed en zie je keurig de HTML binnenkomen? (CMD-prompt openen => Telnet site.nl 80 => ctrl-c => kijk wat er gebeurt).

Of, inkoppertje: als je nu moet leren voor tentamens, zet gewoon de laptop uit en ga volgende week weer 'spelen'.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 25-05-2009 12:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:55:
Zoek op 'HOST bestand' en je komt al meteen http://www.schoonepc.nl/n...ts-bestand_aanpassen.html tegen :)
edit:
Zeg ik gruwelijk laat.

En TCP resetten is imho juist wel logisch, bij dit soort dingen. Of gaat bijv. telnet naar poort 80 wel goed en zie je keurig de HTML binnenkomen? (CMD-prompt openen => Telnet site.nl 80 => ctrl-c => kijk wat er gebeurt).

Of, inkoppertje: als je nu moet leren voor tentamens, zet gewoon de laptop uit en ga volgende week weer 'spelen'.
ik heb telnet www.google.nl 80 uitgevoerd en deze laat gewoon de html zien, wat betekent dit nou? dat er iets mis is met al m'n browsers? nee toch?

inkoppertje van jou: ik heb m'n programma's nodig, leren kan ik ook zonder laptop, film monteren niet! :P

G.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:27:
[...]

dat klopt ja! het was een soort van nep virusscanner, en helaas zit er een reinstall niet in deze week. Ik heb al m'n programma's nodig voor de opdrachten van school.

weet iemand misschien iets welke registry key ik moet zoeken?
er is niets veranderd aan de proxy, ik had er geen en heb er nog altijd geen.

Dennis
Ik heb geen idee waar het in je registry staat (als het er al in staat).
Je kan eventueel nog proberen je systeem te herstellen naar een datum die een paar dagen voor de infectie lag. Als je tenminste systeemherstel niet uit gezet hebt. Een goede virusscanner alsnog draaien is ook een idee. Het kan zijn dat er nog resten onzichtbaar actief zijn.

Weeg even voor jezelf af of het het risico waard is om nu zo een week door te werken met de kans dat het virus terug komt en echt schade aan gaat richten, of dat je nu even 3 uurtjes uittrekt om windows en je videobewerkingssoftware er opnieuw op te zetten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Al eens HijackThis gedraaid ?
Verder eventueel MBAM (MalwareBytes Anti-Malware) en/of Prevx CSI.

En niet vergeten logje hier te posten !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-10 08:57
ipv6 -uninstall

werkte bij mij wel altijd... O-)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Pagina: 1