Geen schrijfrechten meer op Macs

Pagina: 1
Acties:

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:55
Sinds kort hebben we een vreemd probleem met onze externe HD. Op Macs (getest met twee Macbooks) hebben we geen schrijfrechten meer, enkel "Alleen lezen".
Hoe is dit te fixen? De HD wisselt tussen Macbook en PC met Vista. Dit gaf voorheen nooit problemen. Op diverse Vista systemen is de HD zonder problemen te gebruiken. Via HD > Eigenschappen > Beveiliging heb ik alle aanwezige groepen het volledige beheer gegeven. Toch blijft de HD in OSX weigeren om erop te mogen schrijven. Erg frustrerend. :(

Oh oh Mr. B, oh oh!

Verwijderd

Had er ook wel eens last van als ik op mijn Windows de schijf niet goed had afgekoppeld, als ik dit dan deed kon ik er weer op schrijven.

• VincentG
Dat helpt helaas niet. Zie nu wel dat de HD op NTFS staat, wat voorheen nog FAT32 was. Wellicht dat de HD op NTFS is gezet om er grote files op te kunnen zetten. FAT32 ging dacht ik tot 3,2 gig of iets dergelijks. Nogal hinderlijk aangezien er veelal video source materiaal op staat dat nog wel eens groter is. Zie nu paar files van 6 gig, dus kan hem ook niet over naar FAT32 zetten.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 22:08
Een Mac kan standaard alleen lezen van NTFS, je hebt wel drivers zodat je ook via NTFS kan schrijven op een mac, zelf gebruik ik NTFS-3G en deze doet zijn werk prima. :)

Op FAT32 heb je iets van een 2TB limiet, maar de bestanden kunnen niet groter zijn dan 3 of 4 GB dacht ik.

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 25-05-2009 10:25 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• VincentG
De tool geïnstalleerd en kan HD weer naar wens gebruiken. Thnx!

Oh oh Mr. B, oh oh!