Hallo All,
Ik ben bezig met het maken van een Active directory koppeling. Om eerst de simpelste dingen te testen ben ik begonnen met dit simepele script:
De volgende foutmelding krijg ik:
Ik heb gegoogled naar de error code (ookal is de beschrijving nogal duidelijk) en dat staat inderdaad voor de verkeerde naam. Echter als ik met een standaard LDAP browser kijk bestaat het veld name wel (en is ook gevult).
Wat me wel opvalt is als ik een ongeldig password gebruikt dat de melding niet veranderd. Echter als ik de 3 property regels totaal verwijder krijg ik wel een andere error:
Deze code betekent Invalid parameter 1 specified for datedif. Opzich logisch aangezien ik geen parameters mee geef. Echter door het niet geven van een loginnaam is ongeldig twijfel ik nu of de connectie uberhaupt goed geinitialiseerd word. Heeft iemand een idee hoe ik eventueel verder zou kunnen?
Ik ben bezig met het maken van een Active directory koppeling. Om eerst de simpelste dingen te testen ben ik begonnen met dit simepele script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <% Set objConnection = CreateObject("ADODB.Connection") objConnection.Properties("User ID") = "****" objConnection.Properties("Password") = "****" objConnection.Properties("Encrypt Password") = false objConnection.Open "Provider=ADsDSOObject;" Set objCommand = CreateObject("ADODB.Command") objCommand.ActiveConnection = objConnection objCommand.CommandText = "LDAP://DC=ad,DC=vmware,DC=****,DC=****;;name;subtree" Set objRecordSet = objCommand.Execute While Not objRecordSet.EOF ' response.write objRecordSet.Fields("name").value objRecordSet.MoveNext Wend objConnection.Close %> |
De volgende foutmelding krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
| ADODB.Connection error '800a0cc1' Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal. /gvscripts/test2.asa, line 5 |
Ik heb gegoogled naar de error code (ookal is de beschrijving nogal duidelijk) en dat staat inderdaad voor de verkeerde naam. Echter als ik met een standaard LDAP browser kijk bestaat het veld name wel (en is ook gevult).
Wat me wel opvalt is als ik een ongeldig password gebruikt dat de melding niet veranderd. Echter als ik de 3 property regels totaal verwijder krijg ik wel een andere error:
code:
1
2
3
4
5
| Provider error '80040e14' One or more errors occurred during processing of command. /gvscripts/test2.asa, line 10 |
Deze code betekent Invalid parameter 1 specified for datedif. Opzich logisch aangezien ik geen parameters mee geef. Echter door het niet geven van een loginnaam is ongeldig twijfel ik nu of de connectie uberhaupt goed geinitialiseerd word. Heeft iemand een idee hoe ik eventueel verder zou kunnen?