Toon posts:

W2K8 Remote Ap, Terminal server niet laten inloggen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

een klant heeft een verzoek in ons bedrijf, Hij werkt via remote Ap van microsoft. Outlook, Word, excel etc.
Dat werkt allemaal prima. Alleen is het verzoek dat hij alleen via remote ap kan werken.
En bijvoorbeeld niet kan inloggen op de terminal server (wat nu wel het geval is)

Is daar een manier voor om dat dicht te schroeven? Om hem heel simpel uit die terminal service's te gooien heeft geen zin, dan werkt remote ap niet. Is daar een group policy voor bijvoorbeeld?

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
dat probleem had ik ook, echter moet in mijjn geval die persoon maar 1 programma kunnen openen dus mijn oplossing was heel simpel, wellicht dat je het na een testje ook zo kan doen

in de userinstellingen in active directory kun je opgeven wel programma gestart moet worden als hij/zij op ts inlogged,
als je hier 1 van je programmas neerzet, zal alleen dat programma geopend worden als hij via de normale client inlogged, als deze afgesloten wordt dan is de sessie ook weg

nog 1 ding, ik heb gemerkt dat op deze manier de sessie goed wordt afgesloten, via remote app blijft de sessie gewoon open staat

ben benieuwd of je hier verder mee kan :)

overigens is het inderdaad stom dat je niet een groep alleen via remoteapp kan laten werken

[ Voor 5% gewijzigd door Scorchor op 25-05-2009 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm, daar had ik ook al aan zitten denken. Ik ga zo zometeen eens even proberen. bedankt alvast en laat weten of het gelukt is :)