Toon posts:

Wat betekend deze foutmelding??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
BSW is niet toegankelijk
De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar

--

uiteraard is BSW de naam van de werkgroep, op beide PC's goed opgegeven, de ene PC draait windows2000, de andere windows98.. op beide zijn Microsoft Netwerk, TCP/IP en Bestanden delen geinstalleerd, op de Win98 machine is C: met volledige toegang gedeeld, ik krijg de melding als ik vanaf de Win2000 machine probeer de andere PC genaamt DELL te openen via netwerklocaties..
Internet delen via SyGate werkt wel..

Verwijderd

Soms kan het een tijd duren voordat je de andere pc ziet.

Verwijderd

Heb je op allebei de machines folders geshared?

Verwijderd

ping hem is gewoon de andere pc, en probeer het dan nog is (als je geen reply kreeg natuurlijk niet, dan is er niet eens een verbinding).

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

offtopic:
ja kasemier, als je zelfs dat al niet aan de praat krijgt.....
en maar zeiken als ik iets niet goed doe|:(

maar check ff of de goede protocollen¿ overal geinstalleerd zijn, pleur alles ff weg, installeer allen tcp/ip, ping naar de andere computer, en dan netwerk browsen..

check ook ff goede werkgroep, bestands/printerdeling aan.

als het dan nog niet werkt weet ik het zo 123 ook ff niet

Verwijderd

Dat betekent dat je in het verkeerde forum zit.

gathering.tweakers.net/listtopics.php/11

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
In een windows netwerk is altijd 1 computer die bijhoud welke computers in een werkgroep of domain actief zijn (aan staan) deze pc heet de Masterbrowser De masterbrowser wordt door de pc's onderling gekozen(afhankelijk van welk OS en in welke vorm deze de pc's draaien.) jij vraagt nu aan de masterbrowser de lijst van active pc's in de werkgroep maar daar gaat wat fout waarschijnlijk is er geen masterbrowser of is de werkgroep nog aan het bepalen wie het wordt.
Pagina: 1