Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP install met Sata (met geslipstreamde drivers) werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb een Acer Aspire One. Deze heb ik schoon willen installeren. In de bios stond de HD ingesteld op AHCI, dus ik heb eerst alle drivers geslipstreamed en toen geinstalleerd vanaf USB. Tijdens de installatie werd mijn HD niet gezien. Aangezien ik geen floppy of CDrom heb moet alles van USB. Ik weet dat ik de goede drivers heb, maar toch ziet ie de HD niet. Zet ik het BIOS op IDE, dan loopt de installatie keurig door en staat XP er zo op. Kijk ik vervolgens in de device manager bij de HD, staat er keurig netjes dat de ICH7-M drivers geinstalleerd zijn en werken. Reboot ik de pc en zet de bios weer terug op AHCI, dan krijg ik een BSOD. Ik weet dat de pc werkt, maar ik wil dat het werkt zoals het bedoelt is. De mensen van Acer hadden dit toch ook voor elkaar. Heeft iemand wellicht een tip?
Bvd

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Welke BSOD krijg je ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Silverback
Volgens mij iets van een HD-fout, maar kan ik niet lezen, omdat de laptop meteen reboot. ik ben er nog niet aan toegekomen om de automatische reboot uit te zetten.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Modbreak:Laat het modereren aan de daarvoor aangewezen personen over?

[ Voor 88% gewijzigd door alt-92 op 25-05-2009 11:20 ]

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 15:50

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Silverback schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:39:
dus ik heb eerst alle drivers geslipstreamed en toen geinstalleerd vanaf USB. Tijdens de installatie werd mijn HD niet gezien. Ik weet dat ik de goede drivers heb, maar toch ziet ie de HD niet.
Toch zit daar hoogstwaarschijnlijk het probleem. Ik weet dat je bij de intel-drivers die je met f6 tijdens setup moet laden je soms de keuze krijgt uit 6 verschillende types. Het komt dan ook erg nauw om de juiste te kiezen.
Dat na installatie omzetten niet werkt is omdat er wel degelijk een verschil zit in de ich7-ide en ich7-ahci drivers. Die laatste heeft je systeem niet en dus krijg je een bsod op de diskmanager waarschijnlijk.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Silverback
Red-Front schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:47:
Als je op jou naam klikt dan zie je dat een vrij groot deel van je topics gesloten word. Dit komt waarschijnlijk door de lage inzet van je startpost. Als ik jou was zou ik de volgende keer je probleem zo gedetailleerd mogelijk omschrijven met alle termen en codes van dien.

Misschien zit ik er compleet naast, maar het is maar een tip, die kun je meepakken of niet. Aan jou de keuze.
Thx voor de tip, maar heb er nog geen last van gehad. Ik ben zelf een ITer en post hier pas wat, als ik voor mijn gevoel alles geprobeerd heb. Vaak heb ik maar een half woord nodig voor een optie waar ik nog niet aan gedacht heb.
Ik snap het wel hoe meer details hoe beter, maar was gisteravond tot laat bezig en zit er nu op mijn werk over na te denken en heb de laptop niet bij me. Ik hoop op een tip dat de drivers eerder door XP herkend worden. Ik heb nu het gevoel dat de drivers pas herkend worden als XP al geinstalleerd is en niet tijdens de installatie.

Verwijderd

Waarmee heb je Win XP geslipstreamd?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik snap het wel hoe meer details hoe beter, maar was gisteravond tot laat bezig en zit er nu op mijn werk over na te denken en heb de laptop niet bij me.
Dus alle suggesties die wij nu aandragen kun jij niet uitproberen ? Wellicht een idee om daar rekening mee te houden...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• magic_nl

magic_nl

Silverback schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:56:
[...]
Ik hoop op een tip dat de drivers eerder door XP herkend worden. Ik heb nu het gevoel dat de drivers pas herkend worden als XP al geinstalleerd is en niet tijdens de installatie.
F6 tijdens het starten van setup en selecteren

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Mijn onderbuik zegt me dat je wel de windows drivers hebt geslipstreamed maar niet de text-mode driver, welke hij nodig heeft tijdens de setup

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• magic_nl

magic_nl

brid schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:08:
Mijn onderbuik zegt me dat je wel de windows drivers hebt geslipstreamed maar niet de text-mode driver, welke hij nodig heeft tijdens de setup
Daar doel ik dus ook op.

Systeemspecificaties

• Silverback
magic_nl schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:01:
[...]

Daar doel ik dus ook op.
F6 tijdens de setup werkt niet, want dan kan je de driver alleen maar toevoegen via een floppy die ik niet heb. Ik heb nLite gebruikt, maar de opmerking dat ik waarschijnlijk PnP heb gebruikt ipv textmodus zou heel goed kunnen. Dit soort tips hoopte ik ook op, thx, ga ik straks meteen testen

• Silverback
Jullie zijn geweldig :) . Dit was het dus in txt-mode toevoegen aan nLite. Mijn HD werd meteen herkend. Thx a million.

Pagina: 1