Toon posts:

Vervanger voor VS256MB400

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had gisteren even mijn PC opengemaakt om te kijken wat voor geheugen in zat (ik wil het verhogen) . En nu blijkt er dus o.a. de VS256MB400 in te zitten. Maar ik heb er niet zo'n verstand van over de verschillen, ik kan toch niet zomaar elk soort erin doen of wel?

Zo nee, welk soort dan...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoi Wilco NL,
allereerst welkom op GoT :)
Je bent in elk geval zover dat je weet dat je nu PC3200 DDR1 erin hebt zitten. Pak de handleiding erbij of de specssheet van het moederbord en kijk hoeveel je erbij kunt zetten. Verschillende typen geheugen kun je inderdaad niet mixen, dus je zult gewoon DDR1 moeten gebruiken. De meeste fabrikanten zullen een QVL leveren waarin staat welke dimmen erin werken. Deze lijsten zijn niet compleet en je hoeft je er niet per se aan te houden, maar wil je niet tegen vervelende dingen oplopen is het raadzaam dat wel te doen.

Omdat dit soort zaken prima in de manual terug te vinden zijn en je in de pricewatch kunt kijken wat er te koop is gaat dit topic op slot. Zoals hierboven gezegd, kijk gewoon naar de handleiding en wat er ondersteund wordt, dan hoeft geheugen uitzoeken verder geen probleem te zijn.

Dit topic is gesloten.