Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Routeplanning] Naar Italië!

Pagina: 1
Acties:

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:57
Aanstaande zomer komt de vakantie er aan en we gaan ook daadwerkelijk op weg, kilometersvreten.
We zijn van plan om met de auto in augustus 's nachts tegen middernacht te vertrekken naar het zonnige Gardameer, het plaatsje Bardolino, zodat we in de middag aan komen gereden.

Nu zitten we met vier personen in een auto waarvan 2 dames, welke niet (repeat, niet) gecharmeerd zijn van tunnels. Als echte gentlemen (want dan zijn wij, heren in het verkeer) hebben wij heren dus de zoektocht gestart. Na een hoop gedokter en gezoek zijn we uitgekomen bij deze route naar Italië.

Edit: even de code omdat google maps idioot lange url's gebruikt:
code:
1
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Sittard-geleen,+nederland&daddr=Fernpa%C3%9F+Nassereith,+Imst,+Tirol,+Oostenrijk+to:Reschenpas,+6543+Nauders,+Landeck,+Tirol,+Oostenrijk+to:Bardolino+VR,+Itali%C3%AB&geocode=%3BFUmy0gIdK0alAA%3BFdfXygIdx0ygAA%3B&hl=nl&mra=ls&sll=50.271788,7.196045&sspn=2.447116,4.921875&ie=UTF8&t=h&z=6

Vroeger ben ik wel vaker op weg geweest naar het Gardameer, en van toendertijd kon ik mij nog een prachtige route herinneren welke over de Resschenpas en Fernpass liep. (Zie ook: bijgevoegde URL hierboven).

Iemand ervaring met een betere/snellere route zónder tunnels?
Autobaan-vignet aanschaffen is logischerwijs geen probleem.

Andere routes/tips zijn ook welkom!

[ Voor 18% gewijzigd door dnhelle op 24-05-2009 23:10 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
Jouw link werkt helaas niet, die kan ik dus niet bekijken

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• dnhelle
Thanks, outerspace. Even in code:

code:
1
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Sittard-geleen,+nederland&daddr=Fernpa%C3%9F+Nassereith,+Imst,+Tirol,+Oostenrijk+to:Reschenpas,+6543+Nauders,+Landeck,+Tirol,+Oostenrijk+to:Bardolino+VR,+Itali%C3%AB&geocode=%3BFUmy0gIdK0alAA%3BFdfXygIdx0ygAA%3B&hl=nl&mra=ls&sll=50.271788,7.196045&sspn=2.447116,4.921875&ie=UTF8&t=h&z=6

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gewoon klikbaar

Maar uh.. hoe weet je zo zeker dat je nu geen tunnels tegenkomt? Vooral het noorden van Italië zit vol met die dingen, ook op de snelweg.

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 24-05-2009 23:14 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Admiral Freebee
  • Niet online
Gewoon lekker over de Fern pass gaan, en dan over de Brennersnelweg. Kan me niet herinneren dat daar veel lange tunnels aan te pas kwamen :) Volgens mij ook nog de snelste route. Tunnels ga je sowieso altijd tegenkomen!

Men is wel bezig met de verlenging van de snelweg die naar de Fern pass loopt, maar daar ga je niet veel last van hebben. Terwijl je naar de Fern pass rijdt, kan je dan mooi zien hoe ze zo'n grote autosnelwegbrug bouwen :)

[ Voor 54% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-05-2009 23:16 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom precies hebben de vrouwen in kwestie een schuw tegen tunnels?
Gaan jullie toch gewoon rijden, en doen ze maar hun ogen dicht als je door de tunnel gaat?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De route via de brennerpas is dacht ik ook behoorlijk vrij van lange tunnels. Deze hebben mijn vriendin en ik vorig jaar gereden (eerste keer ver weg met de auto) en beviel erg goed!
Overigens kan ik me bijna niet voorstellen dat een tunnel als enger beschouwd wordt dan een dergelijke pas :P

Life is not about specs, it is about joy!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het stuk rond la spezia moet je echt mijden als je geen tunnels wil trouwens :).

edit: kom je niet eens in de buurt, dus prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Boudewijn op 25-05-2009 00:02 ]

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Allereerst, Bardolino perfecte keuze. Kom er zel al een jaartje of 14 inmiddels.

Ook deze zomer staat weer op de planning. Echter een route zonder tunnels lijkt mij ondoenlijk omdat niet zomaar iedere berg welke een tunnel heeft ook een pas heeft.

Zelf rij ik altijd ulm-stuttgart-memmingen-kempten. En dan de Fernpaß richting Nassereith. Vanuit Nassereith heb je dan 2 opties, via Imst(km of 20 om) of via Telfs. Waarbij de route via Imst de voorkeur heeft als je met auto-caravan/vouwwagen combi rijd aangezien er in de route via Tels behoorlijk stijgingen zitten.
Waarna je vervolgens over de a12 richting Innsbruck tuft. Bij Innsbruck draai je vervolgens de Brenner-Autobahn (A13) op. Zodra je de grens overgaat word het de A22 welke je volgt tot Affi ( aangekondigd met het bord (Affi-lago di Garda Sud). Je komt vervolgens op een grote rotonde. Op deze rotonde zul je de borden Bardolino-Garda-Lazise aantreffen. Nu moet je even goed duidelijk hebben waar je precies moet zijn. Een navigatie systeem zal altijd roepen dat je de borden Bardolino moet volgen. Echter als je zoals ik tussen de plaatjes Bardolino en Garda in zit kun je het beste het bord Garda volgen omdat deze route een stuk korter en mooier is.

Echter vraag je om een tunnel vrije route er zijn op boven genoemde route 1 wat langere tunnels. Net voordat je de Fernpaß opgaat voor de rest ongeveer alleen maar tunneltje waarin je het einde al kan zien als je er net bent ingereden.

Mag ik je vragen waar je precies naartoe gaat in Bardolino? In iedergeval alvast heel veel plezier gewenst maar dat moet wel lukken denk ik. Mocht je nog vragen hebben mag je ze altijd stellen, ken Bardolino en omgeving op mijn duimpje.

Edit: zie dat je oorspronkelijke plan via de Reschenpas loopt. Die zou ik overslaan als ik jou was en lekker via Innsbruck rijden. Dan heb je A meer snelweg( al is oostenrijk binnendoor ook erg mooi), maar B binnendoor heb je meer tunnels dan via de brenner)

[ Voor 7% gewijzigd door Magicw00b op 25-05-2009 02:57 ]

• dnhelle
Ha, geweldige reacties! Leuk om te lezen, bedankt.
@Thijszor: Dat vraag ik mij ook af. Don't know. Weet wel dat het een onderdeel is van een rustig gestarte vakantie. O-)

@bartvl: Dat heb ik de dames in kwestie ook voorgehouden. Ze kiezen liever voor afgronden dan donkere tunnels :D

@Magicw00b: Geweldig, thanks voor je verhaal.Nu je het vertelt, beginnen wat puzzelstukjes op de plaats te vallen. Nog een paar keer op de kaart gekeken, en zoals ik het nu zie zal het inderdaad Nassereith - Imst/Telfs - Innsbruck worden.

Ik ben eerder al in Torbole & Riva geweest, is perfect bevallen. Nu gaan we eens naar het zuiden van het Gardameer. We zijn in augustus 1 week in Bardolino (Parc Hotel Germano Suites & Residence), in nieuwbouw appartementen, de week erna richting Toscane (Volgens mij in de buurt van Florence, Monsignor della Casa).

Nu ik je toch spreek, er zou in de buurt van Bardolino echt een per-fect panorama-restaurant zijn (van horen zeggen). Bekend bij jou?
Nu ik je toch spreek, er zou de mogelijkheid zijn om ook voor één dag een bootje te huren om lekker een dagje te dobberen op het Gardameer?

In ieder geval goed om met een ervaringsdeskundige te spreken.
Wanneer precies ga jij weer die richting op? En waar precies?

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Mag ik vragen wat de reden is om niet door tunnels te rijden :9?
Tunnelvrees ofzo? Ik neem aan dat 1 van de heren ook rijdt? op het moment dat er een tunnel aankomt zeg je netjes tegen de dames: en nu even je oogjes dicht.

Nergens last van! En sneller op bestemming :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
hebben ze al bedacht wat ze zien naast de krappe haarspeld bocht op een van de vele passen? weet niet wat ze dan erger vinden hoogtevrees of tunnelvrees.

• Magicw00b
dnhelle schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:02:
Ha, geweldige reacties! Leuk om te lezen, bedankt.
@Thijszor: Dat vraag ik mij ook af. Don't know. Weet wel dat het een onderdeel is van een rustig gestarte vakantie. O-)

@bartvl: Dat heb ik de dames in kwestie ook voorgehouden. Ze kiezen liever voor afgronden dan donkere tunnels :D

@Magicw00b: Geweldig, thanks voor je verhaal.Nu je het vertelt, beginnen wat puzzelstukjes op de plaats te vallen. Nog een paar keer op de kaart gekeken, en zoals ik het nu zie zal het inderdaad Nassereith - Imst/Telfs - Innsbruck worden.

Ik ben eerder al in Torbole & Riva geweest, is perfect bevallen. Nu gaan we eens naar het zuiden van het Gardameer. We zijn in augustus 1 week in Bardolino (Parc Hotel Germano Suites & Residence), in nieuwbouw appartementen, de week erna richting Toscane (Volgens mij in de buurt van Florence, Monsignor della Casa).

Nu ik je toch spreek, er zou in de buurt van Bardolino echt een per-fect panorama-restaurant zijn (van horen zeggen). Bekend bij jou?
Nu ik je toch spreek, er zou de mogelijkheid zijn om ook voor één dag een bootje te huren om lekker een dagje te dobberen op het Gardameer?

In ieder geval goed om met een ervaringsdeskundige te spreken.
Wanneer precies ga jij weer die richting op? En waar precies?
Parc Hotel Germano Suites& Residence ken ik van zien, is pas nieuw en is tegen de heuvels van Bardolino/Garda aangebouwd. Zelf ga ik al jaren naar Camping Serenella, deze camping ligt toevallig schuin onder Hotel Germano Suites & Residence aan het water zelf. Dit jaar helaas maar 1,5 week van 18 tot en met 29 juli. Maar eigenlijk mag ik niet klagen aangezien ik 31 juli tot 9 augustus ook nog een bezoekje aan Kreta ga brengen :P

Panorama Restaurant zegt me niet zo 1,2,3 iets. Echter als ik naar je hotel google zie ik dat ze een Panoramabar hebben. Misschien dat je die bedoelt.

Boot huren kan op veel plaatsen rond het gardameer zo ook in Bardolino Lasize en Garda. Je moet er rekening mee houden dat je voor sommige boten een vaarbewijs nodig hebt. Ik heb zelf weleens een bootje gehuurd in het haventje van Garda koste geloof ik 45 euro voor 2 uur.

Een erg leuk en gezellig familie-restaurantje is La lanterna in Bardolino http://www.la-lanterna.biz/
Afbeeldingslocatie: http://it-it.facebook.com/profile/pic.php?uid=AAAAAQAQ8whE2cTaVC8fVubtyrYM0QAAAAqUw7U9XlYcDC0W7ZAKmoIy
Als je vroeg komt kun je geluk hebben dat je een tafeltje krijgt. Wat je het beste kunt doen is smidags even langslopen of even een belletje plegen om te reserveren. Ze spreken goed duits/engels en een beetje Nederlands( zou niet weten van wie ze dat geleerd hebben O-) )

Vergeet ook niet ijs te gaan eten bij Cristallo aan de boulevard van Bardolino, laat alle andere ijssalons links liggen en ga daar naartoe. Cristallo staat om zijn eigen op ambachtelijke wijze gemaakt ijs bekend. Ze hebben ook al vele prijzen gewonnen die in de vitrine in de salon tentoon gesteld staan.

Ga ook naar de markten van Bardolino en/of Garda. Iedere donderdag ochtend is er in Bardolino markt en iedere vrijdag ochtend is er in Garda markt.

Wat ook leuk is om te doen is het bezoeken van het kerkje Madonna Della Corona www.madonnadellacorona.it

Afbeeldingslocatie: http://www.gardainforma.com/img/Ausflugsziele/santuario2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gardainforma.com/img/Ausflugsziele/santuario3.jpg

Madonna Della Corona is een kerkje gebouwd in/tegen de wand van de hoogste berg in de omgeving, de Monte Baldo. Het is een soort van bedevaart oord geworden door het verhaal dat tijdens de bouw van het kerkje een bouwvakker naar beneden is gevallen en levend is opgestaan.
Je kunt met de auto naar het dorpje Spiazzi rijden, vanuit daar kun je via in de berg gehakte traptreden richting het kerkje. Je kunt het kerkje trouwens tijdens de heenreis zien liggen een aantal km voor Afslag Affi aan de rechterzijde van de A22.

En als afsluiting, mocht je de warmte een middagje moe zijn kun je ook de Monte baldo zelf opgaan. Vanuit het plaatsje Malcesine met een kabel lift omhoog waarna je de volgende uitzichten kunt aanschouwen:
Afbeeldingslocatie: http://satgeo.zum.de/satgeo/beispiele/garda/gardasee.jpg

Oja je moet wel even bij de anwb winkel hier in Nederland een Autobahn-vignet kopen voor in oostenrijk.

Dat was het wel zon beetje geloof ik :P

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DECOY88 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:40:
hebben ze al bedacht wat ze zien naast de krappe haarspeld bocht op een van de vele passen? weet niet wat ze dan erger vinden hoogtevrees of tunnelvrees.
teveel naar de 'anti-tunnel' propaganda gekeken laatste jaren gok ik.

Zorg dat u natte handdoeken in de auto hebt als u een tunnel in gaat _o-

• dnhelle
Magicw00b schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 01:24:
[...]

Parc Hotel Germano Suites& Residence ken ik van zien, is pas nieuw en is tegen de heuvels van Bardolino/Garda aangebouwd. Zelf ga ik al jaren naar Camping Serenella, deze camping ligt toevallig schuin onder Hotel Germano Suites & Residence aan het water zelf. Dit jaar helaas maar 1,5 week van 18 tot en met 29 juli. Maar eigenlijk mag ik niet klagen aangezien ik 31 juli tot 9 augustus ook nog een bezoekje aan Kreta ga brengen :P

Panorama Restaurant zegt me niet zo 1,2,3 iets. Echter als ik naar je hotel google zie ik dat ze een Panoramabar hebben. Misschien dat je die bedoelt.

Boot huren kan op veel plaatsen rond het gardameer zo ook in Bardolino Lasize en Garda. Je moet er rekening mee houden dat je voor sommige boten een vaarbewijs nodig hebt. Ik heb zelf weleens een bootje gehuurd in het haventje van Garda koste geloof ik 45 euro voor 2 uur.

Een erg leuk en gezellig familie-restaurantje is La lanterna in Bardolino http://www.la-lanterna.biz/
[afbeelding]
Als je vroeg komt kun je geluk hebben dat je een tafeltje krijgt. Wat je het beste kunt doen is smidags even langslopen of even een belletje plegen om te reserveren. Ze spreken goed duits/engels en een beetje Nederlands( zou niet weten van wie ze dat geleerd hebben O-) )

Vergeet ook niet ijs te gaan eten bij Cristallo aan de boulevard van Bardolino, laat alle andere ijssalons links liggen en ga daar naartoe. Cristallo staat om zijn eigen op ambachtelijke wijze gemaakt ijs bekend. Ze hebben ook al vele prijzen gewonnen die in de vitrine in de salon tentoon gesteld staan.

Ga ook naar de markten van Bardolino en/of Garda. Iedere donderdag ochtend is er in Bardolino markt en iedere vrijdag ochtend is er in Garda markt.

Wat ook leuk is om te doen is het bezoeken van het kerkje Madonna Della Corona www.madonnadellacorona.it

[afbeelding]
[afbeelding]

Madonna Della Corona is een kerkje gebouwd in/tegen de wand van de hoogste berg in de omgeving, de Monte Baldo. Het is een soort van bedevaart oord geworden door het verhaal dat tijdens de bouw van het kerkje een bouwvakker naar beneden is gevallen en levend is opgestaan.
Je kunt met de auto naar het dorpje Spiazzi rijden, vanuit daar kun je via in de berg gehakte traptreden richting het kerkje. Je kunt het kerkje trouwens tijdens de heenreis zien liggen een aantal km voor Afslag Affi aan de rechterzijde van de A22.

En als afsluiting, mocht je de warmte een middagje moe zijn kun je ook de Monte baldo zelf opgaan. Vanuit het plaatsje Malcesine met een kabel lift omhoog waarna je de volgende uitzichten kunt aanschouwen:
[afbeelding]

Oja je moet wel even bij de anwb winkel hier in Nederland een Autobahn-vignet kopen voor in oostenrijk.

Dat was het wel zon beetje geloof ik :P
Magnifiek, bedankt voor je tips.
We willen sowieso ook wat rondtouren rond het Gardameer. Sirmione, Limone, Malcesine en dergelijke.

@ de rest: tunnelvrees kan, als je het hebt, vrij heftig zijn. Zoek maar eens op wat fobiën. Niet dat ik daar van uit ga, maar ultra-lange tunnels zou fijn zijn om die te mijden. Kleine tunneltjes, soit.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nu weet ik het niet precies, maar je kan ook gewoon de gotthardt pas rijden bijvoorbeeld, zo zijn er wel meer tunnels die pasroutes hebben bij afsluitinge van de tunnel, die kan je ook gewoon rijden, scheelt nog een hoop file in de zomer ook.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Magicw00b
Pfffffft anders krijg je door dit topic onwijs veel zin in vakantie >:)

• dnhelle
Magicw00b schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:29:
Pfffffft anders krijg je door dit topic onwijs veel zin in vakantie >:)
Voor jou duurt het korter dan voor mij :(

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Kijk, dat is zo'n beetje dezelfde route als ik ga rijden. Wij doen Eindhoven-Cortona (Toscane) in 2 dagen, tussenstopje in Oostenrijk ergens bij de Brenner in de buurt. Dit is onze route
Pagina: 1