Aanstaande zomer komt de vakantie er aan en we gaan ook daadwerkelijk op weg, kilometersvreten.
We zijn van plan om met de auto in augustus 's nachts tegen middernacht te vertrekken naar het zonnige Gardameer, het plaatsje Bardolino, zodat we in de middag aan komen gereden.
Nu zitten we met vier personen in een auto waarvan 2 dames, welke niet (repeat, niet) gecharmeerd zijn van tunnels. Als echte gentlemen (want dan zijn wij, heren in het verkeer) hebben wij heren dus de zoektocht gestart. Na een hoop gedokter en gezoek zijn we uitgekomen bij deze route naar Italië.
Edit: even de code omdat google maps idioot lange url's gebruikt:
Vroeger ben ik wel vaker op weg geweest naar het Gardameer, en van toendertijd kon ik mij nog een prachtige route herinneren welke over de Resschenpas en Fernpass liep. (Zie ook: bijgevoegde URL hierboven).
Iemand ervaring met een betere/snellere route zónder tunnels?
Autobaan-vignet aanschaffen is logischerwijs geen probleem.
Andere routes/tips zijn ook welkom!
We zijn van plan om met de auto in augustus 's nachts tegen middernacht te vertrekken naar het zonnige Gardameer, het plaatsje Bardolino, zodat we in de middag aan komen gereden.
Nu zitten we met vier personen in een auto waarvan 2 dames, welke niet (repeat, niet) gecharmeerd zijn van tunnels. Als echte gentlemen (want dan zijn wij, heren in het verkeer) hebben wij heren dus de zoektocht gestart. Na een hoop gedokter en gezoek zijn we uitgekomen bij deze route naar Italië.
Edit: even de code omdat google maps idioot lange url's gebruikt:
code:
1
| http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Sittard-geleen,+nederland&daddr=Fernpa%C3%9F+Nassereith,+Imst,+Tirol,+Oostenrijk+to:Reschenpas,+6543+Nauders,+Landeck,+Tirol,+Oostenrijk+to:Bardolino+VR,+Itali%C3%AB&geocode=%3BFUmy0gIdK0alAA%3BFdfXygIdx0ygAA%3B&hl=nl&mra=ls&sll=50.271788,7.196045&sspn=2.447116,4.921875&ie=UTF8&t=h&z=6 |
Vroeger ben ik wel vaker op weg geweest naar het Gardameer, en van toendertijd kon ik mij nog een prachtige route herinneren welke over de Resschenpas en Fernpass liep. (Zie ook: bijgevoegde URL hierboven).
Iemand ervaring met een betere/snellere route zónder tunnels?
Autobaan-vignet aanschaffen is logischerwijs geen probleem.
Andere routes/tips zijn ook welkom!
[ Voor 18% gewijzigd door dnhelle op 24-05-2009 23:10 ]