Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:51
Ik heb een Excel document met een behoorlijk aantal functies/macro's. Dit Excel bestand wordt veel gebruikt en daarom wil ik het optimaliseren. Het bestand tussen de 1,3MB (excel 2007 formaat) en 1,9MB excel 2003 formaat) groot. Terwijl dit volgens mij veel kleiner zou moeten zijn.

Wat ik nu heb gedaan is het bestand opslaan in het 2007 formaat, dit hernoemen naar .zip en het bestand doorbladeren.

Wat mij daar opvalt is het volgende:In de map:
xl\externalLinks\
staat een bestand externalLink1.xml van 6MB (ongecomprimeerd). Dit bestand bevat de data van een extern bestand waar ik naar link. Als ik dit bestand verwijder en de zip opslag blijft er ca. 200 KB over.

De enige manier hoe ik naar dit externe bestand link is als volgt
code:
1
=IF(E33="EUR";1;VLOOKUP(C34;[wisselkoersen.xls]index'!A$1:BG$65536;HLOOKUP(E33;'[wisselkoersen.xls]index'!$A$1:$IV$3;3;FALSE);TRUE))
.
Ik zie niet in waarom Excel de inhoud van een bestand waar naar gelinkt wordt op moet slaan. Kan ik dit voorkomen?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Als je bij opties eens kijkt bij Geavanceerd, daar staan wat opties zoals "Externe koppelingswaarden opslaan" en "Koppelingen naar andere documente bijwerken". Zet die vinkjes eens uit? Kijk dan eens wat hij doet. Succes!

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:51
De optie "Externe koppelingswaarden opslaan" maakt het verschil (1,9MB -> 644KB)!

In Excel 2003 is deze trouwens als volgt te vinden:
Tools, options, calculation en dan onderaan.

Hartelijk dank!

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305544

Ik heb het advies van Sjeik opgevolgd in een Excelbestand van 6Mb met alleen eenvoudige berekeningen.
Beide vinkjes uitgezet en opnieuw opgeslagen. De bestandsgrootte blijft echter hetzelfde.
Als ik het bestand opnieuw open en kijk bij de vinkjes, dan staat de optie "Externe verwijzingen bijwerken" weer aangevinkt. De andere optie is niet meer geselecteerd.

Heb je nog een advies?
LHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 12:39
Wat het proberen waard is, is opslaan als excel 2003 (.xls) bestand, dat bestand in 2007 openen en opslaan als .xlsx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305544

Excel 2007 is voor mij geen optie, tenzij ik op een andere machine deze handeling doe.
Ik zoek een oplossing binnen excel 2003.
Pagina: 1