Ik heb een Excel document met een behoorlijk aantal functies/macro's. Dit Excel bestand wordt veel gebruikt en daarom wil ik het optimaliseren. Het bestand tussen de 1,3MB (excel 2007 formaat) en 1,9MB excel 2003 formaat) groot. Terwijl dit volgens mij veel kleiner zou moeten zijn.
Wat ik nu heb gedaan is het bestand opslaan in het 2007 formaat, dit hernoemen naar .zip en het bestand doorbladeren.
Wat mij daar opvalt is het volgende:In de map:
De enige manier hoe ik naar dit externe bestand link is als volgt
Ik zie niet in waarom Excel de inhoud van een bestand waar naar gelinkt wordt op moet slaan. Kan ik dit voorkomen?
Wat ik nu heb gedaan is het bestand opslaan in het 2007 formaat, dit hernoemen naar .zip en het bestand doorbladeren.
Wat mij daar opvalt is het volgende:In de map:
staat een bestand externalLink1.xml van 6MB (ongecomprimeerd). Dit bestand bevat de data van een extern bestand waar ik naar link. Als ik dit bestand verwijder en de zip opslag blijft er ca. 200 KB over.xl\externalLinks\
De enige manier hoe ik naar dit externe bestand link is als volgt
code:
. 1
| =IF(E33="EUR";1;VLOOKUP(C34;[wisselkoersen.xls]index'!A$1:BG$65536;HLOOKUP(E33;'[wisselkoersen.xls]index'!$A$1:$IV$3;3;FALSE);TRUE)) |
Ik zie niet in waarom Excel de inhoud van een bestand waar naar gelinkt wordt op moet slaan. Kan ik dit voorkomen?
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!