Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Firefox blijft maar crashen

Pagina: 1
Acties:

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-11 10:59
Firefox crasht vaak en op voor mij nog steeds volledig onvoorspelbare momenten.
Wat gebeurt er? Soms stopt de boel met reageren en krijg ik een Vista-dialoog voor m'n neus die me vraagt wat ik ermee wil, maar meestal floept de browser gewoon weg en krijg ik dit Mozillaschermpje ervoor in de plaats:
Afbeeldingslocatie: http://marijnvdzaag.fileave.com/temp/MozCrash.gif

Als ik me goed herinner, gebeurde dit voor het eerst vlak na een update naar 3.0.8 of 3.0.9. En toen nog een keer, en nog een keer, en nog een keer. Na enkele dagen was crashen nog het enige dat FF kon. Ik heb add-ons uitgeschakeld en lopen switchen tussen oudere versies (deinstalleren en weer een andere proberen enzo), maar dat hielp nul komma nul. Ik was het zat en installeerde Vista opnieuw, omdat ik ook een soort enorm hinderlijk en vreemd freezeprobleem had (1 voor 1 stopte alle software met reageren, om na een minuut of 2 weer volledig te werken).

De nieuwe Vista-installatie werkte wekenlang als een zonnetje, maar sinds een driver-updateje voor m'n Logitech-webcam (geen idee of het er iets mee te maken heeft) zijn de problemen terug. Dat wil zeggen: browsen gaat wel, maar FF kan elk moment crashen. System Restore leverde niks op.

Dit keer heb ik ook geprobeerd of het maken van een nieuw profiel soelaas zou bieden, maar neen.

Nog te doen: memtest.
edit: gedaan. Geen fout na 7,5 uur.

Verder iemand suggesties? (In godsnaam, alsjeblieft.... anders weet ik er nog maar eentje: terug naar XP)

config
AMD Athlon X2 5400+ Black Edition @3,2Ghz
MSI KA790GX
OCZ 4GB
Seagate Barracuda 1.5TB
Vista business 64bit

[ Voor 7% gewijzigd door MarijnvdZaag op 26-05-2009 02:40 . Reden: update ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 19:50

g0tanks

Moderator CSA
En wat voor bericht krijg je als je op het knope details drukt? :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Probeer anders eens de laatste beta versies?

Crashes van FF met de betas kan ik op 1 hand tellen laatste paar jaar.

Heb je de logs al eens nagekeken, misschien vind je daar wel meer info of draai eens een diagnostics pakketje, die vinden misschien wel conflicten.

• MarijnvdZaag
Ik post de info achter 'Details' zodra ik het scherm weer zie (mooi: een win-winsituatie als je begrijpt wat ik bedoel).

De tips hier heb ik overigens bekeken.

@Graviton12: Over welke logs heb je het en waar vind ik ze?

Waarom zou trouwens een nieuwe beta wel werken als geen enkele andere versie nog werkt? Het proberen waard natuurlijk, maar ik zou het raar vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door MarijnvdZaag op 24-05-2009 22:47 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bij mij heeft vandaag skype stiekum zijn plugin weer in firefox gehangen en gaat firefox weer chashen. (wellicht icm noscript)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:47

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb het zelfde gehad bij mij deed de plugin van Logmein steeds Firefox crashen toen die uit stond draait die weer normaal.

Ik zou even goed kijken of er geen plugins aanstaan en des noods Firefox deinstalleren Ccleaner laten lopen alles van Firefox verwijderen ook in registeren en dan herinstalleren.

Kleine kans dat het alleen aan vista ligt.

[ Voor 47% gewijzigd door 42dpi op 24-05-2009 22:44 ]

Si vis pacem, para bellum

• MarijnvdZaag
Update: ik heb de Skype-plugin erafgegooid en tot op heden geen crash gehad. Overigens wel veel last van het eerder kort beschreven freeze-achtige probleem, dus daar moet ik maar even een topic voor openen.

Bedankt voor reacties tot nu toe.

• MarijnvdZaag
Nog een update: inmiddels zijn zowel Outlook als WMP een keer zomaar gecrashed. Verder crashte Firefox nog eens, maar dan niet met het bovenstaande Mozillaschermpje. Vista heeft het afgesloten omdat Data Execution Prevention dat nodig vond!
Ik zal eens wat antimalware laten draaien...

Hoe groot is de kans dat er een hardwareprobleem is? Mijn voeding is bijvoorbeeld niet enorm sterk, maar het is een Tagan 380W. Ieek me nog wel voldoende aangezien ik onboard graphics gebruik.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk eens naar de tools die overclockers gebruiken of hun systeem stabiel is. (orthos?)

Ik denk dat de kans op een hardwareprobleem groot is, maar welk onderdeel kan ik nu niet onderbouwd raden. (iemand die dat toch doet moet je gewoon naar :w :w )

[ Voor 50% gewijzigd door leuk_he op 26-05-2009 23:04 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1