Tabel met enkele regel per cel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwmxynedtodth
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Hallo,

Slechts een kleine vraag hier, omdat ik het antwoord tot dusver nergens anders heb gevonden. Ik heb een simpele tabel in HTML, waarvan de inhoud van sommige cellen nogal lang is. Op dit moment wordt deze cel opgebroken per woord, wat er een beetje slordig uit ziet. Wat ik zou willen is dat elke cel slechts één regel bevat. De breedte van de gehele tabel maakt niet zo uit, daar heb je een scrollbar voor. Zou iemand hier een oplossing voor weten? De breedte van de tabel aanpassen heeft geen effect en bovendien varieert de breedte per tabel. Word-wrap (CSS) zou logisch zijn, zij het dat er geen word-wrap: none bestaat. Iemand een ander idee?

Groeten,

Reinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
White-space: nowrap en dan met <br>'s de regeleindes regelen :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwmxynedtodth
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
De white-space: nowrap was voldoende, bedankt!

Reinder

EDIT: Wel raar dat de W3C niet gewoon een word-wrap: whitespace en een word-wrap: none bedenkt.

[ Voor 46% gewijzigd door lwmxynedtodth op 24-05-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

lwmxynedtodth schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:13:
De white-space: nowrap was voldoende, bedankt!

Reinder

EDIT: Wel raar dat de W3C niet gewoon een word-wrap: whitespace en een word-wrap: none bedenkt.
Omdat white-space dat covered en dus veel nauwkeuriger is in het beschrijven van z'n functionaliteit.

- white-space geeft aan wat de renderer moet doen als deze whitespace tegen komt.

- word-wrap zou impliceren dat het het aangeeft wat de renderer moet doen puur bij het wrappen van woorden

Vanuit CSS oogpunt is die eerste dus beter.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 25-05-2009 10:02 ]