windows live messenger probleem op fonera netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 17:01
Ik ben zopas verhuist en heb nog geen internetaansluiting. Wel heb ik een Fon wifi hotspot waar ik mits betaling gebruik van kan maken. Alles werk behalve windows live messsenger. Ik heb google al gechecked en hier op tweakers de fora ivm met fonera al bekeken maar nergens kan ik een oplossing vinden.
Skype werkt dan weer wel en inloggen via webmessenger werkt ook maar webmessenger vind ik niet prettig werken. Als ik de diagnose mogelijkheid van msn laat runnen zegt deze dat er iets mis is met men Gateway.
Ik heb ook al geprobeerd met Amsn maar deze geeft ook aan dat er een probleem is met de server.
Kan msn geblokt worden in een fonerarouter door de eigenaar ervan?

Hopelijk weet iemand hier hoe ik dit probleem kan oplossen.

[ Voor 7% gewijzigd door michielske op 24-05-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michielske schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:32:
Ik ben zopas verhuist en heb nog geen internetaansluiting. Wel heb ik een Fon wifi hotspot waar ik mits betaling gebruik van kan maken. Alles werk behalve windows live messsenger. Ik heb google al gechecked en hier op tweakers de fora ivm met fonera al bekeken maar nergens kan ik een oplossing vinden.
Skype werkt dan weer wel en inloggen via webmessenger werkt ook maar webmessenger vind ik niet prettig werken. Als ik de diagnose mogelijkheid van msn laat runnen zegt deze dat er iets mis is met men Gateway.
Ik heb ook al geprobeerd met Amsn maar deze geeft ook aan dat er een probleem is met de server.
Kan msn geblokt worden in een fonerarouter door de eigenaar ervan?
Hopelijk weet iemand hier hoe ik dit probleem kan oplossen.
de retail versie van de fonera laat via de gui niet toe om poortjes te blokkeren; dit wordt vnl gedaan op niveau van de isp of de internet modem. Maar elke linux expert kan perfect de linux firewall van een fonera dichttimmeren.
Ik vermoed dat ie alleen poort 80 voor te surfen heeft opengezet.
Opgelet in Frankrijk staat ALLEEN poort 80 open; dit vanwege de strengere wetgeving in dat land...mocht je al van Hadopi gehoord hebben... Skype kan perfect via poort 80 werken;

er wordt door FON niet gevraagd om alle poortjes toe te laten....hooguit een paar checks worden gedaan waaronder HTTP & DNS