Gekleurde balk boven en onderin document

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105882

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een document waarvan in weet dat het in Open Office is gemaakt en in dit document zit onderin en boven een gekleurde balk die tegen de rand aan loopt. Dit staat erg mooi en wil ik ook in mijn eigen documenten invoeren, is er iemand die weet hoe dit moet?

Ik heb zelf iets geprobeerd met het geven van een achtergrond aan de kop- en voettekst, maar dit werkt niet. Dan zit de balk niet tegen de boven- en onderkant aan. De balk heeft ook een bepaald kleur effect, hij is links een andere tint dan rechts.

Hieronder het voorbeeld document. Zo'n zelfde balk zit ook onderaan.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1610672.html

Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 105882 op 24-05-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je een digitaal document.. of wellicht gewoon een stuk briefpapier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jimbo123 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:32:
Heb je een digitaal document.. of wellicht gewoon een stuk briefpapier?
Hoi, ik heb al een voorbeeld geupload.
Ik heb mijn vraag al bewerkt met daarin de URL naar het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

Je moet geen achtergrond gebruiken, maar gewoon een balk tekenen. Open de kop/voettekst, teken een rechthoek en schuif 'm helemaal linksboven op de pagina. Vergroot hem vervolgens tot de gewenste hoogte en de rechterrand van de pagina. Stel dan de kleur in. Bij de eigenschappen kan je met 'fill effects' (Engelse Word hier) zorgen voor het kleurverloop. Done :).

Voorbeeldje: klik

[ Voor 9% gewijzigd door Reptile209 op 24-05-2009 22:21 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reptile209 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:18:
Je moet geen achtergrond gebruiken, maar gewoon een balk tekenen. Open de kop/voettekst, teken een rechthoek en schuif 'm helemaal linksboven op de pagina. Vergroot hem vervolgens tot de gewenste hoogte en de rechterrand van de pagina. Stel dan de kleur in. Bij de eigenschappen kan je met 'fill effects' (Engelse Word hier) zorgen voor het kleurverloop. Done :).

Voorbeeldje: klik
Perfect, het is gelukt.
Alleen nu moet ik het wel handmatig voor alle pagina's boven en onder doen. Is hier niet een makkelijke truc voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 09:32
Template maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:11
Je moet hem natuurlijk wel in je kop/voettekst vak zetten, dan komt hij automatisch boven elke pagina.

Houd je er trouwens wel rekenen mee dat als je het document gaat printen, dat je dan wel een witte rand krijgt aangezien printers over het algemeen niet tot de rand printen.
Pagina: 1