Toon posts:

Bestandsdeling laptop-pc werkt niet (vista)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De volgende situatie heb ik:

Mijn PC is via een draad verbonden met een router (sitecom 150n). Op diezelfde router is mijn laptop draadloos verbonden. Beide PC's zijn vista ultimate en hebben dezelfde user/password. De machines kunnen elkaar pingen via zowel naam als IP. Windows firewall staat op beide machines uit. File & printer sharing staat op beide machines aan. De firewall van de router heb ik voor de gelegenheid ook even uitgegooid, al verwacht ik daarvan weinig invloed. De machines zitten allebei in de wekgroup 'workgroup'.

Echter, het lukt maar niet om vanaf de laptop de shares van de PC te benaderen! Ik krijg de volgende foutmelding: 0x80070035 -vkan het netwerkpad niet vinden. Omgekeerd kan het wel; de PC kan wel bij de laptop!

Wie kan me helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 21:06 ]

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 14:53
Om dit voor elkaar te krijgen moet je deze dingen ingesteld hebben:
- bestands- en printerdeling aan
- shares lees (en/of schrijfbaar) voor iedereen
- gast account moet aan staan
- erg belangrijk en nergens in de documentatie te vinden: de gesharede directories moeten lees- (en/of schrijf-) baar zijn door de groep 'Everyone' (dus niet alleen de share, ook de directory zelf)
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een FAT32-schijf (oud, ikweet), dus die permissions op de directory doen er niet toe. Gast account staat aan op beide PC's.

De permissions op de share staan al goed en file&printer sharing staat aan op beide machines.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 22:26 ]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Vind hier massas topics over op forums, deze bv http://www.techsupportfor...twork-path-not-found.html
of deze http://www.vistax64.com/v...rror-code-0x80070035.html
wilt natuurlijk niet zeggen dat deze de juiste oplossing aanreiken maar is een begin :)

[ Voor 14% gewijzigd door Graviton12 op 24-05-2009 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal al doorzocht. Geen oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
F----! WAT DOM!

Ik was vergeten het vinkje voor file&printer sharing bij de betreffende ethernetadapter aan te zetten. Deze adapter zat namelijk voorheen rechtstreeks op het net ipv op de router :D

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 23:22 ]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Hehe, sja kan gebeuren :)
Pagina: 1