Toon posts:

HDD crash na interuptie file transfer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes

Ik wou een bestand van +-6GB versluizen naar mn externe schijf (WD 1tb), maar ergens in het begin werd het proces onderbroken (usb-kabeltje kwam eruit ofzo).
Nu wordt mn HDD niet meer herkend door windows. Ik hoor ook 'het geluid' wat de HDD maakt tijdens het starten (overlopen wat op de schijf staat waarschijnlijk), steeds herhalen.

Heb al overal wat rondgezocht maar heb nog geen oplossing gevonden.

Alvast bedankt,
Jelle

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 20:36 . Reden: Kan titel niet meer aanpassen -> spelvout ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wordt hij op andere pc's niet herkend dan is hij stuk en kan je twee dingen doen:
1: Open schroeven en hopen dat het verbindingsgedeelte stuk is, dus de usb naar sata chip die niet meer goed werkt. De schijf dan uitlezen op je pc. Geen garantie meer.
2: Garantie claimen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Met "usb-kabeltje kwam eruit" bedoel ik "uit de pc", niet uit de schijf zelf.

Zou het niet kunnen zijn dat de index van de hdd verprutst is, en dat hij daarom blijft zoeken als je hem aan zet, aangezien hij is uitgevallen toen ik bezig was met schrijven? (m'n kennins van hdd's is beperkt)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zie je hem dan wel in schijfbeheer?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hem wel in schijfbeheer. Wat opvalt:
Bestandssysteem is niet ingevuld, 100% vrije ruimte

Alsk hem probeer te openen:
kan niet geopend worden, bestand is beschadigd of onleesbaar

Het kadertje van "Deze computer" blijft grijs als ik het probeer te openen. Pas wanneer ik de hdd uitzet wordt de inhoud van deze computer weergegeven.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 21:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan is waarschijnlijk je partitie tabel corrupt geraakt.
De makkelijkste oplossing is om het ding te formatteren en backup terug te zetten (alleen duurt dat afhankelijk van de data wat lang).
Anders kun je chkdsk er nog eens op loslaten, en ocht dat niets uithalen een van de vele datarecover progs.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:01:
Ik zie hem wel in schijfbeheer. Wat opvalt:
Bestandssysteem is niet ingevuld, 100% vrije ruimte

Alsk hem probeer te openen:
kan niet geopend worden, bestand is beschadigd of onleesbaar

Het kadertje van "Deze computer" blijft grijs als ik het probeer te openen. Pas wanneer ik de hdd uitzet wordt de inhoud van deze computer weergegeven.
Probeer recuva oid ( of O&O Bijv.) eens uit, misschien dat je daarmee wat kan vinden en dus het probleem slechts op FS niveau hebt liggen.

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 22:16
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:48:
Bedankt voor je reactie.
Met "usb-kabeltje kwam eruit" bedoel ik "uit de pc", niet uit de schijf zelf.

Zou het niet kunnen zijn dat de index van de hdd verprutst is, en dat hij daarom blijft zoeken als je hem aan zet, aangezien hij is uitgevallen toen ik bezig was met schrijven? (m'n kennins van hdd's is beperkt)
Je vertelt hier dat hij gevallen is. Waarschijnlijk is de kop in de HD stuk of vast. Is mij ook eens overkomen 8)7 Grote kans dat je je data kwijt bent. Misschien kan je hem later repareren/vervangen onder garantie?

Laurens-Jan Merkx

Verwijderd

Topicstarter
Okay, bedankt allemaal. Ik ga eens aan de slag met wat recoveryprogs :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ljsquare schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:09:
[...]

Je vertelt hier dat hij gevallen is. Waarschijnlijk is de kop in de HD stuk of vast. Is mij ook eens overkomen 8)7 Grote kans dat je je data kwijt bent. Misschien kan je hem later repareren/vervangen onder garantie?
Uitgevallen, niet gevallen. Zit een wereld van verschil tussen.

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 22:16
Tsurany schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:28:
[...]

Uitgevallen, niet gevallen. Zit een wereld van verschil tussen.
Ah, moet ff beter lezen |:(

Laurens-Jan Merkx

Pagina: 1