Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klapsleutel voor de auto

Pagina: 1
Acties:

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Momenteel heb ik voor mijn Hyundai i10 een conventionele sleutel met afstandsbediening. Bij de garage heb ik geïnformeerd naar de mogelijkheid voor een klapsleutel (zoals de iets luxere nieuwe auto's hebben, bijvorbeeld) maar dit was onmogelijk in verband met het een en ander. Nu zit ik te kijken op onder andere e-bay, en daar kom ik gewoon universele sets tegen. Daar krijg je dan ook de hardware om je auto (indien die al beschikt over centrale vergrendeling, maar niet over afstandsbediening) uit te rusten met afstandsbediening en alles. Mijn auto is dus al voor al dat moois gereed.

Ik denk dan:

- Ik koop zon universele klapsleutel
- Schroef mijn huidige sleutel open, haal daar de chip uit en zet die in dat klapding
- Ik laat een sleutelmaker mijn sleutel in de universele sleutelbaard slijpen
- Bingo: ik heb een klapsleutel

Ik heb sterk de indruk dat mijn gedachtengang ergens de mist in gaat. Op die websites die zo'n set aanbieden word ik ook niet wijzer (bijvoorbeeld http://www.form-cars.nl/?...ew=product&product_id=928 ). Kan iemand enig inzicht geven in of dit werkt zoals ik het me voorstel, of dat het meer werk mijnerzijds nodig zou hebben?

De reden voor de klapsleutel doet er niet toe eigenlijk, maar ik vind het ten eerste mooier, en het zit fijner in m'n broekzak.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:54
- Kan de chip wel uit je huidige sleutel gehaald worden? (kun je nu al controleren)
- Past die dan wel in de nieuwe klapsleutel?
- Kan wat er nu in de klapsleutel zit er uberhaupt wel uit?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Of je koopt gewoon een fatsoenlijke auto :+

Overigens lijkt t me ook nog de vraag of je uberhaupt een sleutelmaker gaat vinden die je sleutel wil namaken, mag vast niet zomaar

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Wirf schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:27:
- Kan de chip wel uit je huidige sleutel gehaald worden? (kun je nu al controleren)
- Past die dan wel in de nieuwe klapsleutel?
- Kan wat er nu in de klapsleutel zit er uberhaupt wel uit?
Ze zeggen hier (http://www.mbcarparts.com...ew=product&product_id=477) dat het universeel is, en het ding kost 40 euro al met al dus daarvoor wil ik het risico nog wel lopen, maar ik heb ook weer geen zin om voor 40 euro genaaid te worden.
kamstra schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:29:
Of je koopt gewoon een fatsoenlijke auto :+
Zeg, dat lijkt me ook weer niet nodig :/

:+

[ Voor 15% gewijzigd door Ugchel op 24-05-2009 20:30 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:10
Je vergeet de startonderbreker die in je sleutel zit.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

pacificocean schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:31:
Je vergeet de startonderbreker die in je sleutel zit.
die lijkt me gekoppeld aan die chip ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:36
Nee, die vergeet ie niet, en ja dit gaat wel werken, alleen is de kwaliteit van de klapsleutel meestal slecht, na een tijdje de knopjes kapot.

Heb zelf ook zo'n setje dat inmiddels dus ook niet meer werkt, maar heb er geloof ik maar € 50,- voor betaald.

Verwijderd

Gedachtengang klopt wel, alleen moet je uiteraard de electronica van de sleutel OOK aansluiten :P

Ofwel een kastje met bedrading die het relais aanschakelt, en bij open of dicht gaan de knippers laat oplichten

Heb zelf een afstandsbediening aangesloten deze week (alleen geen klapsleutel, maar is zelfde principe, alleen ander kastje) en dat werkt ook precies zoals t hoort

Aansluiten is circa 1 tot 2 uurtjes werk, daarna de sleutelbaard laten slijpen en de transponder overzetten (ook makkelijk te doen schijnbaar) en voila, je hebt een klapsleutel

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:32:
Gedachtengang klopt wel, alleen moet je uiteraard de electronica van de sleutel OOK aansluiten :P

Ofwel een kastje met bedrading die het relais aanschakelt, en bij open of dicht gaan de knippers laat oplichten

Heb zelf een afstandsbediening aangesloten deze week (alleen geen klapsleutel, maar is zelfde principe, alleen ander kastje) en dat werkt ook precies zoals t hoort

Aansluiten is circa 1 tot 2 uurtjes werk, daarna de sleutelbaard laten slijpen en de transponder overzetten (ook makkelijk te doen schijnbaar) en voila, je hebt een klapsleutel
Maar dat is allemaal al geïnstalleerd af-fabriek, of werkt dat niet met een andere sleutel?

Verwijderd

Moet er vaak nog geinstalleerd worden

De transponder is alleen voor de startonderbreker
Of je moet nu al CV op afstand hebben op de sleutel, dan weet ik niet of dat zo 123 kan en werkt
Anders ff monteren, is niet gek veel werk ook

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

GaMeOvEr

Is een hork.

Met dingen zoals standaard aanwezige startonderbreker meukee in de stock-sleutel zou ik ommeubelen naar <insert iets random aftermarketig iets> maar snel vergeten.

Veel te veel struikelblokken. Zie hieronder de af te lopen volgorde. Iedere fail in een stap verhinderd de volgende stap.

- Is de huidige sleutel een actieve of passieve? (Als in, heeft hij zijn eigen spanningsverzorging? Zoja, hoeveel volt? Opladen via contactslot? Batterijtjes?)
- Is de huidige chip überhaupt uit de standaard sleutel te verwijderen?
- Is de chip überhaupt in de nieuwe universele klapsleutel te fröbelen?
- Als het er al fysiek inpast, maakt het wel over de juiste manier contact? (inductie, aanwezigheidsdetectie op een bepaalde afstand, etc.)
- Is die zogenaamde "universele" sleutelbaard wel universeel genoeg? Sommige auto's hebben dikkere sleutels, ronde sleutels, vierkant-achtige sleutels, dikte van de baarden is zwaar verschillend, breedte van de baarden is zwaar verschillend, hoeveelheid sleuven in de sleutels is zwaar verschillend, etc.
- Is de kwaliteit van die setjes qua levensduur überhaupt de moeite waard?

Die setjes zijn bedoeld voor mensen die nog geen CV op afstand hebben op een oudere auto. Niet voor mensen die al cv op afstand op hun stock sleutel hebben maar alleen een klapsleutel willen. Dus je zult niets vinden voor "officiële-chip-verplaats-naar-hier" voorbereiding. Tevens moet je alsnog gaan kloten in je draadboom omdat je huidige CV-remote-ontvanger natuurlijk niets kan met het signaal van je nieuwe sleutel, die hoogstwaarschijnlijk op een totaal andere (en waarschijnlijk onveiligere, denk aan codering voor anti-frequency-hacking, rolling codes, etc) frequentie zit. Dus dat kastje bij die set moet je ook inbouwen.

Ik vind het verdacht veel werk alleen om om te schakelen van een prima standaard sleutel met remote naar een cheapo chinese aftermarket kutkwaliteit klapsleutel met remote.

[ Voor 31% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-05-2009 00:02 ]

Aannames zijn fataal.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou hier alleen al vanwege de degelijkheid niet aan beginnen. De standaard autosleutels zijn goed getest op vallen, schokken, water, temperatuurverschillen, stofdichtheid etc. Bij zo'n ebay-ding is het maar de vraag of het allemaal wel zo degelijk is (vooral omdat je er zelf ook nog aan moet 'sleutelen'). En het laatste wat je wilt is dat je autosleutel het op een dag niet meer doet. Want dat komt nooit gelegen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 25-05-2009 00:00 ]

Pagina: 1