Momenteel heb ik voor mijn Hyundai i10 een conventionele sleutel met afstandsbediening. Bij de garage heb ik geïnformeerd naar de mogelijkheid voor een klapsleutel (zoals de iets luxere nieuwe auto's hebben, bijvorbeeld) maar dit was onmogelijk in verband met het een en ander. Nu zit ik te kijken op onder andere e-bay, en daar kom ik gewoon universele sets tegen. Daar krijg je dan ook de hardware om je auto (indien die al beschikt over centrale vergrendeling, maar niet over afstandsbediening) uit te rusten met afstandsbediening en alles. Mijn auto is dus al voor al dat moois gereed.
Ik denk dan:
- Ik koop zon universele klapsleutel
- Schroef mijn huidige sleutel open, haal daar de chip uit en zet die in dat klapding
- Ik laat een sleutelmaker mijn sleutel in de universele sleutelbaard slijpen
- Bingo: ik heb een klapsleutel
Ik heb sterk de indruk dat mijn gedachtengang ergens de mist in gaat. Op die websites die zo'n set aanbieden word ik ook niet wijzer (bijvoorbeeld http://www.form-cars.nl/?...ew=product&product_id=928 ). Kan iemand enig inzicht geven in of dit werkt zoals ik het me voorstel, of dat het meer werk mijnerzijds nodig zou hebben?
De reden voor de klapsleutel doet er niet toe eigenlijk, maar ik vind het ten eerste mooier, en het zit fijner in m'n broekzak.
Ik denk dan:
- Ik koop zon universele klapsleutel
- Schroef mijn huidige sleutel open, haal daar de chip uit en zet die in dat klapding
- Ik laat een sleutelmaker mijn sleutel in de universele sleutelbaard slijpen
- Bingo: ik heb een klapsleutel
Ik heb sterk de indruk dat mijn gedachtengang ergens de mist in gaat. Op die websites die zo'n set aanbieden word ik ook niet wijzer (bijvoorbeeld http://www.form-cars.nl/?...ew=product&product_id=928 ). Kan iemand enig inzicht geven in of dit werkt zoals ik het me voorstel, of dat het meer werk mijnerzijds nodig zou hebben?
De reden voor de klapsleutel doet er niet toe eigenlijk, maar ik vind het ten eerste mooier, en het zit fijner in m'n broekzak.
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke