Bios Update Sapphire 4870

Pagina: 1
Acties:
  • 770 views

• Tom90
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 09:33
Hoi people!

Ik probeer mijn Sapphire 4870 512MB van een bios upgrade te voorzien omdat hij in games freezes vertoond. Ik heb op google opgezocht en er stond inderdaad dat ik hem moest voorzien van een nieuwe bios. 8)7

Ik heb alles ervoor gedownload en er staan stappen bij, alleen ik kom al niet verder dan stap 2?! Het installeren van ATI Winflash ... Geen idee hoe het moet staat er ook niet bij .. :|

Dit zijn de stappen:

1. First, make sure to end all applications which do something with the GFX card (such as RivaTuner or any game)
2. Install ATI WinFlash to a "simple location" (fex. C:\WinFlash)
3. Unzip the contents of the BIOS update into a folder
4. Copy/Paste the file named 1e8501sa.002 from the folder where you extracted the BIOS update, to the ATI WinFlash install folder
5. Click on the Start menu and select Run
6. Type in "cmd" (without the quotes) and press OK
7. Browse to the install path of ATI WinFlash (fex. C:\WinFlash)
8. Run the BIOS update by executing: atiwinflash.exe -f -p 0 1e8501sa.002
9. Wait until the flashing finishes, should it fail do NOT reset, yet try to flash again
10. If it worked, reboot your system.

Can someone help me! _/-\o_

Greetz :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak een dir aan, sleep alles uit het zipje naar die dir en klaar :)
Valt verder niet echt veel over te zeggen.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 00:52
Welke Sapphire HD4870 512 pcb heb je ? de rode of de blauwe ? De rode heeft officeel de 113-B50701-105 bios als laatste bios.

• Tom90
Tis de blauwe... :)

En hoe maak ik een dir aan ? :/ ( Newbie op dat gebied :) )

[ Voor 63% gewijzigd door Tom90 op 24-05-2009 20:05 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-05 17:15

ResuCigam

BOFH

Wat je in stap 2 moet doen staat stap 3 t/m 10 uitgelegd :)

We do what we must because we can.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 20:51
Tom90 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:04:

Nieuwe map aanmaken.

Daarbij, welke windows gebruik je. Ik kon mijn kaarten niet voorzien van een nieuwe bios onder een 64bits windows.

• Tom90
Ja maargoed, als ik in CMD dat gene intyp krijg ik word niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand .. :)

Windows Vista Ultimate 64 bit .. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Tom90 op 24-05-2009 20:10 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tom90 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:04:

Nofi, maar als je niet weet hoe je een directory aanmaakt, lijkt het je dan wel verstandig om je bios te gaan flashen?

Maar goed, open je verkenner, klik nieuw en dan directory of map of folder (of hoe je zo'n ding dan ook wil noemen) en geef het ding een makkelijk naampje.

• Giem
Tom90 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:09:
Ja maargoed, als ik in CMD dat gene intyp krijg ik word niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand .. :)
md "DeMapNaam"

• THE_FIREFOX
Tom, wat bedoel je met Freezes ? Lage frames per second or lag doordat de verbinding tussen client en game server niet optimaal is? Heb je al een driver update geprobeerd?

• Giem
TERW_DAN schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:09:
[...]

Nofi, maar als je niet weet hoe je een directory aanmaakt, lijkt het je dan wel verstandig om je bios te gaan flashen?

Maar goed, open je verkenner, klik nieuw en dan directory of map of folder (of hoe je zo'n ding dan ook wil noemen) en geef het ding een makkelijk naampje.
Ik vrees ook dat hier een videokaart gaat overlijden... maarja

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tom90 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:09:
Sta je dan wel in de goede directory? (zie je staan voor de cursor).

• Tom90
Wat ik bedoel met de freezes is een bekend probleem bij deze sapphire kaart .. In sommige games doet ie het niet in sommige wel... in GTA 4 bvb kan ik 5 uur achterelkaar gamen of maar 5 minuten..

http://www.warhammerallia...s/showthread.php?t=118448 Staat het in..

• Tom90
Maargoed , krijg de CMD nog niet aan de praat hij staat gewoon in die folder waar hij ook staat .. :S

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan tik je de naam verkeerd in. Tik gewoon de eerste paar letters in en druk op tab. Dan vult hij automatisch aan, dan weet je zeker dat je geen typo's maakt.

• Tom90
Haha dan zegt hij nog steeds: word niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand... zucht ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Tom90 op 24-05-2009 20:44 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is echt onmogelijk.
Als je de eerste 2 letters indrukt en op tab ramt gaat hij de naam aanvullen van de bestanden in die directory. Dus als je dat doet, zie je dan wel de bestandsnaam van het prog er staan?

• THE_FIREFOX
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. We hebben namelijk geen glazenbol

• Tom90
Plaatje?

Afbeeldingslocatie: http://s732.photobucket.com/albums/ww325/Siepher90/?action=view&current=CMD.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Tom90 op 24-05-2009 20:46 ]

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 06:12
Helaas zegt dat plaatje minder dan 1000 woorden. :+ Hij doet het niet.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier wel, na link in adresbalk gezet te hebben ;)
Blijkbaar hotlinkbeveiliging ofzo.

edit: Alternatieve (mijn ;)) host:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/CMD.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 24-05-2009 20:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

In welke map staat hij?

Als hij in C:\Winflash staat, tik dan in

CD C:\Winflash

• Tom90
Kan iemand er wat mee ? :P

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat zijn mappen, geen wonder dat je een foutmelding krijgt :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Je moet de URL even kopieren en in je URL balk invoeren... Hij zit dus in C:\Users\Tom van Aalderen\ en krijgt de melding dat ie het niet doet...

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2dttz5y.jpg

edit: ik ben laat...

Tom90, echt... Als je dit niet snapt kun je beter nu stoppen, je gaat je videokaart echt slopen zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 24-05-2009 20:55 ]

Verwijderd

dan is het dus gewoon

cd WinFlash

en dan de rest van de instructies volgen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt ook zorgen dat je de boel in de map C:\WinFlash uitgepakt hebt en dan even in kladblok de volgende regel neerzetten en opslaan als "Flash.bat" (inclusief aanhalingstekens) op je bureaublad en die uitvoeren:
C:\WinFlash\atiwinflash.exe -f -p 0 1e8501sa.002

Die gaat er dus wel van uit dat je atiwinflash.exe en 1e8501sa.002 in de map C:\WinFlash hebt staan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Tom90
Hulde hij is geflasht ! :D Freekazoid gaf de juiste command :) ! Die zocht ik dus.. Nu ff testen of het ook daadwekelijk helpt ;)

Stay tuned! :)

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik lees echt vol verbijstering dit topic!
Bijna hilarisch _/-\o_

Maar z'n kaart leeft nog! :)

• Tom90
Ach ja altijd proberen toch :P heb de kaart gekregen van iemand ;) Hij zit in me 'budget' systeem :) Nu ff flink stressen!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nog wel...
Ik wou bijna zeggen, dat dat commando van Freekazoid alleen maar de map WinFlash opent...

Als ie al niet door had dat ie een map probeerde uit te voeren 8)7 :P
Dan is het geen goed idee om met flashen aan de gang te gaan, of je moet erg veel geluk hebben, zo blijkt :+

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 24-05-2009 21:06 ]

Oscar Wilde

• Tom90
Naja videokaarten flashen had ik nog niet zoveel kaas van gegeten, die van moederborden is een stuk makkelijker hehe.. je moet alles toch een keer proberen ? ;)

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 06:12
Het is alleen wel verstandig om dingen te proberen als je er een beetje verstand van hebt. Zo kun je best eens "proberen" om 200 te blazen op de snelweg met je motor. Als je vervolgens nog nooit motor hebt gereden (of niet eens weet hoe de motor aan gaat) dan is dat waarschijnlijk niet zo'n goed idee.

Ik zou toch wat voorzichtiger zijn met flashen. Kapot = écht kapot. En zo heel moeilijk is dat niet met flashen. (ook niet met 200 km/u trouwens)

• THE_FIREFOX
Sigma2k8 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:17:
Het is alleen wel verstandig om dingen te proberen als je er een beetje verstand van hebt. Zo kun je best eens "proberen" om 200 te blazen op de snelweg met je motor. Als je vervolgens nog nooit motor hebt gereden (of niet eens weet hoe de motor aan gaat) dan is dat waarschijnlijk niet zo'n goed idee.

Ik zou toch wat voorzichtiger zijn met flashen. Kapot = écht kapot. En zo heel moeilijk is dat niet met flashen. (ook niet met 200 km/u trouwens)
Kapot door flash is mij nog nooit gelukt. Dood door een (mislukte) flash wel, maar dat kun je weer tot leven weken als je de spulen/kennis voor heb. Videokaart tot leven flashen is een eitje :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

A ) vragen over hoe de MS cmd.exe shell werkt horen niet in Videoplanken & Beeldkanonnen maar in Windows Clients
B ) wat je moet doen staat hier duidelijk genoeg in je topicstart gemeld, enig probleem (voor jou) was punt 7. Zie daarvoor punt A

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.