Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Provider zonder contract?

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds kort woon ik "op kamers". Ik deel met 1 andere bewoner een heel huisje. Dit is echter voor korte duur, want in de planning staat dat dit pand afgebroken gaat worden op/rond januari 2010.

Nu zit je bij een internet provider bijna altijd vast aan een contract van 1 jaar. Dit beperkt gelijk de keuze qua providers. Alleen Alice is contractloos, maar daar wordt 69 euro in rekening gebracht omdat je geen vaste lijn hebt. Bovendien komt er dan op de 20 euro per maand nog eens 9,90 lijnhuur?!

Misschien dat dit alles goedkoper kan bij een andere provider. Ik heb al bij een heel aantal providers gekeken (kpn, xs4all, telfort, online, het net) en google geraadpleegd, maar kan geen beter passende oplossing vinden.

Wellicht kunnen jullie me helpen? :)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Volgens mij wordt je anders aardig dood gegooit met dat spotje over een provider met een akelig paars mannetje. Er zijn wel degelijk providers te vinden die maandcontracten aanbieden.

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 15:52
als je een contract afsluit voor 1 jaar, en op de helft wordt het huis afgebroken. dan kan de leverancier niet meer aan zijn verplichtingen voldoen -> contractbreuk

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11 22:17
http://www.hetnet.nl/Snel...ducten_meerinfosnelsurfen

Met Snel Surfen kunt u supersnel internetten en meer en sneller downloaden. Muziek, video’s en zelfs films. Dit abonnement is ook ideaal voor online gamen. Topsnelheid voor topprestaties!
Nu tijdelijk een heel jaar voor slechts € 19,95 p/mnd.
Daarnaast krijgt u bij Het Net geen jaarcontract, maar een maandcontract.

Is dat niet wat?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou anders gewoon bij de grotere providers eens kunnen informeren wat ze voor je kunnen betekenen. Dit soort dingen worden vaak niet in pakketten aangeboden, omdat er bijna geen klanten voor zijn (het grootste deel van de mensen woont doorgaans niet in een huis dat snel afgebroken wordt enzo :)).

Afhankelijk van hoeveel internet je nog nodig hebt kun je ook een mobiel abo nemen. Dan ben je niet echt gebonden aan een locatie (is alleen wel duur als je grote hoeveelheden data gaat verschuiven).

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jeetje, ik had zand in mijn ogen ofzo. Het was me bij hetnet niet opgevallen dat je daar maandcontracten hebt! :) Naja, maar dat "snel surfen" is maar 8mbit voor 20 euro, da's wel minder. Internet wordt hier veel gebruikt voor van alles en nog wat (streamen van videos enzo vooral).

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:23

Kettrick

Rantmeister!

Alice heeft toch ook een maand opzegtermijn :?, is ook nog eens een stuk sneller dan hetnet :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Wanneer je gaat verhuizen kun je je verbinding en contract toch gewoon meeverhuizen ?

• Meriket
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 22:06
Ziggo heeft ook een geen vast contract, en dus een maand opzegtermijn. Je moet er wel verplicht een TV-abbonement bij nemen.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem:
Er zijn nauwelijks providers te vinden die korte termijn contracten leveren.
Ik wil voor mij zomerhuis dat ik verhuur internet bieden gedurende de zomermaanden. Daarna komt er geen hond meer en 9 maanden van 20 Euro is dan een hoop geld.
Bovendien leveren niet alle providers in het PC gebied (4300 - zeeland).
Welke provider kan ik gedurende 3 maanden in de arm nemen, zonder dat ik aan een jaarcontract zit? Ik wil dit wel elk jaar (elke zomer) doen.
Het paarse mannetje van Het Net in ieder geval NIET, want die kan je wel maandelijks opzeggen, maar pas NADAT je een jaar klant bent!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er staat letterlijk dat je geen jaarcontract maar een maandcontract krijgt bij Hetnet snelsurfen. Hoe kom jij erbij dat je pas na een jaar kan opzeggen?

http://www.hetnet.nl/Snel...ducten_meerinfosnelsurfen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:49:
Ik heb een soortgelijk probleem:
Er zijn nauwelijks providers te vinden die korte termijn contracten leveren.
Ik wil voor mij zomerhuis dat ik verhuur internet bieden gedurende de zomermaanden. Daarna komt er geen hond meer en 9 maanden van 20 Euro is dan een hoop geld.
Bovendien leveren niet alle providers in het PC gebied (4300 - zeeland).
Welke provider kan ik gedurende 3 maanden in de arm nemen, zonder dat ik aan een jaarcontract zit? Ik wil dit wel elk jaar (elke zomer) doen.
Het paarse mannetje van Het Net in ieder geval NIET, want die kan je wel maandelijks opzeggen, maar pas NADAT je een jaar klant bent!
Heb je de postcode (wij hebben geen volledige postcode) en huisnummer al ingevult bij Alice?

En volgens mij kan je Het Net wel per maand opzeggen inderdaad, daar maken ze in ieder geval reclame over.
Reb87 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:11:
Jeetje, ik had zand in mijn ogen ofzo. Het was me bij hetnet niet opgevallen dat je daar maandcontracten hebt! :) Naja, maar dat "snel surfen" is maar 8mbit voor 20 euro, da's wel minder. Internet wordt hier veel gebruikt voor van alles en nog wat (streamen van videos enzo vooral).
De meeste video die je kunt streamen over internet is minder dan 8 mbit. DVD 5 is rond de 4 mbit dacht ik.
TERW_DAN schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:05:
Je zou anders gewoon bij de grotere providers eens kunnen informeren wat ze voor je kunnen betekenen. Dit soort dingen worden vaak niet in pakketten aangeboden, omdat er bijna geen klanten voor zijn (het grootste deel van de mensen woont doorgaans niet in een huis dat snel afgebroken wordt enzo :)).

Afhankelijk van hoeveel internet je nog nodig hebt kun je ook een mobiel abo nemen. Dan ben je niet echt gebonden aan een locatie (is alleen wel duur als je grote hoeveelheden data gaat verschuiven).
De grote providers daar moet je dan juist niet zijn. Want die wijken niet af van hun pakketten, dat kost namelijk over het algemeen meer dan dat het ze oplevert.

[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 07-06-2009 23:08 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:08
Een internet abonnement is toch niet gebonden aan je huis en kan je in januari toch gewoon meenmen naar je nieuwe locatie?

edit: een forum dat je vragen zelf beantwoord: Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/8233/tweakz0rs.th.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door ApexAlpha op 07-06-2009 23:27 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Reb87 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:55:
Alleen Alice is contractloos, maar daar wordt 69 euro in rekening gebracht omdat je geen vaste lijn hebt. Bovendien komt er dan op de 20 euro per maand nog eens 9,90 lijnhuur?!
Dat is overal zo, dus waarom je dat zo vreemd vind is mij, wel, vreemd.

Als je geen lijnhuur betaalt heb je een actieve telefoonaansluiting van KPN en dan betaal je die 10 euro dus aan hen ipv aan alice (en zij betalen dat dan uiteindelijk ook weer door aan KPN. Either way: kpn wins.)

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 07-06-2009 23:29 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Internet via de kabel toevallig een optie? Ik weet dat je bij Ziggo op kunt zeggen als je gaat verhuizen naar een plaats die buiten hun leveringsgebied valt. Ik weet alleen niet of de contracttermijn minimaal een jaar moet zijn dan en je dus door zou moeten betalen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

CyBeR schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:28:
[...]

Als je geen lijnhuur betaalt heb je een actieve telefoonaansluiting van KPN en dan betaal je die 10 euro dus aan hen ipv aan alice (en zij betalen dat dan uiteindelijk ook weer door aan KPN. Either way: kpn wins.)
Bij Telfort betaal je die 20 euro niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

CyBeR schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:28:
[...]

Weet je dat zeker? Ik betaal buiten mijn 20,50 (het was 50 ct duurder geworden dacht ik) aan Telfort niks voor lijnhuur. Dat zit namelijk al in dat bedrag en op het moment dat ik me orienteerde voor een provider hoefde je bij Alice ook geen lijnhuur boven op de abonnementskosten te betalen. Dat zou dan veranderd moeten zijn als dat nu wel moet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
Bij KPN en dochters heb je die lijnhuur niet, bij alle overige DSL aanbieders wel.
Om Alice Easy te kunnen bestellen, heeft u een actieve analoge telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan kan Alice deze leveren voor het eennmalige bedrag van € 99,90. U betaalt de lijnhuur dan direct aan Alice (€ 9,90 per maand). Doet u eerst de postcodecheck om te kijken welke dienst wij u kunnen leveren. U ontvang direct advies over uw telefoonlijn.
bron

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Marzman schreef op maandag 08 juni 2009 @ 08:38:
[...]

Weet je dat zeker? Ik betaal buiten mijn 20,50 (het was 50 ct duurder geworden dacht ik) aan Telfort niks voor lijnhuur. Dat zit namelijk al in dat bedrag en op het moment dat ik me orienteerde voor een provider hoefde je bij Alice ook geen lijnhuur boven op de abonnementskosten te betalen. Dat zou dan veranderd moeten zijn als dat nu wel moet.
Mja, Telfort is onderdeel van KPN dus dat werkt dan weer net wat anders ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1