2 nieuwe schijven raid1 en XP instaleren

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views

• adg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Mijn huidige schijven zijn nu te klein en wil dus 2 schijven van 500GB met raid1 controler aan sluiten. Maar hoe moet ik dit doen huidige XP is behoorlijkvervuild met allerlei software en dit wil ik gelijk opnieuw instaleren.

Controler is promise fastrack tx2300 en de pc medion ms7091.

Hoe krijg ik dit aan de praat als ik de xp ga instaleren hoe moet ik de driver van dit kaartje instaleren zonder flopydisk . Kan ik een xp-slipstream maken en daar die drivers mee laten branden of zijn er betere oplosingen.

adg

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Als je een cd hebt van het mobo of de controller zelf kan je daar naar verwijzen net voor je XP gaat installen.
Anders ff downloaden van de fabrikanten website.

Edit: en natuurlijk branden op cd ofzo of zelfs op usb stick zou moeten lukken tegenwoordig :)

@Boxman: Ah, dat weten we dan ook weer, cd is ook geen mogelijkheid? Raar dat ze zoiets niet hebben opgenomen in een servicepack ofzo dat je vanaf cd raid driver kan installen.

[ Voor 48% gewijzigd door Graviton12 op 24-05-2009 20:00 ]

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Slipstreamen vind ik meestal wel de fijnste optie. Andere mogelijkheden zijn eigenlijk alleen een floppy-drive aansluiten en een floppy maken. USB-sticks zijn voor zover ik weet niet mogelijk bij XP-installatie, maar bij Vista installatie wel.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-02 16:02

ResuCigam

BOFH

Als je geen floppy disk hebt zul je de driver moeten slipstreamen, XP kijkt niet naar USB bij een F6 installatie.

We do what we must because we can.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De simpelste methode is om 1 schijf aan de gewone controller van het mobo te hangen en dan XP te installeren. Dan heb je in elk geval voor de installatie geen RAID controller ondersteuning nodig. Als XP draait installeer je de RAID drivers waarna je de HD naar de RAID controller kunt verplaatsen. Als dat loopt dan kun je de mirror array creëren waarbij de schijf met XP naar de lege schijf gekopieerd wordt.

8)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hier is al bijzonder veel over geschreven. Als je zelf al begint over slipstreamen, waarom probeer je het dan niet uit?

Dit gaat in elk geval op slot, omdat er meer dan zat over te vinden is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.