• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-02 15:57
Beste mede tweakers,

Ik ga binnekort op kamers en ben van plan maar gelijk een leuk full hd scherm te kopen.
Dit scherm zal op me kamer staan voor mn bed dus dat is zon 2 meter max.
Nu is de vraag is boven 32 inch te groot mischien? Verder vind ik het belangrijk dat ik er van alles mee kan doen. Ik wil er gewoon games mee kunnen spelen en verder HD films mee kunnen kijken.

Nu zijn er echter een paar punten niet helemaal duidelijk voor mij.
Ik denk dat een 100hz tv de beste optie is. Maar ik heb er nog niet heel veel gezien op 32 inch.
De vraag is dan is 100hz nodig?
Ik heb ook gehoord en gekeken naar de nieuwe LED schermen van samsung die zien er goed uit maar ook wel erg prijzig. 930 is volgens mij de goedkoopste. Ik zou het in principe kunnen betalen maar ik weet niet ofdat dit het waard is.

Het liefst wil ik een tv rond de 600-700 euro (goedkoper mag natuurlijk altijd :) )

Een paar tv's die me zijn opgevallen zijn dan:
Samsung LE37A656 vooral omdat hij de 100hz functie ondersteund en een redelijke responsetijd heeft 6ms
Deze tv gaat dan rond de 700 kosten wat redelijk is.

Samsung LE40A656 maar iets duurder dan de 37 inch maar mischien te groot wel snellere responsetijd (4ms) wat mischien voor games belangrijk is.

Samsung LE32B650 Ook 100hz maar andere desing minder mooi wat mij betreft weet niet ofdat deze nou beter is of niet. Weet ook niet ofdat de B of A versie nou echt uitmaakt. Verder is de responsetijd onbekend bij mij. Ik dacht echter 5 ms.

Wat jullie mischien gelijk opvalt is dat het allemaal samsungs zijn. Dit is vooral omdat ik samsung een goed merk vind en de desing me redelijk bevalt. Nu zijn er natuurlijk veel andere merken waar ik nog niet helemaal van op de hoogte ben. En ik vraag me af ofdat jullie mischien tv's rond deze prijsklasse/groote weten van andere merken als die beter zijn.

Dat waren de vragen dan wel zo'n beetje.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg,
Jasper

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02 18:23

Matis

Rubber Rocket

De schermbreedte maal 3 is de ideale kijk afstand, jouw 2 meter max laat ongeveer 66 cm als maximale schermdiagonaal over.

kijk ook eens naar de T240 van samsung, is een pc monitor, maar ook een volwaardige tv. verder heb ik er niet zo veel verstand van!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
LED heeft wel meer helderheid dan LCD. Het probleem is dat deze tv's nog wel in het begin van de ontwikkeling staan. Laat de eerste generatie maar varen zou ik zeggen en ga voor de LCD. Ik heb een 40" Samsung thuis staan, waarbij ik van ongeveer drie meter afstand zit te kijken. 32" lijkt dus niet niet te groot te zijn van een afstand van twee meter.
De Samsung LE32B541 bijvoorbeeld is een nieuwe Samsung met FULL HD voor een prijs tussen de €550-€650.
Voor games zou ik idd voor een snelle responstijd gaan. De frequentie is daarbij niet heel belangrijk.
Hoop dat je hier wat mee kunt.

Neem risico's in wat jij geloofd

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02 15:14
http://www.alternate.nl/h...nitoren&l2=LCD&l3=22+inch
Ik heb deze maandag besteld.
Full HD scherm voor 189 euri, 22 inch :D
Perfect ding!

Verwijderd

Lange TS, maar kun je mij nou in 1 zin uitleggen wat je vraag is, want ik heb niet de indruk dat die lekker over komt.

Als je vraag is welke maat je moet nemen, dan zeg ik de optimale kijkafstand is 2,5x de diagonaal. Maar bovenal ga kijken in de winkel en zie hoe groot ze zijn.

Om alvast richting te geven aan je zoektocht, en kijkend naar de titel zeg ik zoek eens op input lag, want daar staan de Samsung nu niet echt lekker te boek. Dit is een van de belangrijke zaken bij een LCD en gamen.

• Jasper 99
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:26:
Lange TS, maar kun je mij nou in 1 zin uitleggen wat je vraag is, want ik heb niet de indruk dat die lekker over komt.
Mijn vraag de beste tv voor gamen en films is. Grootte is maar een subvraag zegmaar.
Input lag is dus inderdaad iets wat ik niet graag bij mijn tv wil hebben. Maar ik heb hier niet echt veel verstand van verder. Welke merken staan bekend dat minder of niet te hebben?

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

Shva

aka Jos_theboss

de Samsung LE37A656 schijnt een grotere inputlag te hebben de dan de 32" versie (die ik heb)

let op. op de 656 serie is glossy dus het scherm relfecteerd licht. voordeel van glosy is dat deze zwart beter weergeeeft dan gewone matt lcd's.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
toaomatis schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:59:
De schermbreedte maal 3 is de ideale kijk afstand, jouw 2 meter max laat ongeveer 66 cm als maximale schermdiagonaal over.
Nou... het kan volgens mij groter. Ik heb op 1m afstand op een 42" scherm geprobeerd te gamen maar dat is het niet ;) maar 66cm is wel klein vanaf op 2m afstand.

Van 2m afstand zou 37" wel de max wezen. Ik game op 2.5m met een 42" :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Jasper 99
Nog even voor de duidelijkheid :) ! Ik heb zelf nu een samsung 22bw.
Maar wil graag een groter beeldscherm. En zowiezo een tv.

Nog even mijn spechs mischien kan dat helpen?

Q6600 @ 3,4 GHZ
4 Gig DDR2-ram 800
Geforce 260 GTX Black

Glossy is dat nou echt irritant ? Of niet echt ? Ik heb daar zowiezo gordijnen enzo dus kamer kan donker wanneer ik wil ;) ! Verder die 32 inch 656 die heeft geen 100hz toch ? Is dat niet vervelend.
Die inputlag van de LE37 waar lees je daar meer over en is dat heel erg ? voor games zoals UT3 (dus snelle shooters)
Pagina: 1