Toon posts:

Firewall perikelen Het Net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb momenteel het abonnement Instap Surfen van Het Net. Het draadloze modem wat hierbij zit is de Thomson TG787, op de modem staat zelf 'KPN Experiabox TG787'. Overigens draai ik Vista sp2.
Het probleem is dat ik geen VPN-verbinding kan maken met de universiteit en dat bittorent niet boven de 20 kb/s komt. Dit komt denk ik doordat standaard alle poorten van de ingebouwde firewall zijn gesloten, internetscans bevestigen dit.
Ik heb flink zitten googlen, forums (o.a. GoT) afgestruind, de helpdesk van Het Net gemaild (deze geven hier geen ondersteuning voor). Er is veel informatie maar nergens kom ik een manier tegen voor mijn specifieke situatie om de poorten open te zetten of te forwarden. Die mensen lossen het probleem namelijk op door in te loggen en de instellingen te veranderen. De informatie in de GoT-topics zijn voor mij achterhaald aangezien het adres (http://192.168.1.254/) waarmee je in moet loggen op de modem zelfs al niet klopt.
Het is me eenmaal gelukt om in te loggen op het modem met een ander adres, het menu was echter zeer beperkt en er viel werkelijk niets in te stellen, alleen te bekijken. :/

Weet iemand wat te doen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Je moet er eerst achter zien te komen wat het ip van je modem is.
Via start > uitvoeren > cmd > ipconfig
Krijg je een rijtje getallen. Het getal wat achter gateway staat is het ip van je modem.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens, ik ben het adres waarmee ik ik kon loggen weer kwijt. Iemand die dat weet?
Zowel:
192.168.1.254
192.168.2.5
192.168.2.1
192.168.1.2

werken allemaal niet :{

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:56:
Je moet er eerst achter zien te komen wat het ip van je modem is.
Via start > uitvoeren > cmd > ipconfig
Krijg je een rijtje getallen. Het getal wat achter gateway staat is het ip van je modem.
http://192.168.2.254/

dit werkt :) !
Dank je.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29
Niet de meest nette oplossing: Zet UPnp aan zodat bv je bittorrent software de poort voor je kan openen ;)
Of als je maar 1 pc hier op aangesloten hebt kun je ook DMZ aanzetten maar dan moet je pc goed beveiligd zijn!

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:03:
Niet de meest nette oplossing: Zet UPnp aan zodat bv je bittorrent software de poort voor je kan openen ;)
Of als je maar 1 pc hier op aangesloten hebt kun je ook DMZ aanzetten maar dan moet je pc goed beveiligd zijn!
Inderdaad, ik heb het al gevonden :/

UPnP gebruiken: Ja

Uitgebreide beveiliging gebruiken: Nee

2e ook aanzetten?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29
FF uit het hoofd.. volgens mij staat er op elke pagina in de speedtouch rechtsboven aan help..
Als je daarop klikt kun je volgens mij zien wat die uitgebreide beveiliging inhoud.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Het aanzetten van UPnP leidt niet tot hogere snelheden en er onstaat een nieuw probleem: Mijn internetverbinding klapt er steeds uit. Even de modem herstart (geen reset) en UPnP is weer automatisch uitgeschakeld. Geweldig :{

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-03 21:36
wrom zet je niet met de hand een rijtje poorten open op die speedtouch? dan weet je tenminste zeker dat ze open staan, upnp vind ik niet zo een geweldig systeem.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon je poorten goed forwarden? Kan veel schelen. En koop anders gewoon een nieuw ding.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 01:15
Er zijn meerdere problemen bekend met dit specifieke modem dat KPN uitlevert.
Om preciezer te zijn gaat het om de aangepaste firmware van KPN, met het apparaat is namelijk eigenlijk niets mis mee.

Poorten openzetten, en de upnp functie werkt of niet, of niet naar behoren.
Enige waar je op kan hopen is op een fw update, maar aangezien dit een overgangsmodel is, geef ik je weinig kans.

Je kan 2 dingen doen, of een eigen modem kopen zonder de KPN firmware erop, of een klacht indienen nav de problemen die je ondervind bij KPN en hopen dat je een ander model krijgt. Volgende maand wordt deze sowieso niet meer uitgeleverd, en wordt die opgevolgd door de 789 maar ik dacht juist dat ze bij HetNet nog het vorige model uitleverden, de 780WL, deze werkt wel goed.

VPN passthrough zou overigens wel moeten werken, weet je zeker dat het niet aan instelling in Vista sp2 ligt ? dus heb je ook al getest met een anders OS en/of andere computer

Als je deze niet tot je beschikking hebt, kan je het misschien nog met een virtual versie van XP proberen..

[ Voor 15% gewijzigd door Yippie op 24-05-2009 20:38 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Even een bump.

Ik heb hetzelfde modem, ook Het Net. Port-forwarding werkt bij mij wel, maar vpn inderdaad ook niet. Als ik met mijn laptop ergens anders met internet verbindt, werkt het wel. Het probleem zit dus echt in het modem. Ik heb de helpdesk gemaild en gevraagd of ik een 780 mag ipv de 787.

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09-2025
Beetje laat, maar hoe heb je de poorten geforward? Ik vind het maar niet bij het modem scherm en torrents gaan extreem traag :(

Verwijderd

Srry probleem al opgelost De tg 787 kan had een probleem(technisch) na +-10 min internet gooide hij de stroom van het apparaat.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 22:07 . Reden: Tis gefixt tg 787 blijkt een stroom mprobleem te hebben ]

Pagina: 1