Toon posts:

streaming op unix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

We hebben hier een unix server waar debian op installed staat ... iemand enig idee hoe ik daar een online radio kan op installan dus live streaming ....

Thx

Verwijderd

Topicstarter
Thx for help :)

Hoe doe ik dat als ik één file heb ...

Gewoon link op me page als ze erop klikken dat file niet word gedownload maar dat ze file beluisteren zonder te downloaden ....

Verwijderd

Je kan het natuurlijk ook goed gaan doen.. Download de Realserver en RealProducer Basic... Kost geen duppie en heeft meesterlijk geluid (met backswitch mogelijkheid voor mensen die een 14k4 (:9~) modem hebben)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
http://proforma.real.com/rn/servers/po/index.html?src=homeintl_nl,ra8smsk_123100,srvpl_121100

Een paar dubbeltjes? Real is volgens mij het duurste streamen :(

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 13:15
heheh... real is idd duur want streaming is hun core business en daar moeten ze dus geld mee verdienen. Microsoft pushed hun media technologie echter om meer Windows licenties te verkopen....

Omdat ze bij Real liever iets verkopen dan gratis weggeven is hun gratis shit ERG moeilijk te vinden... maar het bestaat wel degelijk...

REAL SERVER BASIC

http://proforma.real.com/rn/servers/univdwnld/index.html?ulf=bas&src=noref,rnhmpg_020701,rnhmqf,dlvrit,srvpl_121100,srvpro_123100,srvpl_121100,nosrc,prdctmn_022101,dlvrit,srvrbsc_011901

Verwijderd

Daar had ik het toch ook over?
Realserver en Realproducer BASIC
Maar ach als niemand fftjes goed leest...... Enige shitte is dat ik binnenkort een echte licentie voor de Realserver nodig heb... :( :(
$$$$$$$$$$$$ voor real

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 11:16

KMK

Real is kut omdat de player zo moeilijk is te downloaden. En de player vol reklame zit en dat de player naar realnetworks stuurt waar jiji heen gaat. De video is niet mooi.

Voor een radio zou ik shoutcast gebruiken.
Of als je een NT machine hebt multicasten met windowsmedia server, maar die heb je niet dus dan maar shoutcast gebruiken.

Met Real kun je ook multicasten maar dat kan alleen met een gekochte licentie.. en dat is best wel duur

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Maar ASF valt niet aan de praat te krijgen onder UNIX. Shoutcast valt ook af omdat dit niet professioneel is. Realplayer is ook van de reclame te ontdoen hoor..... Gewoon een webinterface maken met alleen het control field erin:
code:
1
2
3
4
<embed src="rtsp://***************/encoder/FMLive.rm" name="status" 
width=387 autostart=true controls=StatusField
console=Clip1 mimee="audio/x-pn-realaudio-plugin" 
height="35"> </embed>

Heb een aantal dingen moeten weghalen omdat dit in de te ontwikkelen website komt en ik dit niet mag vrijgeven nog......

succes ermee
Pagina: 1