Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

asx to avi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

1: ik weet niet zeker of dit in het correcte forum is geplaatst, excuses als dit niet het geval is.
2: ik heb gegoogled en de forum search gebruikt.

Probleem:
ik heb een aantal .asx bestanden die ik om wil zetten naar .avi. Enkele programma's gedownload maar niets nuttigs. Als ik de .asx open in kladblok zie ik de link naar de video op de server, als ik deze echter in de browser plak krijg ik (zowel in mozilla als IE) alleen de optie om te openen, niet opslaan.

Iemand suggesties?

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 20:11

pmeter

Poes!

Cocsoft Stream-down 30 dagen voor proef. Of weet iemand een geschikt opensouce of anderszins freeware alternatief?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie. Ik ben nu aan het downloaden, gaat niet heel snel maar hopelijk wel goed. Hulde!

Edit: Works like a charm!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 00:28 ]

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 22:58

L0g0ff

omg

Ik heb hier in het verleden (3 jaar terug) ook een keer naar gezocht en toen kon ik ook alleen deze CoCSoft software vinden.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

GetASFStream, freeware programma voor het opslagen van asx / asf streams.

Download : http://66.196.80.202/babe...n%2Fdownload.cgi&.intl=nl

Je moet het wel even downloaden van een (translated) Japanse website maar het werkt, gebruik het zelf regelmatig en het programma is gelukkig in het Engels ook ;)

Engelse Tutorial : http://www.gromkov.com/fa...cord_streaming_video.html

Vervolgens kan je met andere programma's (bvb Handbrake http://handbrake.fr/) de video omzetten naar avi ..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 09:28 ]

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
pmeter schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:33:
Cocsoft Stream-down 30 dagen voor proef. Of weet iemand een geschikt opensouce of anderszins freeware alternatief?
Met VLC of mplayer kun je streams gewoon dumpen. Of desnoods on-the-fly in een ander formaat opslaan, maar dat raad ik af. Beter eerst in origineel formaat dumpen, en daarna indien gewenst omzetten.

• pmeter

pmeter

Poes!

Beuzelarij schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:35:
[...]

Met VLC of mplayer kun je streams gewoon dumpen. Of desnoods on-the-fly in een ander formaat opslaan, maar dat raad ik af. Beter eerst in origineel formaat dumpen, en daarna indien gewenst omzetten.
Op een videohelp forum zeggen ze dat ook over VLC player. Echter, ze wijzen in plaatjes op knopjes die mijn VLC player niet heeft. Het gaat om het open-dialog. Dat lijkt een beetje op de mijne, alleen heb ik de "Advanced options" helemaal niet. Als ik op 'meer opties' klik staat er slechts iets over bufferen. Daarom kan ik ook niet instellen waar of dat VLC de stream moet opslaan. Enig idee hoe dat kan?

[ Voor 4% gewijzigd door pmeter op 25-05-2009 18:07 ]

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het zit tegenwoordig een beetje dieper verstopt:

Media → Streaming → Network
Nu het adres invullen, bijvoorbeeld
mms://wm-ondemand09.omroe...aal/laatstejournaalBB.wmv
Vervolgens op "Stream" drukken, nu verschijnt het "Stream Output"-menu, waarin je de gewenste instellingen kunt doen, bijvoorbeeld de stream dumpen.

Je moet dus eerst het adres invoeren, voor je die opties te zien krijgt.

• pmeter

pmeter

Poes!

Beuzelarij schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:46:
Het zit tegenwoordig een beetje dieper verstopt:

Media → Streaming → Network
Nu het adres invullen, bijvoorbeeld
mms://wm-ondemand09.omroe...aal/laatstejournaalBB.wmv
Vervolgens op "Stream" drukken, nu verschijnt het "Stream Output"-menu, waarin je de gewenste instellingen kunt doen, bijvoorbeeld de stream dumpen.

Je moet dus eerst het adres invoeren, voor je die opties te zien krijgt.
Dat heeft gewerkt! Mijn dank is groot. Nu kan ik met VLC steams opslaan :9~
Pagina: 1