strepen in scherm, niet door grafische kaart (waarschijnlijk

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Gisteren een pctje samengestoken voor mijn vriendin, met volgende specs:
amd 7750
mobo: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=79536
voeding: be quiet! 400w
graka: x550

Alles in elkaar gestoken, vista x64 erop gezwierd. Dan merkte ik dat er strepen en van alle rare dingen op scherm kwamen. Ik dacht "driver niet geinstallleerd", dus de nieuwst er er op. Problemen bleven, scherm werd soms losgekoppeld, en kreeg melding dat de grafische kaart niet regaeerde (via catalyst) Het beeld liep soms gewoon vast en andere keren kreeg ik beelden als deze: http://img33.imageshack.us/my.php?image=dsc00248rqy.jpg
http://img37.imageshack.us/my.php?image=dsc00246.jpg

Ik dacht dat er een driverissue was, heb verschillende versies geprobeerd. Uiteindelijk mijn 8600GTS erin gestoken, en ik zag dat ik daar ook dezelfde problemen mee had. Uiteraard had ik eerst catalyst eraf gedaan (maar mischien is dit niet voldoende, en moet ik ook in het register de entrys verwijderen).
Reden waarom ik dit hier nu post is omdat ik zelf niet zo veel kans heb om dingen uit te testen aangezien pc bij de vriendin staat. Kan het mogelijk zijn dat het moederbord voor dit probleem zorgt? Ze heeft ook al opstartproblemen gemeld, pas na 4 keer startte de pc op. Of kan het mogelijk aan de voeding liggen (zou me verwonderen want Be Quiet! voedingen staan er om bekend heel degelijk te zijn en heb er zelf 2).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan natuurlijk ook aan de monitor liggen, een voeding probleem is echter ook niet onwaarschijnlijk. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door (ook al gaat dat wat lastig), want zonder dit te testen is niets met zekerheid te zeggen.

Verwijderd

Het heeft wel wat van een probleem met het moederbord.
Wordt er niet iets te warm?

• crazyheinz
monitor zal het niet zijn, heb getest op verschillende schermen. Voeding ga ik straks gaan testen.
Voor de warmte zal ik eens het bios checken. Warmte zou nog wel kunnen want het is altijd na een tijdje (vb) 10 minuten dat er iets helemaal misgaat.

Verwijderd

Voeding zal het hoogst waarschijnlijk ook niet zijn. ;)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 22:29
Moederbord of geheugen dus. Als het bij een andere graka ook zo is, dan zal het 1 van die 2 zijn.
Heb het zelf gehad bij een defect geheugen, maar ook een keer bij een defect mobo...

Verwijderd

draai es memtest. verder kan je het ook proberen met een ander scherm.

• crazyheinz
memtest geeft geen fouten; andere voeding net hetzelfde probleem. Krijg soms blauwe schermen, soms meldingen dat windows niet kan starten door 'winload.exe'. Morgen het moederbord opsturen.

• Bramos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10-2025
Heb je alle drivers voor het mobo geinstalleerd?

De bios ff updaten naar de nieuwste versie...
Pagina: 1