Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik draai ubuntu 9.04 maar voor een aantal programmas en testen zou ik graag ook windows parallel draaien. en dan liefst virtueel en geen dual boot. ik heb VMware workstation al eens gedownload maar deze gaf wat errors bij heb installeren, maar nu las ik overlaatst dat het ook met Xen kan ik vind alleen niet direct een goede online tutorials hiervoor.

Iemand dat ervaring heeft met Xen voor dit doel en mij kan helpen?

alvast bedankt,

Douwe

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09
Wat voor processor heb je? Bij Xen moet je processor namelijk Intel VT of AMD-V ondersteunen om Windows te kunnen draaien.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke errors gaf vmware-workstation? Heb je de fabrikant om hulp gevraagd, bij de vmware-workstation licentie zit ook gewoon support volgens mij. Heb je virtualbox al geprobeerd? Wat wil je precies doen met xen dat je een tutorial nodig hebt? Heb je vmware server (gratis) al eens geprobeerd?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Virtualbox kan ik inderdaad ook aanraden. Heb zelf ook een virtuele windows draaien in een virtualbox vm. Is simpel met apt te installeren.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Q9450
blaataaps schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:31:
Welke errors gaf vmware-workstation? Heb je virtualbox al geprobeerd? Wat wil je precies doen met xen dat je een tutorial nodig hebt?
rpm: To install rpm packages on Debian systems, use alien. See README.Debian.
error: cannot open Packages index using db3 - No such file or directory (2)
error: cannot open Packages database in /var/lib/rpm

virtualbox nog niet geprobeerd, zal er straks eens naar kijken
ik wil windows en linux tegelijk draaien: dat ik bijvoorbeeld met een snel toets van OS kan wisselen

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:57:
rpm: To install rpm packages on Debian systems, use alien. See README.Debian.
error: cannot open Packages index using db3 - No such file or directory (2)
error: cannot open Packages database in /var/lib/rpm
Die foutmelding lijkt me redelijk duidelijk, daar valt weinig over uit te leggen. Maar als je wil weten hoe je VMWare Workstation in Ubuntu aan de praat krijgt google dan eens op 'ubuntu vmware workstation' en zonder te proberen weet ik zeker dat je een Ubuntu Help/Wiki krijgt met een uitleg hoe het moet ;).

Als je simpel aan de slag wil is VirtualBox inderdaad een goede, in de meeste distributies wel beschikbaar als kant en klare package. Installeren en gaan dus...

Verwijderd

Topicstarter
virtualbox is geinstaleerd en werkt perfect :p
dank voor de snelle hulp

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:31
go virtualbox 8)

echt geweldig pakket dat :)
Pagina: 1