Toon posts:

Draadloos netwerk met alice modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil graag een draadloos netwerk thuis aanleggen. Ik heb een alice modem 1616-2p.
Welke router moet ik hiervoor kopen? Ik wil er 2 à 3 computers op aansluiten en gewoon met een laptop en mobiel gebruik maken van het netwerk.
Ik zie door alle topics het forum niet meer, wie kan mij helpen?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zoek een router welke wifi heeft en 4 utp poorten.

:+
Het is een persoonlijke keuze; lees anders is wat artikels door.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:29:
Welke router moet ik hiervoor kopen? Ik wil er 2 à 3 computers op aansluiten en gewoon met een laptop en mobiel gebruik maken van het netwerk.
Inkoppertje: een draadloze met tenminste 3 poorten? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
maakt het niet uit wat voor een aansluiting de router nodig heeft, ik bedoel, passen alle routers op het alice modem?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 08:01

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:07:
maakt het niet uit wat voor een aansluiting de router nodig heeft, ik bedoel, passen alle routers op het alice modem?
Alle hedendaagse routers hebben een UTP aansluiten voor class 5e of hoger kabels.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:08:
[...]

Alle hedendaagse routers hebben een UTP aansluiten voor class 5e of hoger kabels.
Cat 5 bedoel je :Y)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 10:46
Elke router voldoet.

Echter, je Alice ding is al een router, dus in principe heb je geeneens een router meer nodig. (een accesspoint is voldoende)
Voor jouw is een router wel makkelijker (naast dat een los AP duurder is), want dan heb je ook meteen extra bekabelde aansluitingen.

In principe kun je gewoon een router aansluiten achter je alice ding. Je hebt dan wel 2 routers eigenlijk (je wlan ding en je alicebox). Dat werkt wel, maar is niet de voorkeur (heeft zo z'n nadelen)

Een router kun je gewoon 'herconfigureren' voor jouw, zodat je 'm alleen als switch (verdeelblok voor kabels) en wireless zender (Accespoint) kan gebruiken.

Kort samengevat moet je 'm dan even instellen (DHCP uitzetten, IP geven) en dan het switchdeel aansluiten op je alicebox (WAN/internetpoortje laat je dus leeg).

Er staat hier een heel topic met hoe je dit precies doet. ( [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point )

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 24-05-2009 16:15 ]

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 21:51
Ik heb ook een tijdje lopen sukkelen met die router van Alice..

Ik ben geen leek op dit gebied maar hoe die copperjet stagneert wordt je niet goed van, ik had alles precies staan zoals het moet volgens meerdere handleidingen maar dat ding wilde maar niet.

Nu dacht ik dus dat het aan mijn router lag, maar toen ik de router op de KPN speedtouch of een zyxel aansloot werkte het zonder iets in te stellen..

Bovendien moet je van Alice met 'user' en 'user' inloggen, een account waarmee je niet bij alle instellingen kan...

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt voor de reacties, maar mij lijkt het nu het handigst om gewoon zonder een nieuwe router te kopen een draadloos netwerk te creeren. Alleen is het mij nog niet helemaal duidelijk, ik kan wel bij de instellingen enzo via de browser maar wat moet ik daar precies instellen om het netwerk te activeren.
Of zit ik helemaal fout en gaat het anders in zijn werk?
Als ik iets dom doe of iemand frusteer omdat ik iets niet goed lees excuses dan daarvoor en zeg het meteen

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-03 18:53
Copperjet inlog voor de settings ;)

Login : admin
Password : bb@l1cE322

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 08:01

Sebazzz

3dp

Nee, cat 5e ;)
quote: Wiki de pedia
Cat 5e cable is an enhanced version of Cat 5 that adds specifications for far end crosstalk. It was formally defined in 2001 as the TIA/EIA-568-B standard, which no longer recognizes the original Cat 5 specification.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1