Toon posts:

Help me OC een K7 500 @ 700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag mijn K7-500 (op K7M) naar 700 klokken, maar het lukt me niet alleen via de FSB settings in de BIOS. momenteel draait ie op 110 FSB dus 550 Mhz. Maar bij TOM heb ik gelezen dat je 't ook d.m.v. de cpu open te maken, het een en ander moet aanpassen, maar voordat ik dat ga doen, heeft iemand het hier al gedaan -> succssesfully!?

Hoe werkt dat nou preceis, zitten er schakelaartjes op die je omhoog of omlaag kunt instellen (aan / uit) ??? Wie o wie heeft hier goede ervaring mee/in ?

Thanx Gang!

Verwijderd

Niet doen, dit is alleen voor geoefende tweakers, (niet betuttelend bedoeld)je moet de kap van je Athlon halen door eerst met een schroevendraaier de buitenste 4 pinnen te forceren. Dan moet je met een tangetje 2 metalen stripjes van de sjip halen, om de achterkap los te krijgen.
HOESTEN=NIEUWE KOPEN.
Vervolgens moet je of aan de printplaat meerdere dingen versloderen of op een vrijgekomen connector, een printplaatje zetten dat 150 tot 200 gulden kost en wat in VS besteld moet worden. Ook is een gewone koeling niet voldoende meer. Mijn nieuwe koeler kost ook 100 gulden.
Er is nog veel meer te vertellen, ik heb het simpel uitgelegt.
Wil je toch doorgaan kijk dan op www.tomshardware.com
Mijn 500 loopt nu op 700 en ik overweeg om nog hoger te gaan als ik een peltier heb. Mischien 750 of 800 of een FSB van 112, hehehe.
Greetz :P

Verwijderd

Achterkap hoeft er helemaal niet af...
en aan het verwijderen van de kap met die schroevendraaier schijnen niet erg veel risico's te zitten... en die GFD's zijn 135,-en dan vindt ik een toename van 100 mhz(wat iedereen moet halen met normale koeling) al genoeg om de aankoop te rechtvaardigen...

Verwijderd

Kramer: inderdaad. Achterkap hoeft 'r helemaal niet af. Zo'n GFD maakt 't nu heel eenvoudig en zonder risico's. M'n Athlon is er al klaar voor. Nu nog een GFD.

Verwijderd

Nog makkelijker ga naar corum laat een normale o/c doen.. kost zowat 90 piek incl cooler..
oja altijd 100mhz erbij hoeft niet..ik heb een 550 die werd een beetje te warm op 650 :( staat nu op 600 :(

Greetz Roger

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Ik heb nu het volgende gedaan.

In mijn bios, de F op 110 gezet, wat dus 550mhz brengt. Mwoah wel aardig, van 500 naar 550, maar niet echt wat je denkt, holy balony! dus probeerde ik het van 500 naar 600 (FSB 112). Ehhhhhhhhhh no go!, maar dat komt omdat ik 1 stick van 128 MB RAM PC 133 Mhz erin heb zitten (nieuw) en 2 sticks van 64 MB RAM 100 Mhz. Heb dus die 2 sticks van 64 erui gehaald, en bingo het werkte op 600 mhz. Ik heb nu n.b. 5 Fans in mijn HX08 zitten... :) MB Temp. = 25C Niet slecht. Vette heatsink met dual fan erop. Gaat goed. Maar ik wil meer natuurlijk, naar 700, maar daarvor moet ik echt gaan tweaken, daar heb ik niet zo'n zin in, omdat ik die verdomde kast (van de CPU) niet eraf krijg... en ben bang om zo veel kracht erop te zetten, dat ik het in 2en breek....

Any tips ?

Ik heb gemerkt, dat mijn 500 K7 op 800 kan, d.m.v. dat leuke proggy van Asus, Pc-Probe. Die laat zien wat voor 'n CPU je hebt, en tot hoe hoog ie kan...

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
gefeliciteerd je bent de eerste op het www die met 5x112 op 600mhz hebt gekregen en nu naar 800 met pc probe kun je dat wat beter uitleggen ik heb die spullen ook maar bij mij en zowat alle andere crasht ie op 112 fsb

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Anders stuur je hem toch op naar Corum? (www.corum.nl) Voor 160 piek breken zij hem open, kijken hoe hoog ze hem kunnen krijgen (650 moet te doen zijn lijkt me), gooien er een vette cooler op, en sturen hem terug, met een jaar garantie. :)

• kauffmann
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

't Is mij ook gelukt om de FSB op 112 te zetten. En stabiel ;)
Maar dan wordt 'ie toch wel erg warm zonder goede koeling.

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
ja ok natuurlijk ik heb een keer 117 gelezen maar vergeleken bij de meeste bx borden gaat dat wel heel moeizaam, het gaat erom 5x112= geen 600 5x117= ook pas 585 en softwarematig naar 700 of 800 met pcprobe dan heb je toch wel zeer rijke fantasie en als je dat zonder ook maar te proberen ook nog gaat posten ook.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Guys, als ik mijn FSB op 112 zet, post mijn bios bij de post 600mhz...

Ja ja, over het algemeen rond ie af, maar om nau van 560 , 600 te posten... tja ? 120 fsb zou 600 moeten weergeven... maar toch, raar!

ik heb 'm nu trouwens gewoon op 550 ziten, omdat zo nu en dan crashen games.

Pc-Probe is gewoon een soort van Utility om je hele Pc-Randaparaturen te " monitoren"... die laat dus ook zien hoe hoog je CU kan, enz, maar ik betwijfel of het allemaal wel waar is wat ie zegt, net als bijv. Sandra!?
Pagina: 1