DELL Optiplex 755 videokaart ?

Pagina: 1
Acties:

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb een Optiplex 755 gekocht, daarin zit een Ati 2400 videokaart

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/167o8rl.jpg

Nu is dit de aansluiting in de computer:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/dnlnj9.jpg

Nu heb ik net een Nvidea GeForce 9600GT gekocht, maar deze past niet, hij is te hoog en te breed in formaat.
Kan iemand mij vertellen welke videokaart er wel inpast qua formaat. (PCIe 16x slot)

Ik wil er op kunnen gamen, het hoeft niet creme de la creme te zijn, maar wel iets redelijks (GTA IV moet wel speelbaar zijn)

Budged is max 150 euro.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-05 19:58

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

een lowprofile kaart zo als je in het eerste plaatje laat zien.

Signature

• m3nno
BGB4rn schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:16:
een lowprofile kaart zo als je in het eerste plaatje laat zien.
Maar welke low-profile kaart is een beetje goed te doen voor gaming?

• BGB4rn

BGB4rn

een grote glimmende gaat het zeker goed doen.

(wat wil je in vredesnaam, dat mensen een videokaart voor je uitzoeken zonder te weten wat jij er mee wil, wat zit er voor de rest in de pc, op welke resolutie speel je welk spel op welke instelling ?)

een beetje eigen inzet tonen is hier niet verboden hoor ;)

Signature

• m3nno
BGB4rn schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:25:
een grote glimmende gaat het zeker goed doen.

(wat wil je in vredesnaam, dat mensen een videokaart voor je uitzoeken zonder te weten wat jij er mee wil, wat zit er voor de rest in de pc, op welke resolutie speel je welk spel op welke instelling ?)

een beetje eigen inzet tonen is hier niet verboden hoor ;)
hehe, sorry!! ;)

Er zit een Core2Quad 6600 (2,4ghz) met 4gb geheugen in het beestje. Ik wil eigenlijk een beetje redelijk kunnen gamen ermee.

Ik zag al dat de keuze van de low profile kaarten beperkt is. Eigelijk wil ik gewoon een kaart waar een beetje redelijk mee te gamen valt.

Het liefste speel ik een game natuurlijk op 1920x1080 op high settings, maar die droom laat ik lekker varen met een low profile kaart is dat niet echt mogelijk, lijkt mij. Met iets minder neem ik dus wel genoegen :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 15:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Snelste Low Profile-videokaart die ik kan vinden is de 9600GT, verkrijgbaar bij NewEgg.

Er schijnt ook een Low Profile 9800GT te zijn, op het moment van het tikken van dit bericht ook gevonden :)

• BGB4rn

BGB4rn

m3nno schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:39:
[...]

hehe, sorry!! ;)

Er zit een Core2Quad 6600 (2,4ghz) met 4gb geheugen in het beestje. Ik wil eigenlijk een beetje redelijk kunnen gamen ermee.

Ik zag al dat de keuze van de low profile kaarten beperkt is. Eigelijk wil ik gewoon een kaart waar een beetje redelijk mee te gamen valt.

Het liefste speel ik een game natuurlijk op 1920x1080 op high settings, maar die droom laat ik lekker varen met een low profile kaart is dat niet echt mogelijk, lijkt mij. Met iets minder neem ik dus wel genoegen :)
maar welke games speel je dan ? :P

Signature

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

volgens mij zal dat kaartje niet passen :S

Als ik kijk naar de grootte van de koeler die er op zit ga je in de problemen komen met die elco's :S

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:12
pm1 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:17:
volgens mij zal dat kaartje niet passen :S

Als ik kijk naar de grootte van de koeler die er op zit ga je in de problemen komen met die elco's :S
Other Thoughts: I was able to cram this thing into a Dell Optiplex 755 SFF that I use as my HTPC. I did have to remove the second heatsink, which I replaced with some small copper heatsinks.
:Y)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Kan de TS niet gewoon een el-cheapo kast kopen en een nieuw mobo en dan minder zeldzame configuraties vinden? :) Of is dat niet eens in de buurt van een antwoord.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het formaat is geen ATX, eerder BTX, maar kan ook zo iets Dell-specifieks zijn. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit el-cheapo BTX kasten gezien.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Low Profile mixt in principe al niet goed met 'een beetje' gamen, en aangezien je aangeeft dat je GTA4 wilt spelen, stel je toch redelijk hoge eisen. Het is makkelijk om achteraf te praten, maar ik vrees dat die Dell PC een kat in de zak was. Niet zozeer qua hardware, maar wel met betrekking tot je eisen.

Overzetten in een andere kast is het beste wat ik kan bedenken, maar helaas is het zo te zien geen standaard moederbord; en dat doet me zelfs twijfels hebben over de voeding; is dat wel een standaard ATX voeding; zowiezo: is het wel een voeding met een PCI-E aansluiting?

Om aan je eisen te voldoen (beetje gamen), raad ik je een nieuwe kast en een nieuw moederbord aan (als je er niet achter kan komen wát voor mobo stijl dat Dell moederbordje is, en er geen kast voor vind), en ik zal zeker de voeding ook eens grondig bestuderen.

Let wel dat dergelijke chirurgie die je DELL-PC verandert nogal slecht is voor garantie.

Pest is, dan zit je toch redelijk tegen die €150 aan en heb je nóg geen leuke videoplank. Maar wou je mijn advies? Een ATI 4850, 4770 zijn qua mid-range op dit moment de beste ATI kaarten, en een GeForce 9800-series zijn ook geen kat in de zak.

Maar neem dit aan van mij: klooien met non-standaard moederbordformaten in OEM-bakkies is meer moeite dan het waard is; let op met wat je wilt als je een PC koopt. Een optiplex is een best aardig werkbakkie, geen gamebak, en ook geen zelfklus bak. Dat zijn toch meer de XPS modellen.
Other Thoughts: I was able to cram this thing into a Dell Optiplex 755 SFF that I use as my HTPC. I did have to remove the second heatsink, which I replaced with some small copper heatsinks.
Ook erg slecht voor de garantie, en vrij onconventionele ombouwerij.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 24-05-2009 13:47 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
DaMarcus schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:45:
Snelste Low Profile-videokaart die ik kan vinden is de 9600GT, verkrijgbaar bij NewEgg.

Er schijnt ook een Low Profile 9800GT te zijn, op het moment van het tikken van dit bericht ook gevonden :)
Sparkle heeft zelfs een Geforce 9800GT low-profile variant in hun assortiment. Deze staat voor ongeveer €100 in de pricewatch wat niet eens veel duurder is dan een normale 9800GT. Met zo'n videokaart ben je i.c.m. je Q6600 prima in staat om GTA 4 te spelen.

• m3nno
Ik had juist voor deze dell gekozen omdat ik het kwalitatief goed spul vind, ook de service is perfect. Dus een kat in het zakje vind ik het niet. De specs zijn ook best redelijk :)

Maar een el - chepo kast wou ik dus niet, das oweer persoonlijk. ik zal die Geforce 9800GT low-profile maar bestellen, Denk dat dat wel redelijk zal helpen met het gamen :)

• BGB4rn

BGB4rn

past de kaart trouwens niet gewoon als je het pci slotje van de 9600GT af schroeft ?

Signature

• m3nno
Nee :(, hij zit in de weg met de parallele poort op t board.

• m3nno
Zo, de videokaart is eindelijk binnen! :*)

Nu nog 2 kleine dingetjes oplossen, en wie het weet mag het zeggen (want ik weet het niet :/ )

De videokaart is namelijk iets te groot, op internet las ik het volgende hierover:

I was able to cram this thing into a Dell Optiplex 755 SFF. I did have to remove the second heatsink, which I replaced with some small copper heatsinks

Het gaat de achterste koeling
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1552rg6.jpg
(deze zit namelijk een goede 0,8 cm in de weg met de koeling van de cpu, welke er flak naast loopt

Zo ziet het er van boven uit, en van de zijkant.. dan is het wat gemakkelijker te begrijpen.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/25kloue.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5mdb48.jpg

Als iemand een goed idee heeft wat voor soort koeler ik erop zou moeten plaatsen, ik hoor het graag!

Verder vereist de videokaart een aparte stroomtoevoer, de aansluiting zie je op het eerste plaatje.. :o

Er zit helaas niet standaard een aansluiting hiervoor in dit systeem, dus weet iets leuks weet mag het zeggen. En een externe voeding buiten de kast met een kabeltje naar de videokaart lijkt me niet zo geniaal.. :|

[ Voor 4% gewijzigd door m3nno op 03-06-2009 19:20 ]

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:20
Dat 'huis' waar de koeler nu tegenaan zit. Wat is dat? Kun je dat er niet vanaf slopen?

[ Voor 3% gewijzigd door AMD1800 op 03-06-2009 19:37 ]

• BGB4rn

BGB4rn

idd. de dremel er op, wel eerst de heatsink er af halen voor je wat beschadigt.

Signature

• m3nno
AMD1800 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:53:
Dat ' huis waar de koeler nu tegenaanzit. Wat is dat? Kun je dat er niet vanaf slopen?
Dat huis is het huisje van de cpu koeler.. met dat huisje zit de koeler bevestigd aan het board.

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

Doe even wat aan je spelling.... :/

Andere voeding erin hangen, zal toch wel een goed ideetje zijn om toch je videokaart wat voedingssappen toe te dienen. Iets rond de 500 watt zal genoeg zijn. Ik raad je aan deze te nemen : pricewatch: Antec NeoPower 550 of een ander gerenomeerd merk en geen sweex of trust rommel.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:20
Oke dat huisje kan er dus niet af. Misschien een andere kleinere cpu-cooler zoeken? Zonder zo'n huisje?:P

Verwijderd

Die voeding is 275 watt, dacht je nu echt dat je die videokaart kan aansluiten op die voeding?
Die pc is bedoeld voor kantoor, niet om te gamen...

• m3nno
En een andere voeding erin zetten is ook niet 1, 2, 3 gebeurd. Het is specifiek dell stuff, met de specifieke dell afmetingen.

En een andere cpu koeler is ook niet zo gemakkelijk, dell heeft namelijk andere afmetingen dan normaal. Dus de gaatjes in het board zitten ook op niet normale afstanden van elkaar.

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 16:40
Ik heb zelf ook de optiplex 755, dual core.
Zonder problemen een 7800GT erin gezet, met de voeding die erin zat (305w) geen enkel probleem.
Moest alleen een verloopje SATA -> molux op de kop tikken voor de extra power aansluiting. (In den haag een winkel die ze in voorraad heeft ;) )
Totaal belast gebruikt het systeem 235w (speciale externe meter).

Dus valt me niet tegen.

In WOW raid met 25 personen vele opties op maximaal stand toch een kleine 25-30 fps.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Pagina: 1