Vreemd Asus VW220T Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Jongens,

Ik zit met een heel vreemd probleem. Ik heb een Asus VW220T tft scherm gekocht. Op de pc waar hij moet komen geeft hij no signal als ik hem via DVi aansluit. Dit doet hij zowel via de DVI op de videokaart als op het moederbord. Een andere monitor werkt er wel op via DVI.

Als ik deze monitor op een andere pc via DVI aansluit werkt hij perfect. Beetje vreemd is het niet?

Het is een Asus M4A78Pro moederbord en een Sapphire HD 4890 videokaart.

Over VGA werkt alles overigens prima.

Iemand?

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ok,

het probleem zit hem dus in het moederbord. Hij herkend geen enkele monitor die ik via DVI aansluit. Zowel onboard niet als op de videokaart.

De poorten zijn wel goed want als ik een DVI/VGA converter aansluit dan werkt hij wel.

iemand enig idee?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Een DVI/VGA converter zegt natuurlijk niets over het DVI gedeelte van de poort. Wat voor DVI kabel gebruik je? (dual/single link), en volgens mij zitten er twee DVI poorten op die GraKa, een gele en witte (tenminste, bij mijn 4870 versie). De gele is gelabeld als HDMI, en geeft ook geluid door over de ongebruikte pinnen, mogelijk dat dat niet goed werkt in combinatie met je monitor (normaal gebruik je een dom opzetstukje en een HDMI kabel, en de TV/monitor geeft dan via P&P door dat hij HDMI is, als je een DVI kabel gebruikt op een DVI monitor die vervolgens doorgeeft dat hij HDMI is door mogelijk een massaproductie controller die ook in HDMI schermen wordt gebruikt, dan kan het resultaat 'no signal' zijn). Probeer de witte DVI poort. Moederbord zelfde verhaal, dat lijkt me een AMD780 chipset (uit mijn hoofd), met onboard Radeon3200; dual link kabel gebruiken!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Dat is een goeie, want die dvi naar vga converter is een Single link DVI-I aansluiting en de kabel die ik hier heb liggen, 4 stuks, zijn allemaal DVI-D ;(

Morgen maar ergens een DVI-I kabel scoren.....

Ik heb trouwens gewoon twee witte aansluitingen...