Probleem met downloaden

Pagina: 1
Acties:

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-01 14:41
Hallo,

Na het testen van mijn internetverbinding kwam ik tot mijn grote verbazing erachter dat ik een verbinding had van 1220 kb/s.
Waarom die verbazing? Omdat ik met uTorrent nog nooit (en ik download veel:P) boven de 160 kb/s ben gekomen.

Bij de snelheidsinstellingen van uTorrent heb ik 1 mbit geselecteerd, maar dit hielp ook niet.

Wat doe ik fout?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:31
Als utorrent de snelheidsinstellingen vraagt dan vragen ze alleen om uploadsnelheid.
Dit 1 mbit die je hebt ingesteld zijn dus instellingen voor upload.

[ Voor 167% gewijzigd door Malantur op 24-05-2009 11:15 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Let me guess, public tracker? De meeste torrents van public trackers (thepiratebay bijv.) zijn nou niet echt geweldig, vaak een seed<>leech verhouding van 1:1000 ofzo. :+ (aka 1 seeder 1000 leechers)
Het ligt dus niet aan jou, maar aan de torrents. (meestal)

Wat je nog kan proberen is je upload speed hoger zetten, of poorten forwarden. (www.portforward.com)

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 00:06
Bij torrents ben je afhankelijk van de upload snelheid van anderen. Als er niet genoeg upload is van anderen haal jij nooit je max. download snelheid.

Wat je ook kan doen is controlleren of de juiste poorten van je firewall open staan?

*edit* Spuit 11 8)7 (had ik toch maar die 10 vingerige typcursus gedaan :+ )

[ Voor 14% gewijzigd door MadDonkey op 24-05-2009 11:15 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26
Wat doe je fout... ehm... op tenminste 1 plek kb schrijven waar je kB bedoelt gok ik.

En misschien nog wel meer. Waarmee heb je je snelheid getest? Hoe snel zou je verbinding moeten zijn?
1Mb/s = 1024kb/s = 128kB/s bedoel je? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik denk dat je een paar dingen door elkaar zit te halen.

Je hebt het waarschijnlijk over een verbinding van 1220 Kbit/s, en uTorrent toont dat het nooit boven de 160KB/s is.

Kilobit is niet hetzelfde als Kilobyte. De afkortingen zijn ook respectievelijk Kb (of Kbit) en KB. Byte is B, bit is b. 1 byte is 8 bit.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Poort open zetten en je upload op max 50kB/s. (30% van max ofzo).

Ik download altijd rond de 800kB/s van TPB, meestal hoger.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 11:17 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:31
Xander schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:14:
[...]

1Mb/s = 1024kb/s = 128kB/s bedoel je? :P
* Malantur slaapt nog denk ik :z

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09

lier

MikroTik nerd

Maar om je vraag (in Jip en Janneke taal) te beantwoorden:

Heb je rechts onderin bij uTorrent een groene bal ? Als deze groen is, zou je regelmatig ook meer download snelheid moeten hebben. Een andere kleur duidt op een nog niet optimaal geconfigureerde router (daarvoor kan je het beste een vriendje met kennis inschakelen)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:16:
Poort open zetten en je upload op max 50kB/s. (30% van max ofzo).

Het is eigenlijk onzinnig daar iets over te zeggen aangezien dat totaal afhankelijk is van wát je downloadt. Als je populaire dingen downloadt, zoals episodes van series de dag nadat ze in de VS zin geaired, zul je doorgaans wel je maximum snelheid kunnen halen. Downloadt je iets minder populairs, kan het best een behoorlijke tijd duren. Dat hangt niet eens zoveel af van de trackers, dat hangt vooral af van het aantal gebruikers van die trackers die hebben wat jij wilt hebben en die online zijn.

• StefanoDiBosso
Bedankt voor de snelle reacties.

@Trinsec. Ik heb het nog even nagekeken, en het gaat allebei over Kb/s;)
@Lier. Nu je het zegt, daar staat dus een uitroepteken (oranje). Wat nu te doen? Mijn computerkennis is aardig, maar op het gebied van netwerken ben ik een totale leek...

• Xander
StefanoDiBosso schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:23:
Bedankt voor de snelle reacties.

@Trinsec. Ik heb het nog even nagekeken, en het gaat allebei over Kb/s;)
Dat zou me verbazen, ik had verwacht dat uTorrent zijn downloadsnelheid in kB/s zou weergeven? :?
edit:
op de screenshots is dat ook zo. ;)
@Lier. Nu je het zegt, daar staat dus een uitroepteken (oranje). Wat nu te doen? Mijn computerkennis is aardig, maar op het gebied van netwerken ben ik een totale leek...
Bovenaan dit subforum staat een interessant verhaal: Het Grote Poortmappingsverhaal. :) Dat zou je een heel eind op weg moeten helpen. :)
edit:
Zeker tesamen met de uitleg van uTorrent over het onderwerp.

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 24-05-2009 11:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:20:
[...]

Het is eigenlijk onzinnig daar iets over te zeggen aangezien dat totaal afhankelijk is van wát je downloadt. Als je populaire dingen downloadt, zoals episodes van series de dag nadat ze in de VS zin geaired, zul je doorgaans wel je maximum snelheid kunnen halen. Downloadt je iets minder populairs, kan het best een behoorlijke tijd duren. Dat hangt niet eens zoveel af van de trackers, dat hangt vooral af van het aantal gebruikers van die trackers die hebben wat jij wilt hebben en die online zijn.
True, maar zolang er genoeg seeds en peers zijn haal ik normaal zeker boven de 300kB/s+. Geef wel toe dat ik doorgaans alleen populaire files download.

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 00:06
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:16:
Poort open zetten en je upload op max 50kB/s.

Het beperken van de upload kan nooit kwaad, want dan kun je bijvoorbeeld nog soepel blijven surfen op internet :)

Maar je moet niet zomaar de garantie gaan geven dat hij een über hoge d/l krijgt door alleen die 2 handelingen uit te voeren. Met torrents heb je NOOIT een garantie op een hoge d/l snelheid!

Verwijderd

MadDonkey schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:33:
[...]

Het beperken van de upload kan nooit kwaad, want dan kun je bijvoorbeeld nog soepel blijven surfen op internet :)

Maar je moet niet zomaar de garantie gaan geven dat hij een über hoge d/l krijgt door alleen die 2 handelingen uit te voeren. Met torrents heb je NOOIT een garantie op een hoge d/l snelheid!
Als ik mijn upload op max zet dan zakt mijn torrent download in tot een slakkengangetje, vandaar die tip.

Garanties geef ik niet, maar zo werkt het prima bij mij.

Ik gebruik overigens ook geen standaard ADSL router met NAT, misschien geeft dat ook nog wat extra snelheid. Verder heb ik een normale moderne PC, (Vista + KIS2009) 8Mbit XS4ALL + 2Mbit Ziggo verbinding (dual wan).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 11:43 ]

• StefanoDiBosso
Hallo,

Ik ben zelf weer even verder gaan kijken, en ik ben nu bezig met PFconfig.
Mijn router is een Speedtouch 510i. Maar in de lijst komt alleen de 510 voor. Wel versie 4.0 en 4.2.
Wat nu te doen? Sloop ik mijn verbinding als ik de verkeerde selecteer? Of iemand anders nog ervaring met dit programma?

• StefanoDiBosso
Bedankt voor alle hulp!;) Ik geef het op... Voordat ik alles sloop:P
Ik ga het gewoon aan een goede vriend vragen, en hopen dat het dan lukt;)

• Xander
Kun je misschien nog even duidelijkheid geven over wat nou in kb/s en wat in kB/s is? uTorrent lijkt zijn snelheid in tegenstelling tot wat jij in je vorige post beweerde aan te geven in kB/s, de meeste snelheidstesters (welke heb je eigenlijk gebruikt :? volgens mij vroeg ik dat een uur geleden ook al :P) geven de snelheid aan in kb/s. Het lijkt een hoop gezeur over een hoofdlettertje, maar vergeet niet dat er een factor 8 verschil in zit! Die 1220kb/s die je gemeten hebt zou overeen komen met 152,5kB/s en in dat geval download je met uTorrent sneller dan volgens de snelheidstest mogelijk is... Dan zou ik niet teveel hopen op een hogere downloadsnelheid...
StefanoDiBosso schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:52:
Of iemand anders nog ervaring met dit programma?
Ik heb geen ervaring met dat programma, maar een poort forwarden in een speedtouch 510 is echt geen rocket-science hoor. ;) In die FAQ die ik je gaf staat een link naar http://www.portforward.com/, daar staan mooie walkthroughs om je Speedtouch 510 in te stellen voor uTorrent:

Speedtouch510v6
Speedtouch510v4.2

Het verschil in die versies zit hem voornamelijk in de routerinterface. Je merkt het vanzelf als je de verkeerde hebt, dan komen de plaatjes niet overeen met wat er op je scherm staat. :P

• StefanoDiBosso
Jullie hadden helemaal gelijk;) Ik was in de war met de bit's en de byte's.
Mijn internet is 160 kB/s. Dit is dus gelijk aan mijn downloadsnelheid.
StomStomStomStom....

Verwijderd

Dan heb je een 1,5mbit internet abonnement?

[edit] Foutje

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 12:53 ]

• StefanoDiBosso
VOlgens mij praten we nu langs elkaar heen:P

Download: 153.4 KByte/sec (=1227 kbps)
Upload: 25.5 KByte/sec (=204 kbps)

iets lager omdat mijn download nog bezig was:P

[ Voor 17% gewijzigd door StefanoDiBosso op 24-05-2009 12:25 ]

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:22:
Dan heb je een 1500mbit internet abonnement?
:? 1.5mbit eerder...
StefanoDiBosso schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:19:
Jullie hadden helemaal gelijk;) Ik was in de war met de bit's en de byte's.
Mijn internet is 160 kB/s. Dit is dus gelijk aan mijn downloadsnelheid.
StomStomStomStom....
Overigens, ook al haal je (soms?) de maximale snelheid, die poorten een keer goed zetten of goed laten zetten kan nooit kwaad. Dat zou er zomaar voor kunnen zorgen dat de downloads die nu de 160kB/s niet halen dat wel gaan doen. :)

Pagina: 1