[Discussie] Reviews van Gamekings (HW-woensdag)

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Okee, nadat ik net de nieuwste hardware woensdag heb gekeken van Gamekings verbaas ik me echt over het n00b gehalte van de reviewers. Na vorige keer een of andere gare laptop te hebben gereviewed, zag ik hier die laptop meteen in de meest bekeken producten in pricewatch verschijnen, terwijl die review echt nergens over ging.

Nu zie ik exact hetzelfde. Weer een of andere domme review over een Acer pre-build systeem, met allemaal onzinnige opmerkingen van de reviewers van Gamekings.

Even een korte samenvatting:
  1. Niet aangeven dat 12 Gb intern geheugen complete overkill is in een gamesysteem.
  2. Een domme vergelijking geven van een alternatief systeem voor hetzelfde geld, zelfs mijn overgrootoma kan dat beter.
  3. Niet aangeven wat je in vredesnaam moet met waterkoeling terwijl het systeem gericht is op noobs die het systeem niet zelf kunnen bouwen. (=geen overclock)
  4. Niet een kritisch punt aangeven mbt diezelfde waterkoeling icm de videokaarten. Iedere tweaker weet dat stock de temperaturen van videokaarten veel hoger liggen dan die van CPU's. Waarom sluit je dat koelingssysteem dan niet daar op aan??
  5. Domme opmerkingen over Ati Catalist drivers die elke keer als ze ge-update worden zorgen voor een betere performance in games.
  6. Niet aangeven dat 2 terabyte complete overkill is in een gamesysteem.
  7. Niet aangeven wat het doel is van een blueray brander in een gamesysteem (zijn er dan misschien games op een blueray voor pc die ik over het hoofd gezien heb?)
  8. Aangeven dat je als je zelf een systeem bouwt je dit systeem bij 5 shops moet bestellen, anders kan je niet alle onderdelen bemachtigen (in het kader van de verzendkosten)
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik heb medelijden met de noobs die gewoon naar dit soort verbolgen reclame luisteren.

Voor het idee zal ik het hier zelf even beter doen, voor minder geld (hun budget was 2800 en 2500 via tweakers):

#ProductPrijsSubtotaal
2Asus GeForce GTX 275€ 211,09€ 422,18
1Corsair Dominator TR3X6G1600C8D€ 146,90€ 146,90
1Corsair HX1000W€ 190,-€ 190,-
1Gigabyte GA-EX58-UD5€ 219,96€ 219,96
1Intel Core i7 920€ 245,-€ 245,-
1Logitech G19 Keyboard for Gaming€ 125,22€ 125,22
1Logitech G5 Laser Mouse€ 34,50€ 34,50
1OCZ Apex Series SATA II 2.5" SSD 60GB€ 177,31€ 177,31
1Plextor PX-860SA€ 37,49€ 37,49
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 83,94€ 83,94
1Thermaltake SopranoFx€ 158,-€ 158,-
ImporterenTotaal€ 1.872,74

Met een goede koeler kan je die 920 makkelijk overclocken, en dus de 940 (die 200 euro duurder is) verslaan. 6GB is meer dan genoeg voor games, zie tomshardware of anandtech voor de review, zelfde verwijzing voor de 2x 275 in SLI, die een 295 verslaat. Je houdt zelfs genoeg geld over om de meest extravangante monitor te kopen die je maar wil. Het kan zelfs nog goedkoper als je geen dure kast wil, maar heb hier gekozen voor een redelijk mooie kast zoals daar ook werd gebruikt.

Ik denk dat hetzelfde opgaat voor hun 900 euro budget machine. Volgens mij kan de meest onervaren tweaker hier een beter en goedkoper systeem samenstellen. (Wat dus hun hele opmerking over dat het geen meerwaarde meer heeft om zelf een systeem te bouwen t.o.v. een kant-en-klaar systeem te kopen omdat het even duur is onderuit trapt)

| system specs |

Verwijderd

Lekker boeiend, het is maar waar je jezelf druk over maakt... Tis ook een klant en klare PC van Acer he..

Ben blij dat ik niet game! Nutteloos iets :p

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:36:
Lekker boeiend, het is maar waar je jezelf druk over maakt... Tis ook een klant en klare PC van Acer he..

Ben blij dat ik niet game! Nutteloos iets :p
Hé, wat leuk, een klassieke troll :O :z

| system specs |

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:13
Ik ben jaren geleden al gestopt met het serieus nemen van GameKings. Hell, ik heb ze nooit serieus genomen...

Het is inderdaad maar waar je je aan ergert. De gemiddelde Tweaker weet beter. Het geld wat zij over de balk gooien kunnen ze over 2 jaar weer spenderen omdat ze dan niet meer kunnen pronken met hun systeem. Ik lach er eerder om :P

PS5 PSN: UnrealKazu

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gamekings serieus nemen? Nah! Leuk om te zien wat er allemaal is maar doe zelf ook onderzoek om te bepalen wat het ook echt waard is en of het wel nodig is.

Gamekings tja.. leuk programma om te kijken maar nee niet een betrouwbare bron.

There is no place like ::1

• freelh
  • Registratie: April 2009
Is dit ding al niet een tijdje uit? Of was Acer al lang aan het pochen met dit ding, dat het zou uitkomen?
Ik herinner me nog wel goed dat ik bij de eerste keer ik het ding zag, dacht; "jeetje, dat is toch wel duur, dat kan beter".
Voor die prijs... toch meer potentieel, niet?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:12
Het zijn Gamekings, geen hardwarejunksTM (c) Ed_L :+

Tsja, het is een kant en klare Acer, het zijn gamers en ze weten niets van computers. Duurder en meer is beter, je E-penis moet zo lang mogelijk zijn en tijdens heb gamen je geen tijd om deze te verlengen :')

Kortom, waar maakt je je druk om inderdaad. Sure, het is overkill. Maar de leeftijd van de doelgroep is doorgaans toch een stuk lager, althans wat betreft dit soort "super systemen".

Daarnaast ben ik het niet met al je punten eens. Niet iedereen gamed enkel op zijn bak. Men kan er ook dik mee downloaden en dan kun je met 2TB even vooruit. Blu-ray, nu nog niet zo hot voor gamers, maar in de toekomst vast wel. En je kan er ook altijd een filmpje mee afdraaien. Wat voor jou niet belangrijk is kan voor een ander een uitkomst zijn.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Sja ik keek laatst ook een wat oudere review over de Aerea dongle. Dit is een dongle voor wimax (iets anders dan wifi).

De reviewers dachten dat het wifi was en vonden het raar dat je niet met je built-in wireless op hetzelfde netwerk kan connecten....

Mjah..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:05
Je moet Gamekings niet kijken voor de gedegen, wel onderlegde adviezen, maar voor het vermaak, ik denk dat je dat een hoop stress zou besparen ;)

The devil is in the details.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

To be brutally honest ken ik maar één reviewsite die écht fatsoenlijk weet waar ze over praten, en dat is anandtech. Alleen daar gaan ze diep genoeg in de materie en wijzen ze je op werkelijk elke pitfall met hardware. Misschien dat op de tweede plaats silent pc review staat, maar zodra je verder gaat kijken is het allemaal poep. Hardware.info, gamekings, tom's hardware guide, allemaal lijken ze van tijd tot tijd totaal geen idee van techniek en markt te hebben. Het is dus geen zodanig vreemd probleem als bijvoorbeeld de Eénvandaag-enquête, waar een respectabel verstand-van-zaken-medium opeens poep produceert.

Dus, niks nieuws onder de zon wmb.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
freelh schreef op zondag 24 mei 2009 @ 10:56:
Is dit ding al niet een tijdje uit? Of was Acer al lang aan het pochen met dit ding, dat het zou uitkomen?
Ik herinner me nog wel goed dat ik bij de eerste keer ik het ding zag, dacht; "jeetje, dat is toch wel duur, dat kan beter".
Voor die prijs... toch meer potentieel, niet?
Apparaat is idd al een flinke tijd uit (6 maanden ofzo). Echter, is er al wel een 2e revisie overheen gekomen met kleine wijzigingen. Ik werk in een winkel waar we een aantal van dit soort systemen verkocht hebben. Het is vooral het type verwent nest met rijke ouders die even snel een goeie game computer komt halen.
Dan wijs je als verkoper dat massive oranje bakbeest aan wat idd het snelste is wat je hebt staan en 5 min later zijn ze weg. Paps loopt weg met flinke pijn in de beurs en kindlief ongeinteresseerd vragen voor een pitstopje MAC Donalds.

Overigens. De bouwkwaliteit is echt bagger. Hebben dat ding de eerste dag op zijn knieetjes weten te krijgen doordat de grafische kaarten hun warmte niet kwijt kunnen. Redelijk snel artefacten. Meegemaakt bij meerdere modellen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ben niet geheel met je eens. Veel punten heb je gelijk, maar sommige kan ik me toch wel bedenken.
3 Niet aangeven wat je in vredesnaam moet met waterkoeling terwijl het systeem gericht is op noobs die het systeem niet zelf kunnen bouwen. (=geen overclock)
Ik snap je beredenering niet, als je waterkoeling koopt moet je overclocken ? Waterkoeling kan je ook gewoon gebruiken puur omdat het stil is ? Het zeker weten dat je CPU goed gekoeld word? Hell who knows kopen mensen dit systeem juist puur omdat het een hoog gadget gehalte heeft.
4 Niet een kritisch punt aangeven mbt diezelfde waterkoeling icm de videokaarten. Iedere tweaker weet dat stock de temperaturen van videokaarten veel hoger liggen dan die van CPU's. Waarom sluit je dat koelingssysteem dan niet daar op aan??
Gedeelte lijk mee eens, raar dat ze niet de videokaarten ook koelen, maar het heeft ook wel weer een plus puntje zoals de gamekings melden: Het veranderen van je 3d kaart is mogelijk zonder al te veel gedoe!
Niet aangeven dat 2 terabyte complete overkill is in een gamesysteem.
Onzin ! 2 terabyte is effectief 1,8 terabyte? De meeste games die nu uit komen zijn toch wel 8 - 15 gb groot. Dan heb je ook nog het feit dat expansion packs er zijn, bijvoorbeeld Supreme Commander, originele instal was 17,9 GB groot, de expansie Forged Alliance is nog eens 12 GB groot. Als je een monster pc zoals deze Acer kan betalen zal je vast ook wel veel games hebben, die toch een aardige impact maken op je HDD.

Daarnaast, downloaden? Ooit van gehoord? Als ik al mijn externe en interne HDD's bij elkaar optel kom ik nu aan 1,5 terabyte, vol! Met het oog op de toekomst, supersnel internet en HD films zou ik niet genoeg ruimte hebben op mijn schijven. Als je een systeem koopt zou ik toch wel een future proof systeem willen cq 2 terabyte HDD.

Maar goed, ook al zou ik never ever nooit een voor gebouwd gamesysteem kopen is het niet bij elkaar te bouwen voor hetzelfde geld. Dus net als de gamekings concludeerde ben je lui, overclock je niet, ben je geen tweaker en/of heb je geen zin in het gedoe en heb je het geld ervoor dan is het het waard! En wat eerder al werd gemeld, het zijn Gamekings, niet tweakers.

Enige wat ik jammer vond aan de gamekings aflevering was dat ze hem niet weggaven :P Dat zou wel _/-\o_

I don't hate you, I nothing you

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
ipazza schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:56:

Ik snap je beredenering niet, als je waterkoeling koopt moet je overclocken ? Waterkoeling kan je ook gewoon gebruiken puur omdat het stil is ? Het zeker weten dat je CPU goed gekoeld word? Hell who knows kopen mensen dit systeem juist puur omdat het een hoog gadget gehalte heeft.

Volgens mij is waterkoeling per definitie niet stil. Ik ben geen expert, maar volgens mij moet er een fan op de radiator, en kan je niet alle fans in je case zomaar eruitgooien. Daarnaast hebben de videokaarten gewoon nog lawaaiige koelers, dus die hele redenatie gaat niet op. Zeker weten dat je CPU goed gekoeld wordt? Sorry, maar dat is onzin. Die machine is geen MHz overgeclockt, waarom zou je dan moeten twijfelen aan het feit of je CPU wel goed gekoeld wordt? Dan zou de Boxed cooler volgens mij al voldoende zijn.

Gedeelte lijk mee eens, raar dat ze niet de videokaarten ook koelen, maar het heeft ook wel weer een plus puntje zoals de gamekings melden: Het veranderen van je 3d kaart is mogelijk zonder al te veel gedoe!

Okee, dus je gaat een compleet voorgebouwd systeem kopen, en daarna toch beslissen dat je andere videokaarten erin wil, wat feitelijk een lichte vorm van tweaken is. De meeste mensen die zoiets kopen hebben geen kaas gegeten van wat goed is of wat niet, hoe het zit met SLI, enzovoorts, dus er maar van uitgaan dat zij een videokaart zouden gaan wisselen lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

Onzin ! 2 terabyte is effectief 1,8 terabyte? De meeste games die nu uit komen zijn toch wel 8 - 15 gb groot. Dan heb je ook nog het feit dat expansion packs er zijn, bijvoorbeeld Supreme Commander, originele instal was 17,9 GB groot, de expansie Forged Alliance is nog eens 12 GB groot. Als je een monster pc zoals deze Acer kan betalen zal je vast ook wel veel games hebben, die toch een aardige impact maken op je HDD.

Daarnaast, downloaden? Ooit van gehoord? Als ik al mijn externe en interne HDD's bij elkaar optel kom ik nu aan 1,5 terabyte, vol! Met het oog op de toekomst, supersnel internet en HD films zou ik niet genoeg ruimte hebben op mijn schijven. Als je een systeem koopt zou ik toch wel een future proof systeem willen cq 2 terabyte HDD.

Ja wat bespreken we nou, een dowloadbak of een gamebak? Zoals hierboven al aangegeven wordt deze pc gekocht door verwende kinderen (beter: voor ze gekocht door pappa) Ik ga ervan uit dat ze dus ook alle games legaal kopen omdat ze simpelweg te lui zijn om ze illegaal te verkrijgen. Daarvoor is trouwens ook al weer wat meer kennis nodig van software. Daarnaast mag ik toch hopen dat iemand met gezond verstand een aantal films in backup heeft omdat hij/zij die cool vindt, en de rest gewoon eenmalig bekeken worden en dan van de HDD afgetrapt worden.

Daarnaast, je kiest natuurlijk wel weer de game waarvan de install exorbitant groot is. De gemiddelde install voor de meeste games ligt volgens mij nog gewoon rond de 10GB. Uitgaande van de capaciteit betekent dit dat je dus +/- 180 spellen kan installeren. Ook al zou je dus maar de helft van je opslag gebruiken voor installs van games, kan je nog steeds 90 games installeren. Wie heeft er nou 90 games geinstalleerd, en speelt deze ook nog allemaal op regelmatige basis? 8)7 Dit is dus voor luie mensen die geen HDD onderhoud willen doen en nooit een spel de-installeren.

| system specs |

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even wat tegengas geven; ik vind dat met name Steven en Donnie het uitstekend doen in HW Woensdag, met kennis die op GoT niet zou misstaan. Boris is soms inderdaad wat van de marketing termen (en trekt daar soms rare conclusies uit), maar over het algemeen is HW woensdag erg interessant.

En doe het maar eens beter? Ik ken geen Nederlandse website die het beter/interessanter in beeld brengt. Kudos. _/-\o_

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
vroeger was gamekings gewoon super. Enige nadeel vond ik dat ze het nooit hadden over de bugs in een game (vooral als die games uiteindelijk toen je ze kocht vol zaten ermee) en altijd de voordelen uitvergroten.

Maar toen opeens GameKings gesponserd werd door ik geloof ikbenstil ging het (vond ik) opeens berg af.
Gingen ze langs bij de ikbenstil en daar lieten ze dan nieuwe VGAs en CPUs zien en de onzin die toen afkwam van de medewerker van de winkel was gewoon lachwekkend. Ook werden de discussies tussen hun steeds idioter en lieten ze elkaar vaak geeneens uitpraten en als eentje van hun iets slecht vond lieten ze hem niet aan het woord. Toen werden de discussies steeds meer van het 13 jarige niveau en werd er steeds minder inhoudelijk over de games gepraat. Toen ben ik maar gestopt met kijken.

off-topic
@Ride277
Waterkoeling is mits goed gedaan wel stil.
heb in mijn kast stuk of 5 ventilatoren naast het feit dat de CPU en GPU overclocked zijn.
Die ventilatoren lopen op 7 volt onhoorbaar (kast staat minder dan een meter van me).
Je hebt gelijk dat je altijd minimaal een ventilator nodig hebt om gewoon een luchtstroom door je kast te hebben maar die fan hoeft niet voluit te draaien. Tevens hoeven er geen fans op je radiator te zitten. Heb er 3 op de mijne maar ik kan deze met gerust hart uitzetten, temp gaat omhoog maar niet te hoog.

[ Voor 25% gewijzigd door Deadsy op 24-05-2009 15:59 ]

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Nja, deze review kan je niet bepaald serieus nemen. Wekt bij mij meer vragen op dan dat het beantwoordt...

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Roamor schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:45:
Even wat tegengas geven; ik vind dat met name Steven en Donnie het uitstekend doen in HW Woensdag, met kennis die op GoT niet zou misstaan. Boris is soms inderdaad wat van de marketing termen (en trekt daar soms rare conclusies uit), maar over het algemeen is HW woensdag erg interessant.

En doe het maar eens beter? Ik ken geen Nederlandse website die het beter/interessanter in beeld brengt. Kudos. _/-\o_
Ode _/-\o_ aan de poging om op te komen voor Gamekings, maar enige onderbouwing waarom deze noobs heb prima doen vind ik toch wel het minimale wat je moet doen om een tegenargument te formuleren.

| system specs |

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:02
Ik heb net even het stukje gekeken, en inderdaad qua puur vermaak is het "best aardig". Je wordt er zeker niet veel wijzer van.

Maar OMG, die kerel links (donny?) wat is dat voor een kerel zeg?! Daar komt echt geen zinnig woord uit, en staat alleen een beetje dom te lachen en "ja, ja, zeker" te kwijlen.. OMG.. :')

• bokkow
  • Registratie: November 2005
@ Ride277:
Ik weet niet of ik de enige ben die dat vind maar ik vind dat je je behoorlijk irritant opstelt tegenover anderen in dit forum het enige wat je doet is mensen tegenspreken terwijl bijvoorbeeld Roamor gewoon gelijk heeft, Steven en Donnie hebben duidelijk wel een bovengemiddelde kennis van PC's en randapparatuur en zouden goed mee kunnen komen met de mensen hier, om maar over jouzelf te zwijgen misschien, want waterkoeling is wel STIL, namelijk zo stil als de lawaaigste ventilator die je er op monteert, mijn watergekoelde systeem (Q9450, P5Q3, HD4870X2 alle drie watergekoeld) was iig fluisterstil.

Verder raken enkele punten kant noch wal die je maakt, 2TB is zeker niet te veel, ik zit zelf op 1,5TB vol en zeker gamers downloaden veel (die 2 dingen gaan verrassend genoeg veel samen). En Blu-ray is alleen maar ideaal om op de toekomst te zijn voorbereid en er zijn genoeg mensen met Full-HD monitor aan hun PC en ook nu weer zeker veel gamers en dan is het leuk als je een Blu-ray filmpje kan kijken.

Ik zal je niet tegenspreken dat zon pre-fab PC veel te duur is maar er zijn genoeg mensen die niet zelf een PC willen/kunnen bouwen en er wel het geld voor over hebben zoiets te kopen, moeten zij weten..

Gamekings is een vermakelijk programma en ik lach me soms echt kapot om de dingen die ze doen en zeggen vooral Steven is te grappig (kijk ook zeker ns naar de dagboek dvd's van gametrips naar de E3 en Tokyo te grappig). Ik vind het als hardware liefhebber alleen maar leuk dat ze nu ook enkele hardware items hebben ookal bekijken ze het van de gamers point of view, boeiend. Zeker geen reden om "noob" te roepen, wat ik sowieso dom vind om te doen.

Maak je niet zo druk en kijk desnoods de andere kant op ;)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
bokkow schreef op maandag 25 mei 2009 @ 00:04:
@ Ride277:
Ik weet niet of ik de enige ben die dat vind maar ik vind dat je je behoorlijk irritant opstelt tegenover anderen in dit forum het enige wat je doet is mensen tegenspreken terwijl bijvoorbeeld Roamor gewoon gelijk heeft, Steven en Donnie hebben duidelijk wel een bovengemiddelde kennis van PC's en randapparatuur en zouden goed mee kunnen komen met de mensen hier, om maar over jouzelf te zwijgen misschien, want waterkoeling is wel STIL, namelijk zo stil als de lawaaigste ventilator die je er op monteert, mijn watergekoelde systeem (Q9450, P5Q3, HD4870X2 alle drie watergekoeld) was iig fluisterstil.
Irritant opstelt? Wat bedoel je? Omdat ik vraag om argumenten van Roamor, i.p.v. gewoon maar alles zonder enige vorm van overpeinzing aan te nemen? Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar enige vorm van motivatie mag best. Als ik bijvoorbeeld aangeef dan het systeem wat zij bouwen (als alternatief) voor het budget van de Acer lachwekkend is, dan is het overgrote deel van de mensen het hier met me eens. Als de gamekings dan ook nog eens aangeven dat het 'zoals vroeger' niet meer nodig is je systeem te laten bouwen door een tweaker, omdat de Acer voor ongeveer hetzelfde geld te verkrijgen is, dan vraag ik me zeker af of er nog enige kennis van hardware aanwezig is bij de beste mensen daar.

Maar serieus. Ik vind het zoals gezegd prima dat je een mening heb over het onderwerp, maar motiveer dat dan. Waarom vind jij dat Donnie en die andere gozer veel verstand hebben van hardware? Je opmerkingen klinken meer als frustratie dan als een geldig argument. Om dit nog even te illustreren, kijk even bij de opmerkingen van medetweakers bij de nieuwste Ati drivers. De meeste mensen (zie meuktracker) geven aan dat het niet echt veel performancewinst oplevert. Wat zeggen de gamekings? Dat elke keer als er nwe drivers uitkomen games beter lopen. Ik vind dit dus wederom prima dat mensen bepaalde dingen beweren, zoals in dit geval de gamekings, maar het is toch fijn als je dit ook kan bewijzen.

Daarnaast gaf ik eerlijk aan dan watercooling niet mijn specialiteit is, net zoals die van jou bijvoorbeeld niet 3Dmax is. Dat kan, ik geef toe dat ik daar (=overclocken) niet alles over weet. Ik kan wel gewoon logisch nadenken op het gebied van watercooling. Daarnaast hoorde ik in de review dat de videokaarten van de Acer niet watergekoeld zijn, terwijl de ventilatoren van deze kaarten (2x!) juist wel veel van de geluidsoverlast veroorzaken. Als je dan aangeeft dat de waterkoeling er in het oogpunt van stilte inzit, waarom sluit je die watercooling dan niet aan op je videokaarten? Zeker in SLI zullen deze meer geluid veroorzaken dan welk onderdeel dan ook door het airflow beperkende karakter van SLI. (de kaarten zitten tenslotte vlakbij elkaar)
Verder raken enkele punten kant noch wal die je maakt, 2TB is zeker niet te veel, ik zit zelf op 1,5TB vol en zeker gamers downloaden veel (die 2 dingen gaan verrassend genoeg veel samen). En Blu-ray is alleen maar ideaal om op de toekomst te zijn voorbereid en er zijn genoeg mensen met Full-HD monitor aan hun PC en ook nu weer zeker veel gamers en dan is het leuk als je een Blu-ray filmpje kan kijken.
Ik vind het leuk voor je dat je 1,5TB vol heb gekregen. Ikzelf heb rond de 1,1TB vol. Maar uitgaande van een minder luie instelling qua harddisk-onderhoud, kan ik zo een lading ruimte vrijmaken. Ik heb momenteel alleen geen DVD+R meer op voorraad, en ben te lui om alle files te controleren. (of ik ze wil behouden of niet)
Ik vind het ook geen probleem om een blueray lezer erin te hangen, maar wie gaat er nu een brander inhangen terwijl het hele blue-ray branden nog in de kinderschoenen staat en één schijfje 10 euro kost? Gooi 40 euro bij mijn budget op en je heb ipv die DVD brander een blueray lezer.
Ik zal je niet tegenspreken dat zon pre-fab PC veel te duur is maar er zijn genoeg mensen die niet zelf een PC willen/kunnen bouwen en er wel het geld voor over hebben zoiets te kopen, moeten zij weten..
Wederom, heb ik geen probleem mee. Laat ze lekker het geld stukgooien aan dat prebuild system. Wat ik zeg is dat je niet moet beweren dat als je het zelf bouwt de prijs niet veel verschilt van het budget van de Acer
Gamekings is een vermakelijk programma en ik lach me soms echt kapot om de dingen die ze doen en zeggen vooral Steven is te grappig (kijk ook zeker ns naar de dagboek dvd's van gametrips naar de E3 en Tokyo te grappig). Ik vind het als hardware liefhebber alleen maar leuk dat ze nu ook enkele hardware items hebben ookal bekijken ze het van de gamers point of view, boeiend. Zeker geen reden om "noob" te roepen, wat ik sowieso dom vind om te doen.

Maak je niet zo druk en kijk desnoods de andere kant op ;)
N00b is misschien de verkeerde term, maar dat is de kern van mijn verhaal helemaal niet. (de term n00b is geboren uit frustratie door het gebrek aan verdieping in hetgeen dat gereviewed wordt, wat ik persoonlijk een vereiste vind als je dingen gaat beweren terwijl half gaming nederland naar je site surft en je woord klakkeloos overneemt) Ik vind het gewoon storend dat deze beste gamekings een compleet verkeerd beeld schetsen van de situatie. Ze komen met heel veel niet gecheckte waarheden, zie lijstje hierboven, en geven aan dat dit Acer systeem eigenlijk net zo goed is als een zelfgebouwd systeem, wat ik in de OP niet alleen als onzin beschouwde, maar ook nog eens blijkt uit een paar posts daaronder waar een medetweaker die bij een pc-shop werkt aangeeft dat de bouwkwaliteit niet je-van-het is.

| system specs |

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:06
ssj3gohan schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:06:
To be brutally honest ken ik maar één reviewsite die écht fatsoenlijk weet waar ze over praten, en dat is anandtech. Alleen daar gaan ze diep genoeg in de materie en wijzen ze je op werkelijk elke pitfall met hardware. Misschien dat op de tweede plaats silent pc review staat, maar zodra je verder gaat kijken is het allemaal poep. Hardware.info, gamekings, tom's hardware guide, allemaal lijken ze van tijd tot tijd totaal geen idee van techniek en markt te hebben. Het is dus geen zodanig vreemd probleem als bijvoorbeeld de Eénvandaag-enquête, waar een respectabel verstand-van-zaken-medium opeens poep produceert.
offtopic:
Oh :| Wat is er mis met X-bit Labs? Hardware.info maakt ook goede reviews waarbij er 50+ dingen vergeleken worden. BigBruin? HardwareCanucks? Ik hoef niet altijd een preek van 20 pagina's over de kleinste details van het bios van een moederbord, ik wil een beknopt overzicht van de voor- en nadelen.

Ontopic: Gamekings :z Hardware-woensdag _O-
TS: Ik begrijp je frustratie, maar bespaar je de moeite. Laat ze maar lullen. Niemand luistert naar ze en de mensen die wel naar hen luisteren krijg je toch niet omgelult, want het boeit hun geen }:O Hun soort loopt de dichtsbijzijnde paradigit binnen en koopt met hun gespaarde geld de lijpst uitziende kast met daarin een stijve piemel SLI-opstelling (hoezo crossfire, wa's da?), een zo breed mogelijk TFT-scherm en een cheap-ass Logitech/Trust 5.1 speakerset... :')

Edit: Dit soort mensen zorgt en zorgde ervoor dat gedurende jaren het marktaandeel van AMD en ATI onder de 30% bleef en blijft, zelfs als AMD/ATI absoluut en relatief beter presteert. Intel Inside en TWIMTBP reclame zorgt daarvoor.

[/rant]

[ Voor 6% gewijzigd door Joep op 25-05-2009 01:40 ]

Verwijderd

Dat je uberhaupt nog kijkt, heb het ooit eens een keer gezien en daarna nooit meer :)

Maar ik denk dat je de plank een beetje misslaat als je het hebt over een review site/progamma. Deze jongens bereiken gewoon een bepaalde doelgroep die je niet elders bereikt. Met hun manier van presenteren weten ze ook nog een andere doelgroep te bereiken die hun humor wel ziet zitten.

Acer stuurt ze een PC als promotie materiaal, compleet met verhaal en al erbij en dan is er weer een uitzending gevuld. Niet opgevallen dat er geen blik in de Predator werd gegund ? Aan hun enthiousaste verhaal kun je een klein beetje opmaken dat ze het model mogen houden, niet geheel ongebruikelijk in review land ;)

En voor complete game systemen is de markt alleen maar groter aan het worden. Ik heb zelf jarenlang systemen voor Jan en alleman samengesteld en daar ben ik ook mee gestopt. Mensen hebben daarin een keuze, of zelf samenstellen of gewoon een compleet systeem aanschaffen maar niet meer aan mijn fietsbel hangen, want je blijft altijd de helpdesk bij uitstek. En voor wat Acer leverd is het op zich niet overprized, zoals alles, het is maar wat men er voor over heeft.

En als laatste, zoals met alles, iedereen heeft een ander gevoel bij produkten. De één koopt een logitech setje bij z'n pc, de ander heeft er een 50.000 euro audio set aan hangen. Zolang mensen maar genieten van hun spulletjes, dat is het belangrijkste :)

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12-2025

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik denk dat de mensen die serieus verstand van systemen hebben hier niets van aantrekken. De mensen die Gamekings voor waar aannemen het systeem toch niet kunnen betalen. Dit houdt in dat "niet geremd door enige kennis" wel op zijn plek is. Het feit dat ze wellicht verkeerde info geven is het wel het geval dat in de normale configuratie dit het beste is wat er te krijgen is (zonder OC etc.). Doe wat ik doe, het luisteren naar GC en gewoon de lol ervan in zien. Je moet GT niet gaan vergelijken met GK, dat is als appels met peren vergelijken.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Joep Stoffels schreef op maandag 25 mei 2009 @ 01:29:
[...]

offtopic:
Oh :| Wat is er mis met X-bit Labs? Hardware.info maakt ook goede reviews waarbij er 50+ dingen vergeleken worden. BigBruin? HardwareCanucks? Ik hoef niet altijd een preek van 20 pagina's over de kleinste details van het bios van een moederbord, ik wil een beknopt overzicht van de voor- en nadelen.
offtopic:
X-bit kan niks anders dan koelers en schermen reviewen, daarin zijn ze goed, maar anand doet werkelijk alles. Hardware.info: laat me niet lachen. Ze vergelijken 50 apparaten op een half punt, en gaan daarna het product waardoor ze het meest zijn gesponsord een gouden medaille geven. Hardware.info, ze steken het zelf ook niet onder stoelen of banken, is een site van de industrie waarop puur en alleen spullen aan de man worden gebracht voor een bepaalde doelgroep

• bokkow
  • Registratie: November 2005
Srry hoor Ride277, maar jij komt op mij eerder beetje gefrustreerd over (hele reden achter dit topic toch?).
Ik ben iig totaal niet gefrustreerd als ik zeg dat Steven en Donnie wel enig verstand van hardware hebben (hoe zou dat me kunnen frustreren btw?) en hoezo moet ik dat onderbouwen? Dat doen ze zelf wel in die hardware-woensdag, het wordt misschien simpel uitgelegd want hun doelgroep is nu eenmaal niet de diehard tweakers maar ik heb ze maar weinig op zware onjuistheden kunnen betrappen hoor, in principe is iedere nieuwere driver wel beter voor spellen.

Oo ja het harde schijf debacel: jij KAN ruimte vrijmaken maar doet het niet, wat denk je dat de gemiddelde gamer doet en wat iemand verwacht van zo'n duur systeem? Precies dat ie een berg ruimte heeft.
Wederom, heb ik geen probleem mee. Laat ze lekker het geld stukgooien aan dat prebuild system. Wat ik zeg is dat je niet moet beweren dat als je het zelf bouwt de prijs niet veel verschilt van het budget van de Acer
Had je dit ook niet als reactie op het item kunnen zetten ipv hier een frustratie topic te openen wat alleen een welles-nietes discussie oplevert?

O en met irritant opstellen bedoel ik dat iedere reactie van jou een tegenreactie moet zijn waarop je een ander onderuit probeert te halen zoals je nu ook met mijne deed, daar kan ik persoonlijk slecht tegen en zul je ook niet snel zien van mij behalve nu tegenover jou. Jou mening is niet meteen de enige juiste mening ;)

Mijn laatste reactie hier want weet hoe het gaat en word er bij voorbaat al moe van, ik zoek terras op ;)

[ Voor 86% gewijzigd door bokkow op 25-05-2009 12:03 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
bokkow schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:56:
Srry hoor Ride277, maar jij komt op mij eerder beetje gefrustreerd over (hele reden achter dit topic toch?).
Ik ben iig totaal niet gefrustreerd als ik zeg dat Steven en Donnie wel enig verstand van hardware hebben (hoe zou dat me kunnen frustreren btw?) en hoezo moet ik dat onderbouwen? Dat doen ze zelf wel in die hardware-woensdag, het wordt misschien simpel uitgelegd want hun doelgroep is nu eenmaal niet de diehard tweakers maar ik heb ze maar weinig op zware onjuistheden kunnen betrappen hoor, in principe is iedere nieuwere driver wel beter voor spellen.
Ik ben allesbehalve gefrustreerd, ik geef gewoon aan dat ik het jammer vindt dat een relatief toonaangevend programma (grote groep kijkers), en voor niet die-hard tweakers) als gamekings een aantal onwaarheden vertelt. Heel veel mensen kijken dus naar dit programma, en als je een hardware item in je programma opneemt, vind ik het niet meer dan eerlijk dat je dan ook iemand laat reviewen die meer dan gemiddeld verstand heeft van hardware. Een review moet namelijk zo min mogelijk een mening zijn, en zo veel mogelijk een objectief verhaal, zeker t.a.v. de hardware.

Daarnaast geef je aan dat het simpel wordt uitgelegd, wat ook maar weer half waar is. De reviewers gooien zelfs redelijk veel (voornamelijk in het reference gedeelte, wat kan je zelf bouwen voor een xxx bedrag) met allemaal typenummers van videokaarten e.d.. Dit gaat zo snel dat je je echt moet concentreren op wat ze allemaal zeggen. (En typenummers opdreunen is wat anders dan echte hardwarekennis)

Dat jij ze op weinig onwaarheden heb kunnen betrappen is prima, maar dat wil toch niet zeggen dat omdat jij ze niet kan aanwijzen, deze onwaarheden er niet zijn? Kijk bijvoorbeeld even naar de basis van het systeem. Ze geven (soms vaag, maar toch) best regelmatig aan dat 12GB intern geheugen echt nodig is en dat je dat merkt in games. Nou, ik zou eens zeggen, lees die review even over de optimale hoeveelheid geheugen op tomshardware of anandtech. Daar is al de conclusie dat de meerwaarde van 4 vs 6 GB al te verwaarlozen is, en het geld dus niet waard, tenzij je echt zware grafische progs draait als 3Dmax. Dat is in ieder geval niet iets wat de doelgroep van Gamekings doet. Ook vindt ik het vreemd dat als je een reference systeem bouwt je compleet voorbijgaat aan de keuze voor de processor. 'Oh in de Acer zit een i7 940, oh dan denken we zelf niet na en kopiëren we dit gewoon', ook al is deze t.o.v. de i7 920 bijna 2x zo duur voor 5% (als die het al haalt, aan extra performance). Aan de hand van die leidraad vind ik het dus ook niet eerlijk om als je een reference systeem bouwt aan te geven dat je dan ongeveer evenveel geld kwijt bent. (Dit blijkt verder nog duidelijk uit het megabudget van Boris (zo heet die kerel toch?) Hij presteert het om een systeem samen te stellen die hij zelf gaat bouwen voor +/- 3000 euro exclusief verzendkosten, en maakt niet eens de logische keuze om die i7 940 eruit te gooien en de 2x 260 daarvoor up te graden naar 2x 275. Het zou bijna overkomen alsof die Acer goedkoper is dan zelf bouwen.
Oo ja het harde schijf debacel: jij KAN ruimte vrijmaken maar doet het niet, wat denk je dat de gemiddelde gamer doet en wat iemand verwacht van zo'n duur systeem? Precies dat ie een berg ruimte heeft.
Okee, prima. Dan doen we er 2TB in. Ik ben waarschijnlijk ouderwets.
Had je dit ook niet als reactie op het item kunnen zetten ipv hier een frustratie topic te openen wat alleen een welles-nietes discussie oplevert?
Als je goed had gelezen gaat het hier om enige vorm van argumentatie. Welles/nietes heft hier helemaal niks mee te maken. Ik gooi gewoon een stelling hier neer, en daar kan je op reageren. Als je daarop reageert zonder enige vorm van argumentatie, bijvoorbeeld als je zegt dat Donnie veel weet over pc's, dan moet je bijvoorbeeld zeggen:

Donnie weet veel van pc's want hij maakt bij zijn reference systeem hele slimme keuzes. Hij kiest namelijk voor product x wat veel goedkoper/beter is dan wat in de Acer zit.

Dat doe jij niet en niemand niet, dus dan kan je verwachten dat ik daarop reageer met het verzoek om argumenten. Dit geeft helemaal niet aan dat ik iets BETER zou weten dan wie dan ook, ik vraag gewoon om argumenten. Goede argumenten maken een goede discussie, niet maar lukraak dingen roepen zonder deze te onderbouwen. Ik zeg toch ook niet, Donnie is een oen, zonder dan daarna aan te geven wat hij fout doet? (zie list OP) Ik mag best van mensen die reageren verwachten dat ze dus ook iets motiveren.
O en met irritant opstellen bedoel ik dat iedere reactie van jou een tegenreactie moet zijn waarop je een ander onderuit probeert te halen zoals je nu ook met mijne deed, daar kan ik persoonlijk slecht tegen en zul je ook niet snel zien van mij behalve nu tegenover jou. Jou mening is niet meteen de enige juiste mening ;)
Ik heb ook niet gezegd dat ik de enige juiste mening heb. Zoals ik ook al eerder zei, geef gewoon wat argumentatie als je dingen beweert. Dat is alles ;)

| system specs |

• quartex
  • Registratie: Juni 2008

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Ik zou nog geen eens weten op welk kanaal TMF is..

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ride277 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:22:
[...]

Ode _/-\o_ aan de poging om op te komen voor Gamekings, maar enige onderbouwing waarom deze noobs heb prima doen vind ik toch wel het minimale wat je moet doen om een tegenargument te formuleren.
Vooruit. ;) Om een beter filmpje te noemen; http://www.gamekings.tv/i...dag-de-ocz-nia-revisited/ De OCZ NIA, oftewel mindcontrol.

Daarin hoor je hoe Donny (ondanks de vele tegenslagen) toch blijft ploeteren om dat ding onder de knie te krijgen (welke tweaker kent dat niet?). Ook als het niet soepel verloopt; dit toch meenemen in de review en in dit geval kwamen ze er zelfs nog een keer op terug.

Vaak hoor je (met name Donny) de vergelijking maken tussen het kan-en-klare product dan met reviewed, en een gratis Linux oplossing. Wellicht hebben ze niet overal evenveel verstand van (wie wel? Gooi de eerste steen maar.). Dus om ze voor noobs uit te maken vind ik veel te ver gaan.

• militair90
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2025

militair90

sure we can f*uck it up

ik denk ook niet dat je gamekings serieus moet nemen maar het een beetje met een korreltje zout moet nemen. als ze zeggen dat je met nieuwe drivers performance winst pakt, dan hoef je daar tog niet over te gaan lopen klagen op een tweakers forum. :O als je dan echte keiharde resultaten van hebt dan kun je er wat over zeggen.

'' I'f you're going throuh a hell, keep on going '' Winston Churchill

Pagina: 1