Okee, nadat ik net de nieuwste hardware woensdag heb gekeken van Gamekings verbaas ik me echt over het n00b gehalte van de reviewers. Na vorige keer een of andere gare laptop te hebben gereviewed, zag ik hier die laptop meteen in de meest bekeken producten in pricewatch verschijnen, terwijl die review echt nergens over ging.
Nu zie ik exact hetzelfde. Weer een of andere domme review over een Acer pre-build systeem, met allemaal onzinnige opmerkingen van de reviewers van Gamekings.
Even een korte samenvatting:
Ik heb medelijden met de noobs die gewoon naar dit soort verbolgen reclame luisteren.
Voor het idee zal ik het hier zelf even beter doen, voor minder geld (hun budget was 2800 en 2500 via tweakers):
Met een goede koeler kan je die 920 makkelijk overclocken, en dus de 940 (die 200 euro duurder is) verslaan. 6GB is meer dan genoeg voor games, zie tomshardware of anandtech voor de review, zelfde verwijzing voor de 2x 275 in SLI, die een 295 verslaat. Je houdt zelfs genoeg geld over om de meest extravangante monitor te kopen die je maar wil. Het kan zelfs nog goedkoper als je geen dure kast wil, maar heb hier gekozen voor een redelijk mooie kast zoals daar ook werd gebruikt.
Ik denk dat hetzelfde opgaat voor hun 900 euro budget machine. Volgens mij kan de meest onervaren tweaker hier een beter en goedkoper systeem samenstellen. (Wat dus hun hele opmerking over dat het geen meerwaarde meer heeft om zelf een systeem te bouwen t.o.v. een kant-en-klaar systeem te kopen omdat het even duur is onderuit trapt)
Nu zie ik exact hetzelfde. Weer een of andere domme review over een Acer pre-build systeem, met allemaal onzinnige opmerkingen van de reviewers van Gamekings.
Even een korte samenvatting:
- Niet aangeven dat 12 Gb intern geheugen complete overkill is in een gamesysteem.
- Een domme vergelijking geven van een alternatief systeem voor hetzelfde geld, zelfs mijn overgrootoma kan dat beter.
- Niet aangeven wat je in vredesnaam moet met waterkoeling terwijl het systeem gericht is op noobs die het systeem niet zelf kunnen bouwen. (=geen overclock)
- Niet een kritisch punt aangeven mbt diezelfde waterkoeling icm de videokaarten. Iedere tweaker weet dat stock de temperaturen van videokaarten veel hoger liggen dan die van CPU's. Waarom sluit je dat koelingssysteem dan niet daar op aan??
- Domme opmerkingen over Ati Catalist drivers die elke keer als ze ge-update worden zorgen voor een betere performance in games.
- Niet aangeven dat 2 terabyte complete overkill is in een gamesysteem.
- Niet aangeven wat het doel is van een blueray brander in een gamesysteem (zijn er dan misschien games op een blueray voor pc die ik over het hoofd gezien heb?)
- Aangeven dat je als je zelf een systeem bouwt je dit systeem bij 5 shops moet bestellen, anders kan je niet alle onderdelen bemachtigen (in het kader van de verzendkosten)
Ik heb medelijden met de noobs die gewoon naar dit soort verbolgen reclame luisteren.
Voor het idee zal ik het hier zelf even beter doen, voor minder geld (hun budget was 2800 en 2500 via tweakers):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | Asus GeForce GTX 275 | € 211,09 | € 422,18 |
| 1 | Corsair Dominator TR3X6G1600C8D | € 146,90 | € 146,90 |
| 1 | Corsair HX1000W | € 190,- | € 190,- |
| 1 | Gigabyte GA-EX58-UD5 | € 219,96 | € 219,96 |
| 1 | Intel Core i7 920 | € 245,- | € 245,- |
| 1 | Logitech G19 Keyboard for Gaming | € 125,22 | € 125,22 |
| 1 | Logitech G5 Laser Mouse | € 34,50 | € 34,50 |
| 1 | OCZ Apex Series SATA II 2.5" SSD 60GB | € 177,31 | € 177,31 |
| 1 | Plextor PX-860SA | € 37,49 | € 37,49 |
| 1 | Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 | € 32,24 | € 32,24 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB | € 83,94 | € 83,94 |
| 1 | Thermaltake SopranoFx | € 158,- | € 158,- |
| Importeren | Totaal | € 1.872,74 | |
Met een goede koeler kan je die 920 makkelijk overclocken, en dus de 940 (die 200 euro duurder is) verslaan. 6GB is meer dan genoeg voor games, zie tomshardware of anandtech voor de review, zelfde verwijzing voor de 2x 275 in SLI, die een 295 verslaat. Je houdt zelfs genoeg geld over om de meest extravangante monitor te kopen die je maar wil. Het kan zelfs nog goedkoper als je geen dure kast wil, maar heb hier gekozen voor een redelijk mooie kast zoals daar ook werd gebruikt.
Ik denk dat hetzelfde opgaat voor hun 900 euro budget machine. Volgens mij kan de meest onervaren tweaker hier een beter en goedkoper systeem samenstellen. (Wat dus hun hele opmerking over dat het geen meerwaarde meer heeft om zelf een systeem te bouwen t.o.v. een kant-en-klaar systeem te kopen omdat het even duur is onderuit trapt)
| system specs |