Lite-On 12x10x32 wordt opeens de hemel ingeprezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
weet je wat ik zo grappig vind?
we hebben al weken lang het gezeur van lite-on vs. plextor, over firmwares, of ze intern hetzelfde zijn (niet dus), blablablabla

www.brennmeister.com en vele andere sites waren helemaal niet zo te spreken over de lite-on, des te meer om destijds geen overburning werd ondersteund, en het beestje slechts cd's leest (maar who cares! daarom heet het een burner!)

op www.hardwareinfo.net zijn ze opeens wel erg te spreken over de lite-on en dat zie je dus ook meteen terug in de zoekhits in pricewatch ... al 340 hits, gelijk 1 van de meest bezochte produkten tot nu toe

opeens vind iedereen 'm wel goed? :) humor, wat een goede review al niet doet zeg :)
er mankeert trouwens ook vrij weinig aan het apparaat hoor, maar toch heb ik 'm "geruild" voor de plextor ... service is toch belangrijk

Verwijderd

Prijskaartje waarschijnlijk. Doe mij toch maar de Plex :)

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 16:27 schreef HlpDsK het volgende:
:?

• Rhy

Rhy

Topicstarter
lijkt mij niet ... want ik heb 3 maanden geleden zelf ook een lite-on gehad. De lite-on was aldoor 200-300 goedkoper dan de plextor. De prijsbewuste mens zal wel niet opgelet hebben dan :)

Verwijderd

zal ik ff helpen? :) okay de lite on heeft just link dat is de 12xblabla (A) maar eerst was er een liton 121032 zonder lustlink burnproof dus maar nu zijn die allemaal vervangen door die met burnproof zooi dus nou is ut een leuke brander en een leuke prijs btw de (A) is nu ook verwijderd want ze wilde niet het zelfde als plex maar 2 maanden terug had je dus nog wel 2 versies

einde//

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 16:27 schreef HlpDsK het volgende:
Tis een plex alleen met een ander hoesje |:(

• Rhy

Rhy

Topicstarter
schumache ... dank je! Dat wou ik even horen!

er zijn dus nogsteeds mensen die desondanks alle topics het nogsteeds NIET ik herhaal NIET begrepen hebben :) Dat is toch knap niet? :9

hmm en ohja "Just Link" was dat niet een alternatief naampje van Sony voor IEEE-1394 firewire!? Lite-on met firewire? zie je het voor je? Ik niet in ieder geval, ik geloof nog niet eens dat plextor al op dat niveau zit. Freecom zou kunnen.

anyway het lijkt me verstandig maar een lock op deze toppic te plaatsen voordat de hele zwik weer over burnbroof, sanyo technieken, en plextor vs. lite-on gaat.

mijn advies voor al die mensen die het toch nog niet begrepen hebben ... gebruik de zoekmachine voor dit forum even op http://onno.dhs.org/gotsearch

bedankt voor uw aandacht :D

Verwijderd

sucks : jij moet eerst eens goed uitzoeken hoe het allemaal in elkaar zit , want dat justlink zit op een A-open en die zijn aanvankelijk allemaal zonder dat soort spul verkocht . Lite-on 12/10/32 is vanaf het begin een burnproof brander geweest en van binnen identiek aan een Plextor . Iedereen die nu nog de Plextor verkiest boven de Lite-on is of verkeerd voorgelicht of vindt de naam Lite-on afsteken bij de rest van zijn hardware of geilt op Plextor .

Ik heb de Plextor omdat het toendertijd de enige burnproof brander was btw .

Verwijderd

Dus als je nu een nieuwe brander zou willen kopen en je zit te twijfelen tussen de plextor en de lite-on , dan moet je dus de lite-on kopen.
Maar nu zegt de een dat het binnenwerk hetzelfde is en de andere zegt dat ze verschillend zijn. Wat is het nou, zit er alleen een ander hoesje omheen, of is het binnenwerk ook helemaal anders?

Verwijderd

Voor de zoveelste keer: de Lite-on en de Plextor zijn niet hetzelfde. De plextor en Lite-on hebben allebei voor een groot deel hetzelfde binnenwerk nl van Sanyo-Denki.
Ze zijn dus niet helemaal hetzelfde, dat blijkt ten eerste uit de prestaties en ten tweede ook nog eens uit de firmware die verschillend is. De prestaties van met name lezen zijn bij de Plextor stukken beter als bij de Lite-on, zie de reviews op tweakers.
Vandaar dat de Lite-on goedkoper, maar volgens mij ook een goede brander vooor mensen de wat minder geld hebben voor een soortgelijke brander met wat mindere prestaties.

Verwijderd

Van wat ik begrepen heb is dat de LiteOn en de Plextor dezelfde chip van Sanyo gebruikt. Dat wil dus niet zeggen dat ze identiek zijn maar ze hebben wel dezefde chip.

Daarnaast is Justlink in theorie wat beter dan de Burnproof omdat het "gat" tussen de gegevens dat er onstaat als er een "Buffer underrun" voorkomt kleiner is bij de Justlink.

Verwijderd

Wat zijn de verschillen nou tussen de lite on en de plextor en wat zijn de overeenkomsten tussen die twee branders?

• Mafioso
  • Laatst online: 19:40
Waarom doet iedereen toch zo moeilijk .. of ze nou WEL of NIET het zelfde zijn ... :?

Het lijkt mij veel belangrijker hoe ze werken, ik heb zelf een Lite-On .. en heb er NOG NOOIT een probleem mee gehad ... oftewel EEN SUPERBRANDER (voor mij dan) .. en dat voor veel minder geld als de dure Plextor.

Mij lijkt het simpel, als je een snelle brander wilt, maar niet veel geld kwijt wilt zijn... neem dan de Lite-On. Wil je toch 100% zeker zijn dat je iets goeds krijgt .. neem dan de Plextor voor veel meer geld .....

Ik weet niet waar iedreen dat geld vandaan haalt .... maar doe mij maar gewoon een Lite-On

.... een bradner bestaat volgens mij niet |:( .. typo

Verwijderd

noem mij maar dom ofzo maar in sommige dingen ben ik heel duidelijk:

cdrw: plex!
mobo: asus!

Verwijderd

Ik ga nu dus mooi voor de plextor. Dan weet je tenminste dat je iets goeds in huis haalt. En wie die lite-on koopt is goed mafioso

Verwijderd

wat een grote filosoof eens zij: blijf bij plex want die is gewoon>:)weg flex:9

Verwijderd

Een filosoof die zich bezig houdt met cd branders ? Lijkt me niet dat het een filosoof is die je serieus moet nemen. :z

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

maar hoe kijken jullie tegen de firmware van plex aan?
ik doel op de nieuwe firmware van de 12/10/32 welke opeens geen SD2 meer kan kopieren in cloneCD(of welk programma dus ook)
lijkt als gewoon een verandering in de firmware zodat er per ongelijk geen SD2 meer gekopieerd kan worden, maar waarom halen ze dan 'opeens' die ouwe firmware versies weg van hun site??
Nou ja..www.cdfreaks.com is er actiever mee bezig geloof ik, ik vind het in ieder geval een vreemde zaak (weet niet of ik het moet geloven, maar er zijn wel duidelijk aanwijzingen dat plex dit bewust doet)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Op vrijdag 02 maart 2001 19:12 schreef RdB het volgende:
maar hoe kijken jullie tegen de firmware van plex aan?
ik doel op de nieuwe firmware van de 12/10/32 welke opeens geen SD2 meer kan kopieren in cloneCD(of welk programma dus ook)
lijkt als gewoon een verandering in de firmware zodat er per ongelijk geen SD2 meer gekopieerd kan worden, maar waarom halen ze dan 'opeens' die ouwe firmware versies weg van hun site??
Nou ja..www.cdfreaks.com is er actiever mee bezig geloof ik, ik vind het in ieder geval een vreemde zaak (weet niet of ik het moet geloven, maar er zijn wel duidelijk aanwijzingen dat plex dit bewust doet)
Hmmmm, dat is wel crap, ik heb 'm geupgrade naar firmware 1.08, maar zo vaak gebruik ik clonecd niet. Maar het is niet echt lachen dat ze dit soort acties uithalen. :(

edit:

ok, **HIER** kan je nog vlug ff de oude firmwares downen !! (Hehehehe, Plextor USA heeft ze nog niet weggehaald.)

• Toewan
Of je kan via deze link alle firmwares in een zip-file krijgen (voor PlexWriter 12/10/32A.)

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 19:30
Doe mij maar een scsi plextor brander 12/4/32
en een plextor speler 40Max. en je kunt audio kopies maken op 12 speed en nog normaal internetten en videobewerken echt top maar het kost wat

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• Toewan
Tsja, ik kan toch ook best wel wat doen hoor met m'n IDE Plex, tijdens het fikken. Ik heb 'm in combinatie met een SCSI Ultraplex 32x. Met on the fly kopieren is de CPU usage niet echt hoog.
Als de SCSI 12/10/32 niet 250 piek duurder was (toen ik 'm kocht), zou ik ook voor de SCSI zijn gegaan, maar ik vind het het geld persoonlijk niet waard.

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 19:30
Toewan lukt het jou ook om met 12 speed audio zonder tikken te branden en dat je hem overal weer kunt draaien

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• Toewan
Audio cd's kopieer ik eigenlijk niet echt vaak on the fly, dus dat kan ik zo niet zeggen (ik bak meestal van m'n mp3's audio cd's) Ik moet dat eens gaan proberen.

Maar wanneer ik van m'n HD audio cd's fik lukt het gewoon zonder tikken ja. De oude Philips cd speler van m'n vader (uit 1987 ofzo ??) leest ze ook gewoon.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 15:37

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ik hep die Liteon op de HCC gekocht, enkel en alleen omdat de Plex fl 200,- duurder was. Ik heb de gok toen maar genomen, en hij bevalt nog steeds erg goed.

Het prijsverschil is toch uiteindelijk het enige waarom ik toen die Plex niet heb gekocht.

XBL: theArthurrrr

Verwijderd

Yep, same here...:)

Ik ben nu trouwens een CD aan het branden, mp3 aan het spelen en een divx'je aan het converteren... (en aan het Gotten, natuurlijk;))

Gaat perfect!!!!
(Ik had eerst een Plips RW-404, nou daar had ik niet moeten flikken om een muziekje te spelen onder het fikken, dan had ik zo een onderzetter erbij...:()

Maar nu... ah, m'n CD is klaar... ff kijken...
6 minuten!!! Wow!! TOP BRANDER!!!! . Ik ben echt blij dat ik die LiteOn heb gekocht op de beurs...:)

groetjes,
Digit

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb de lite on ook
prima brander
doe alles op 12x, cd copy on the fly, mp3-->audio, data, 8x traxdata :r cd's branden, enz..
er is nog geen 1 mislukt

Mijn mening:
geen verschil tussen de branders, misschien wel in de service, maarja ga je er van uit dat je die moet gebruiken dan?
dus ik zou gewoon de lite on kopen en van die 200,- wat anders leuks doen/kopen

Verwijderd

Heb ook pas de Lite-on brander gekocht. Hangt hier in een P1 systeempje zonder ata-33 etc. gewoon disk formatteren en tegelijkertijd van andere disk af branden. Geen probleem. Buffer liep tijdelijk wel terug naar 1% maar perfect gebrand. Gewoon in 6 minuten CD klaar.

Lijkt mij 100% OK ook wat betreft lezen. Oude speler had meer moeite. Alleen wat de duurzaamheid betreft kan ik dus niks zeggen.

Tot zover mijn 2 centen

Verwijderd

Heb hem ook net een paar dagen, het is m'n eerste brander, maar ik vind het een perfect ding. En dat voor 389 gulden, met 10 cd-r en 3 cdrw. Een topper! Ga ik echt geen 170 piek meer betalen voor een plextor.
Pagina: 1