• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:56
Ik denk dat ik dit beter hier kwijt kan dan in het Windows Server topic, aangezien dit specifiek gaat over problemen met betrekking tot networking. Mocht ik dit verkeerd inschatten then I'm sorry :P

Momenteel heb ik een AMD 4400+ X2 met 2GB DDR2 geheugen in de kast staan die als 'server' functioneert. Ik gebruik deze kast voornamelijk om zelfgeschreven webapplicaties te hosten, te testen en te verspreiden.

Met behulp van Remote Desktop kan ik de computer, die overigens draait op Windows XP Pro (32-bit), gemakkelijk beheren.

Nu wil ik voor een aantal vrienden ook de mogelijkheid creeëren voor hen om via remote desktop in te loggen. Ik wil dat ze dan echter hun eigen 'bureaublad' krijgen, en dat ze niet bij elkaar / bij het root systeem mee kunnen kijken. Ze zouden er dus alleen maar eigen applicaties op kunnen draaien die ik er van te voren al voor ze klaargezet heb op bijvoorbeeld het bureaublad. Het gaat hier om hoogstens 2 à 3 andere gebruikers.

Is dit allemaal mogelijk in Windows XP Pro, of moet hiervoor over gestapt worden naar de server editie van Windows? Ik had de WinXP licentie namelijk nog liggen, maar vind het niet waard om speciaal hiervoor de server editie aan te schaffen. Mocht het mogelijk zijn, hoe kan ik dit dan zo effectief mogelijk regelen?

Edit: Titel fail :'( Moet natuurlijk 'Terminal Server' zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Mmore op 23-05-2009 23:33 . Reden: Foutje. ]

Verwijderd

Ik heb je titel maar even gefixt :P

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-02 19:56

mendel129

Radioactivator

Bringer of heat, food and silence!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:56
Okay, dus als ik het goed begrijp moet er een bestand in de eerste plaats gepatched worden zodat je meerdere verbindingen tegelijk over Remote Desktop aan kan. Daarna zou ik eventueel nog een oplossing moeten hebben om de andere gebruikers gelimiteerde opties te geven.. Any ideas? (Windows gelimiteerde gebruikersaccount werkt niet omdat je dan geen remote desktop meer kan gebruiken) :P

[ Voor 15% gewijzigd door Mmore op 23-05-2009 23:39 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
Ik vraag mij af in hoeverre het op die manier 'patchen' van Windows XP Pro legaal is en wat dit topic dan verder met PNS te maken heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door kwiebus op 24-05-2009 01:06 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Windows XP is geen Terminal Server.
Wat jij wil heb je Terminal Server voor nodig (Windows 2003 / Windows 2008)

Verwijderd

Je hebt in ieder geval een probleem als je meerdere mensen tegelijk wilt laten inloggen. RDP in XP kan maar met 1 gebruiker tegelijkertijd, het is zoals mijn voorganger al zegt geen serversysteem.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En verder heeft dit niets met PNS te maken.
Wat jij wilt kan niet op een legale manier op Windows XP. (misschien met 3rd party software, maar niet met RDP)
HIervoor dien je een server OS te gebruiken, met voldoende licenties voor je terminal server.

Het dichtzetten van een gebruikersomgeving kan met policies, of met tools zoals RES Powerfuse. Zo doe je dat in een professionele omgeving, maar dat is voor thuis niet interessant ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.