Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Ik heb sinds vanmiddag een heel vaag probleem.

Eerst heb ik windows 7 geinstalleerd, na de install bleek mijn xp installatie corrupt en heb ik een paar uur geklooit om ntldr terug te zetten en ntoskrnl.exe met behulp van een verse XP op een andere partitie. Daarna in de boot.ini een opstart geforceerd en ineens deed mijn basis XP het weer.

Helaas waren de driveletters omgegooid en stond mijn xp ipv op de E op de C schijf. Even bij de snelkoppelingen de doelen veranderd en verder werkte alles. Dus dacht ik dan kan die "bij-XP" er wel weer afhalen, want installers bleven verwijzen naar die E: schijf en op deze manier kwam ik daar makkelijk vanaf. Eerst via unlocker alles gestopt en daarna verwijderd, om gewoon in windows te kunnen formateren. Ik moest wel even een restart doen om pagefile uit te zetten, maar na de restart bleef XP hangen bij het welkom scherm, alsof hij explorer.exe of uilogon.exe niet kon vinden.

Dus ik weer de bij-XP opnieuw geinstalleerd, en ja hoor na wat langer wachten dan normaal kon ik weer op de main-xp. Ik heb nog nooit van dit probleem gehoord en snap ook niet wat ik er aan kan doen.

Het lijkt dus alsof de mainxp wordt opgestart uit een mengsel van 2 XP's. Het klinkt allemaal een beetje vaag, dat is het ook wel, dus als er iets onduidelijk is dan leg ik het verder uit, ik zie de belangrijke details namelijk niet meer....

Ik heb op google gezocht naar hang up op welkomst scherm, maar dat bleken vaak virussen te zijn en veel zinnigs kon ik niet vinden. Ik wist ook geen keywords, geen foutmelding te googelen...

Specs:
Samsung spinpoint 640GB in 3 partities van 100GB (mainXP) 450GB(download) 46GB (windows7/vista/linux klooi partitie)
Phenom II X3
MSI KA790GX
geen GPU
4GB kingston
XP 32 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:55

L0g0ff

omg

Tip voor de volgende keer als je boot sector om zeep helpt:

Boot je XP install cd en kies voor recovery console. Vanaf daar kun je een fixboot c:\ en eventueel een fixmbr draaien om boot sectoren te repareren.

Op dit moment is je OS zo'n zooitje dat ik bang bent dat niemand je hieruit kan helpen.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Dat heb ik uiteraard allemaal geprobeerd, in combinatie met de copy commando voor het terugzetten van die missende bestandjes. Maar windows maakte er zelf deze rommel van uiteindelijk...

Is er iets te fixen met een system 32 map overzetten van werkende xp? of gaat dat niet zo en is verse install (ben ik inmiddels er goed in 8)7 ) enige oplossing? ...kost altijd zoveel tijd :X

Edit: Toch maar verse install gedaan, slotje is goed :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Vanx op 26-05-2009 16:24 ]