Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 22:57
Op de website besparenoptelecom.nl staat
Voordelig naar het buitenland bellen vanaf uw mobiele telefoon? Bel een van de onderstaande nummers, wacht op de kiestoon en toets de gekozen internationale bestemming inclusief 00 en de bestemmings code voor het land waar u heen wilt bellen.

Met onze mobiele toegangs nummers kun je international bellen vanaf je mobiele telefoon of je vaste lijn . Dit word berekend als een normaal mobiel nummer, zodat je niet extra betaald voor internationale telefoon gesprekken.
...Germany...kies dan 0656008043
En nog vele andere landen.

Dat lijkt te mooi om waar te zijn. Dan zou ik met mijn mobiel (T-Mobile) in plaats van 50 cpm buiten de bundel goedkoop en zelfs vanuit mijn belbundel naar Duitsland kunnen bellen :9~ Echter, het werkt niet. Ik typte het 06 nummer, wachtte op de beltoon, deed 0049, 251 voor de regio en toen het telefoonnummer. Misschien ligt het aan mij... :?

Ik vroeg me wel meteen af waar het bedrijf hierachter geld aan verdienen kan. De ontvanger van een 06-gesprek verdient toch niets? Tegelijk, waarom zou vraagalex.nl - waar bovenstaande deel van uitmaakt - een hoax opzetten?

[ Voor 9% gewijzigd door pmeter op 23-05-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

if it is to good to be true, it probably is...

Iedereen in deze wereld wil geld verdienen of in ieder geval investeringen terug krijgen...
De kans dat iemand dus voor helemaal niks een aantal telefoonnummers, voip server en beheerskosten regelt lijkt me erg klein... Op 1 of andere manier ga je ervoor betalen

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 23:02 . Reden: onderbouwing + typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben er zeker van dat ze via een voip-systeem (skype, voipbuster, whatever) het een-en-ander naar het buitenland doorschakelen.

Waarom heb je het over een hoax? De kans is aanwezig dat het probleem bij jou ligt. :?
Bel eens met je GSM naar een vaste lijn en druk eens op de cijfer-toetsen. Als je nu niets hoort, dan moet je een instelling op je telefoon aanpassen die er dus voor zorgt dat je wel toontjes verzend.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens de opta is 't 'premium rate', wat waarschijnlijk inhoudt dat ofwel jij er wel degelijk extra voor betaalt of zij iig geld krijgen voor het ontvangen van jouw gesprek. Vervolgens kunnen zij vrij simpel die gesprekken via 't internet naar een land transporteren en daar goedkoop of gratis op 't telefoonnet zetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:46:
if it is to good to be true, it probally is...
Onderbouw dat dan ipv deze populaire kreet (met tikfouten :X) de ether in te slingeren.

@ hierboven: het lijken me gewone 06-nummers te zijn, volgens mij kan het dus niet zo zijn dat je daar achteraf extra voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1649 doet dit al erg lange tijd, ook voor mobiel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
pven schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:48:
Ik ben er zeker van dat ze via een voip-systeem (skype, voipbuster, whatever) het een-en-ander naar het buitenland doorschakelen.

Waarom heb je het over een hoax? De kans is aanwezig dat het probleem bij jou ligt. :?
Bel eens met je GSM naar een vaste lijn en druk eens op de cijfer-toetsen. Als je nu niets hoort, dan moet je een instelling op je telefoon aanpassen die er dus voor zorgt dat je wel toontjes verzend.
Bedankt voor het meedenken! Natuurlijk schat ik de kans dat het aan mij ligt hoog in. Daarom open ik juist dit topic. Als ik iets verkeerd doe hoor ik dat graag, want deze dienst klinkt mij als muziek in de oren :)

Met de verzachtende woorden dat het me onwaarschijnlijk leek gezien ik vraagalex vertrouw dacht ik - buiten dat het niet werkte - vooral aan een hoax omdat ik niet wist dat een bedrijf aan een 06-nummer kon verdienen. Althans niet voldoende om naar een mobieltje in Duitsland door te schakelen (dat sluiten ze op de website niet uit). Voorts kon ik buiten die website niets hierover vinden. CyBeR noemt hierboven 'premium rate' als verklaring. Alleen, is dat niet in tegenstrijd met "Dit word berekend als een normaal mobiel nummer, zodat je niet extra betaald voor internationale telefoon gesprekken" dat op de website vermeld staat? Maar ik sta open voor verklaringen.

Ik heb mezelf op een vaste lijn gebeld en hoor gewoon de toontjes aan de andere kant.

SinergyX, bedankt voor de tip van 1649! Ik was tot nu toe enkel 0900 nummer tegengekomen en dan rekent T-Mobile weer extra kosten... De 06-service zou echter nog steeds goedkoper zijn!

[ Voor 13% gewijzigd door pmeter op 23-05-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nou ja dit is 't opta-resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Nummerreeks
065-6000000 t/m 065-6099999
Status
 Toegekend
Toegekend
03-07-2007
Aanvraagnummer
103373
Relatienaam
Elephant Talk Comm. Premium Rate Serv. Neth. B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
Lukt het iemand via de nummer uit het TS naar het buitenland te bellen? En werkt het ook naar buitenlandse mobiel toe?
CyBeR schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 23:47:
Nou ja dit is 't opta-resultaat:
(...)
Elephant Talk Comm. Premium Rate Serv. Neth. B.V.
Interessant! Met de term 'Premium rate' ben ik niet bekend. Het lijkt mij zoiets betekenen als: let op, dit kost extra centjes. Echter, Vraagalex schrijft: het wordt berekend als 'een normaal mobiel nummer'. Is het een rare gedachte dat het bellen van dit nummer binnen de abonnementsbundel zou moeten vallen omdat je aan het nummer niet kunt zien dat dat niet zo is en er ook geen tariefsvermelding is?

[ Voor 74% gewijzigd door pmeter op 24-05-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat Premium Rate zit zo te zien in de bedrijfsnaam, toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

klopt, maar ik zet geen 'olifantentemmer' in m'n bedrijfsnaam als ik eigenlijk gewoon putjesschepper ben he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is het niet gewoon zo, dat nummer waar je naar toe belt is een carrier select nummer, als de provider 'carrier select' bellen heeft uitgeschakeld dan is bellen naar zo'n inbelnummer niet mogelijk.

Of is dit niet hetzelfde?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Soort van, maar dit is eerder om de 'carrier select blokkade' te omzeilen, je belt naar een 'gewoon' 06 nummer. Principe is wel gelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 27-05-2009 14:41 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1