Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pci slot - M-audio 2496

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Zit hier met het volgend probleem,

Dit week-end een heel nieuw systeem gebouwd met een asus m4a78t-e. In een Lian Li pc-a17 kast.

Alles werkte als een trein , en als laatste ging ik de M-audio audiophile 2496 instaleren. Nu krijg ik dat ding echter niet ver genoeg in het pci-slot. Aan de linkse kant (de kant het dichtste bij de achterkant van de kast ) krijg ik hem niet ver genoeg in. Het metalen plaatje van de kaart zit dan al op de case en kan dus niet verder. Dus het is net of het moedebord te diep in de kast ligt. Ik zou alleen niet weten wat ik hier aan moet veranderen. Heb alles volgens het boekje gedaan , en nee ik ben die opzetstukjes voor ónder het moederbord niet vergeten :P .

In mijn andere pc past ie perfect.

Alleen krijg ik hem dan ook voor geen meter aan de gang. Er komt een super audo handleiding met het ding mee. Volgens de meest recente moet je eerst de drive instaleren onder xp en daarna pas de kaart. Lekker vaag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je kunt doen is de slijptol pakken en de bracket even op maat maken zodat hij er wel inpast. Dan haal je gewoon dat bovenstukje eraf waardoor je de kaart gewoon door kunt drukken :).

Verder krijgt dit een schopje naar Overige Hardware. Niet passende kaarten hebben niet echt veel met PMG te maken, eerder met de kaart zelf of de behuizing waar ze inzitten.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 16:44

Nessuno

io sono nessuno

alle 6 of 9 schroefjes van je bord losdraaien.
En je bord terwijl de schroeven nog wel in de afstand bussen zitten iets verschuiven.
Verder zou je nog kunnen kijken na het uit einde van het back plaatje van de kaart en die iets rechter buigen
(zie foto)Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/10pw02h.png
soms zijn ze net te ver schuin om te passen iets recht buigen (kan met je vingers en passen).
en dan lukt het meestal wel
verder even goed kijken of er niet zo als bij de Asus p5b een lange condensator in de weg zit.....

Na rose e cient spin

• Twanjo
excuses voor het verkeerde topic.
prodigy schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:21:
alle 6 of 9 schroefjes van je bord losdraaien.
En je bord terwijl de schroeven nog wel in de afstand bussen zitten iets verschuiven.
Verder zou je nog kunnen kijken na het uit einde van het back plaatje van de kaart en die iets rechter buigen
(zie foto)[afbeelding]
soms zijn ze net te ver schuin om te passen iets recht buigen (kan met je vingers en passen).
en dan lukt het meestal wel
verder even goed kijken of er niet zo als bij de Asus p5b een lange condensator in de weg zit.....
Ja ik heb gewoon een moedebord tray dus ik kan zowiezo naar links en rechts schuive. Maar het is dus of het moederbord te diep ligt (als de kast op zijn kant ligt.

Tja dat slijptol verhaal..... KOmt het wel eens vaker voor? Het zijn toch standaard maten, die gewoon moeten passen...

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Vergelijk de kaart eens met de andere kaarten in je pc. Het kan natuurlij keen productiefoutje zijn, dat hij iets te lang geworden is, en je andere case toevallig langere mobo spacers heeft.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het zijn standaard maten, maar soms wil er nog wel eens ergens een foutje in de productie sluipen.
Meestal is het wel passend te maken door of de kast, of de bracket een beetje aan te passen.

• Twanjo
En weten jullie misschien of hij er echt helemaal in moet. Of is een paar milimeter terug ook goed? Ik had hem straks helemaal niet doorgeduwd. Toen werd hij wel herkend..... En windows chrashte niet .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Sommige kaarten steken er iets bovenuit (1 a 1,5mm), dat kan geen kwaad. Het gaat erom dat de pinnen contact maken. Maar het ding moet er wel stevig inzitten (zodat hij er in principe gewoon in blijft staan).

• Twanjo
TERW_DAN schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:43:
Sommige kaarten steken er iets bovenuit (1 a 1,5mm), dat kan geen kwaad. Het gaat erom dat de pinnen contact maken. Maar het ding moet er wel stevig inzitten (zodat hij er in principe gewoon in blijft staan).
thnx

En als ik heel even een stukje off topic mag gaan. Wat heb ik verkeerd zitten als ik in windows de poweknop indruk en mijn systeem gaat meteen uit (dus compleet stroom weg) en hij dus niet netjes afsluit

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Twanjo schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 23:22:
[...]

thnx

En als ik heel even een stukje off topic mag gaan. Wat heb ik verkeerd zitten als ik in windows de poweknop indruk en mijn systeem gaat meteen uit (dus compleet stroom weg) en hij dus niet netjes afsluit
Vast een biossetting met betrekking tot de power. Waarschijnlijk staat de powerbutton function niet op softpower off.
Maar mocht het niet lukken kun je beter een nieuw topic openen.

• Twanjo
ja dat moet het inderdaad wel zijn, maar ik heb alles nagelopen (inclusief manual) maar kan het niet vinden. Het enigste wat ik kan bedenken is dat er iets op die q-connector van asus niet goed zit. Maar reset enzo werkt prima dus zal het ook niet zijn. Maar ik blijf googlen!
Pagina: 1