Toon posts:

Hoe krijg ik dit systeem beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AMD Duron 800
52x CD-rom
HSP56 MR modem
S3 86C362 trio 3D2X
onboard soundblaster
64 Mb

Wat heb ik nodig om dit sneller en beter te laten draaien (ik weet dat dat onboardspul eraf moet, maar wat kan ik er voor in de plaats zetten?)

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 20:56
ik weet niet hoeveel geld je eraan uit wil geven
maar ik zou zoiezo er 128 mb intern bij gooienen een nieuwe geluidskaart (SB 128 of zo) en een nieuwe videokaart (GF2 of zoiets)

suc6 :):):):):):):):):):):):)

Verwijderd

Ik ga volledig akkoord met Juan :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dan ook het antwoord op eerder gestelde vraag:
Ik had hiervoor een E-tech hardware modem 56k, nu dus de HSP56 MR (ook 56k), maar volgens mij was die ander veel sneller, terwijl de E-tech in een PII 300 zat.
Hoe zie ik op hoeveel toeren de HDD loopt?

De grootste gein van dit systeem (net gekocht) is dat ik hem gekocht heb met een 5 gig HDD, blijkt dat het een 20 gig is met een eerste partitie van 5! *D

• dajuan
Op woensdag 28 februari 2001 16:10 schreef Quadrizz het volgende:
Ik had hiervoor een E-tech hardware modem 56k, nu dus de HSP56 MR (ook 56k), maar volgens mij was die ander veel sneller, terwijl de E-tech in een PII 300 zat.
Hoe zie ik op hoeveel toeren de HDD loopt?

De grootste gein van dit systeem (net gekocht) is dat ik hem gekocht heb met een 5 gig HDD, blijkt dat het een 20 gig is met een eerste partitie van 5! *D
jij blij :):):):):):):)
dat is maar goed ook want ik zou niet weten wat ik met een 5 gb hd zou kunnen :):):):)

weet jij welk merk en welk type je hd is...???
zo ja, kijk dan op de site van de fabrikant, daar zal je het vast wel vinden
en als je het merk en type niet weet, dan moet je ff op je hd kijken, daar staat het ook vast wel

greetz
Da JuaN

• dajuan
dat ligt gewoon aan je kaartje het heeft nix te maken met je snelheid van je pc
tenminste bij mij niet

want op mijn oude computer (233) ging het internet sneller dan op mijn laptop (433)
en er zat in allebei een 56 k kaartje :):)

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Hardware modem is eigenlijk altijd sneller die snoept geen processor capaciteit.

En de vraag of jeharddisk 7200 rpm of 5400 rpm is is heel makkelijk ga maar lekker gamen met veel harddisk-aanspraak en voel daarna je harde schijf is dit warm of onprettig warm, onprettig warm is 7200rpm of een klote hd die toch wel kapot gaat ;)

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 28 februari 2001 16:05 schreef Juan het volgende:
ik weet niet hoeveel geld je eraan uit wil geven
maar ik zou zoiezo er 128 mb intern bij gooienen een nieuwe geluidskaart (SB 128 of zo) en een nieuwe videokaart (GF2 of zoiets)

suc6 :):):):):):):):):):):):)
Uuhm ik weet het niet zeker, maar als je voor het upgraden van de geluidskaart gaat, dan raad ik je toch zeker aan om NIET voor de PCI128 te gaan. Waarom? Nou omdat de PCI128 waarschijnlijk dezelfde chipset gebruikt als diegene die je nu onboard hebt. ;) Rond de 150 gulden (135 op de PC Dumpdag) heb je een SB Live Value. Dan weet je zeker, dat je verbetering merkt.
Voor videokaart kun je voor rond de 150,00 een 32MB TNT2 kaartje scoren, maar voor 250,00 zit je al aan een 32MB GF 2MX.

Doe er je voordeel mee. :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Zijn dat soort kaarten (vooral de video, sound interesseerd mij niet zo) goedkoper op computerbeursen of kan je dar beter niet kopen?

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 02 maart 2001 14:44 schreef Quadrizz het volgende:
Zijn dat soort kaarten (vooral de video, sound interesseerd mij niet zo) goedkoper op computerbeursen of kan je dar beter niet kopen?
Ja, dat is veel goedkoper... tenminste het kan je zo twee geeltjes schelen... (let wel op de entreeprijs en eventuele parkeerkosten):(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Ja ,van een andere sound kaart wordt hij natuurlijk niet sneller en ik denk dat het geluid toch wel ok genoeg is .....de videokaart is wel heel belangrijk en misschien kan je de cpu(?)gewoon harder laten lopen..dit advies ben ik nog niet tegen gekomen op jou topicje,o ja 128 aan mem erbij zal zeker een hoop an performance schelen :p
-+ 150 voor goed geheugen en 250 a 300 voor het kaardje en dan vvvvvvvvvvrrrroooaaarrr.
Wad heb je trouwens voor de systeempje betaald(particulier of in de winkel)als ik zo brutaal mag zijn. 8-)

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er f 1200,- voor betaald (nieuw): ik had een Dell 300, die heb ik voor f 750,- verkocht, dus dit kon wel uit vond ik.
Trouwens verschrikkelijk moeilijk om een goedkope goeie computer te vinden.

Verwijderd

Ik zou zeker een nieuwe videokkart halen; een geforce 2 mx. En over die HD; kijk ff wat voor merk + type het is dan pas kun je meer Zien. Maar ik heb zo het gevoel dat het een 5400 is. Weet alleen niet waarom

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 15:36 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Uuhm ik weet het niet zeker, maar als je voor het upgraden van de geluidskaart gaat, dan raad ik je toch zeker aan om NIET voor de PCI128 te gaan. Waarom? Nou omdat de PCI128 waarschijnlijk dezelfde chipset gebruikt als diegene die je nu onboard hebt. ;) Rond de 150 gulden (135 op de PC Dumpdag) heb je een SB Live Value. Dan weet je zeker, dat je verbetering merkt.
Voor videokaart kun je voor rond de 150,00 een 32MB TNT2 kaartje scoren, maar voor 250,00 zit je al aan een 32MB GF 2MX.

Doe er je voordeel mee. :)
Je zou wel willen dat er een SB 128PCI op de moederborden zat, dit gaat vrijwel altijd om de AC97 codec die geintegreerd zit in de chipset van je moederplank, nadeel hiervan is dat het een veel hogere CPU-load geeft en kwalitatief toch wat minder is.
Een SB 128PCI is zeker een vooruitgang, zijn prima kaartjes voor weinig geld, die qua geluidskwaliteit zelf bijna niks onderdoen voor een SB Live! o.i.d.

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Mmmm ik had toch echt een sb 128 pci on board, heb nu een terratec dmx xfire 1024 gekocht en ik moet zeggen dat ik dit toch beter vind klinken (en je hebt een hele zooi meer in-/uitgangen)

Verwijderd

Topicstarter
Wat maakt het uit of hij dezelfde chipset gebruikt?
Wordt hij daardoor niet sneller/beter?
Waar haal jij (oppertweaker) vandaan dat ik een 128pci er op heb zitten, lees jij niet goed of snap ik het niet?
Pagina: 1