Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-03 15:27
Sinds enige tijd zie ik de onderstaande errors in de logboeken, waarvan het probleem DHCP/client het meest voorkomt. Soms enige tijd niet en dan weer om de 6 minuten. Tijdens internetten lijkt dit niet direct problemen te geven, maar Explorer hangt wel regelmatig. Alleen door Explorer af te sluiten en opnieuw te starten kan ik dan weer verder. Met dit probleem kan ik echter geen relatie leggen met tijdstippen logboek.

----
Event: 1001
Deze computer heeft geen adres toegewezen gekregen van het netwerk (door de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 547EA06F9B07. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen.. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de server met netwerkadressen (DHCP-server) proberen te verkrijgen.
----
Event 1
FW1: -->g clock change.
----
Event 1
FW1: FW-1: last packet seen 4304 seconds ago, assumin-->
----
4226
De beveiligingslimiet voor het aantal gelijktijdige TCP-verbindingspogingen is bereikt door TCP/IP.
----

Heb al gezocht op Google naar oplossingen voor deze problemen, maar kom er niet uit. DHCP probleem zou duiden om een probleem met de netwerkkaart, waarna ik de de nieuwste drivers heb geinstalleerd. Probleem bleef daarna een aantal uren weg, maar is nu dus weer terug.

Probleem met TCP/IP connecties lijkt qua tijdstippen wel een relatie te hebben met hangers van Explorer, maar aantal verhogen wordt niet aanbevolen. Overigens ben ik tijdens het surfen niet aan het downloaden oid, want daar zou het volgens een aantal posts ook mee te maken kunnen hebben.

Kan iemand mij verder op weg helpen met de foutmeldingen?

Misschien heeft het er niets mee te maken, maar dan voor de volledigheid, heb ik nog een probleem met Vista. Nadat computer in de slaapstand terecht is gekomen kan ik deze wel laten 'ontwaken', maar mijn wireless logitech toetsenbord en muis willen dan niet meer reageren. Hard afsluiten PC is dan de enige remedie, maar dan heb ik niets gehad aan de slaapstand. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 09:49
Die laatste issues met je toetsenbord en muis zouden eventueel aan drivers kunnen liggen die geen slaapstand ondersteunen. Zijn daar updates voor?!?! Probleem van DHCP klinkt mij geheel onbekend in de oren en heb dit ook nooit eerder gezien dus zou niet weten waar dat aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Nog eens gecontroleerd of de nieuwste drivers voor het draadloze toetsenbord en muis correct zijn geinstalleerd, maar zie geen bijzonderheden.

Vreemd is wel dat deze apparaten onder XP geen enkel probleem gaven bij de slaapstand. Pas na installatie van Vista is dit probleem ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Vandaag twee keer de computer uit de slaapstand gehaald. Eén keer waren toetsenbord en muis weer niet te gebruiken en was een complete reboot nodig. Maar de tweede keer was dit niet het geval. Systeem is tussendoor niet gestopt en gestart geweest.

Probleem met DHCP client lijkt zich voor te doen wanneer de computer in slaapstand is. Ik dacht dat alle activiteit dan was gestopt, maar kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat kan. Wellicht dat je netwerkdriver dan niet helemaal netjes reageert op het resume commando.
(en dat kan zelfs komen door je FW-1 Firewall driver bijvoorbeeld)

Je kan eens kijken wat er gebeurt als je de netwerkverbinding disabled en weer enabled.
netsh int set int [adapternaam] disable
en daarna
netsh int set int [adapternaam] enable

voor [adapternaam] vul je dan de naam in zoals je die met
netsh int show int
te zien krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 26-05-2009 19:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Heb het laatste commando uitgevoerd en krijg dan de volgende informatie te zien.
Moet ik dan de interfacenaam "LAN-verbinding" beschouwen als adapternaam?

BeheerstatusStatusTypeInterfacenaam
IngeschakeldVerbondenSpecifiekLAN-verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:47
Heb je toevallig een torrentclient aanstaan? Want die error 4226 is een beruchte, Google er maar eens op :) Windows Vista Home Premium heeft namelijk een belachelijk lage limiet voor halfopen connecties, en bij torrents willen juist die nog wel eens voorkomen.

Goed nieuws is dat die limiet sinds SP2 is komen te vervallen.

[ Voor 15% gewijzigd door HendrikN op 26-05-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
Wat betreft je muis en toetsenbord kan het zijn dat deze niet meer willen starten na dat de stroom er af is geweest. Mijn wireless PCI kaartje heeft hetzelfde probleem (code 10: kan niet starten na slaapstand).
Probeer in apparaatbeheer > eigenschappen van apparaat (muis en toetsenbord) > energiebeheer > De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen (uitvinken).

edit: ik zu nu dat dit wel eens niet van toepassing kan zijn op USB apparaten. Maargoed...

[ Voor 10% gewijzigd door Sigma2k8 op 26-05-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Had zelf al gegoogeld op 4226 en heeeeel veeeeeel pagina's doorgenomen. Maar niets lijkt op mijn situatie.

Heb bijvoorbeeld geen torrent client actief. Maak ik maar sporadisch gebruik van en foutmeldingen blijven komen. Fout 4226 zie ik soms al wanneer ik maar één internetsessie met enkele tabbladen open heb staan. Daar kan het niet aan liggen. Waar kan dit aantal connecties nog meer door veroorzaakt worden?

Wat betreft de muis en toetsenbord is deze optie wel zichtbaar maar kan ik niets instellen (grijs). Overigens is deze al uitgevinkt. Optie "apparaat mag computer uit slaapstand halen" is wel aangevinkt. Heb dit niet gewijzigd.

PS. voor de duidelijkheid van dit topic wil ik graag weten of mijn foutmeldingen een relatie kunnen hebben met probleem toetsenbord en muis. Zo niet, dan maak ik daar een ander topic voor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
HendrikN schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:16:
Windows Vista Home Premium heeft namelijk een belachelijk lage limiet voor halfopen connecties, en bij torrents willen juist die nog wel eens voorkomen.
XP Sp2 ook hoor :)
Ik kan geen enkele normale reden verzinnen voor een applicatie om meer dan10 connecties per seconde (want daar gaat het om) op te zetten.
Die hele discussie daarover is onderhand al zovaak gevoerd - zie ook de reacties in meuk: EventID 4226 Patcher 2.12 - dat dat nog wel eens benadrukt mag worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Vista SP2, kerel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Volgens mij snap je het hele punt niet, maar dat geeft ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Ik lees weer eens met m'n neus, inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Zojuist mijn pc weer uit de slaapstand gehaald en dit keer geen probleem met muis/toetsenbord. Hopelijk blijft dit probleem nu ook weg. Ook de errorlog bekeken en nu valt me op dat de twee onderstaande errors zich direct na ontwaken voordoen.

Event 1
FW1: -->g clock change.
----
Event 1
FW1: FW-1: last packet seen 3212 seconds ago, assumin-->

Hierbij geeft het aantal seconden aan wanneer de computer in de slaapstand terecht is gekomen. Blijkbaar wordt dit als een fout gezien, maar ik denk dat dit meer als alleen een melding beschouwd moet worden.

Resteren wat mij betreft alleen nog de onderstaande meldingen:

----
Event: 1001
Deze computer heeft geen adres toegewezen gekregen van het netwerk (door de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 547EA06F9B07. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen.. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de server met netwerkadressen (DHCP-server) proberen te verkrijgen.
----
4226
De beveiligingslimiet voor het aantal gelijktijdige TCP-verbindingspogingen is bereikt door TCP/IP.
----

Eén minuut na het ontwaken doet de 1001 melding zich ook voor en herhaalt zich vervolgens om de 6 minuten. Soms gaat dit nog uren zo door, maar uiteindelijk stopt de melding. Wat kan dit betekenen?

De 4226 melding doet zich op mijn pc dus bij normaal gebruik van explorer voor. Slechts enkele tabbladen open en geen torrent client actief. Wat kan dit veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Vandaag computer na het halen uit de slaapstand toch weer opnieuw moeten opstarten. Muis en toetsenbord wilden wederom niet actief worden. In logboek geen bijzondere gebeurtenissen aangetroffen rond dit moment, anders dan verstoring als gevolg van foutief afsluiten windows (aan/uit knop; kan niet anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
micheldekn schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:36:
PS. voor de duidelijkheid van dit topic wil ik graag weten of mijn foutmeldingen een relatie kunnen hebben met probleem toetsenbord en muis. Zo niet, dan maak ik daar een ander topic voor aan.
Om hier nog evven op te reageren: dit lijkt mij ongerelateerd.

Verder komt bij mij ook vaker een 4226 melding naar voren in mijn logs (zonder torrent client draaiend). PC draait verder prima.. een melding waar ik me niet teveel zorgen over zou maken.

Ik weet dat die 1001 melding veel voorkwam bij de laptop van mijn broer, hij had last van een niet werkende, vaak wegvallende draadloze verbinding op één bepaald draadloos netwerk (bij andere netwerken niet).

Verder zou ik het niet weten. :X
Pagina: 1