Toon posts:

crashing en upgrading TARGA en krakende geluiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

gegevens:
TARGA bij de ALDI 800,- gulden (in een grijs verleden)
moederbord ASUS a7n8x
120Gharde schijf
AMD Athlon 2700+ (333MHz front side Bus)\
ATI raqdeon 9500 Atlantis high speed ed met 128 DDR en direct x9/AGP 8x grafisch geheugen
ASUS VCRII tv/radio kaart
SCM multimedia geheugenkaart
2x 1 Gb corsair VS1GB400C3 DDR-SDRAM bankjes

probleem: 1x per 4 weken of zo krijg ik een tik te horen, en het geluid alsof er een klein aparaatje leegloopt (laag zoemend geluid wat afneemt). Ik kan dan nog maximaal 1 minuut iets doen, en daarna krijg ik het bekende blauwe scherm en de fysieke geheugendump boodschap. Als ik zit te chatten op dat moment kan ik nog net de boodschap doorgeven dat ik een harde crash heb, en dat stemt tot vrolijkheid bij de andere party, hahaha. Tot nu toe geen permanente schade (opstarten en weer aan de gang), dus ik vroeg me alleen af of dit een blijvertje moet blijven, en in welke hoek ik dit moet zoeken.

En ik heb soms op youtube krakende geluiden bij filmpjes. dit pas sinds kort. geen idee waar dit vandaan komt. heb bij geluidsapp al de juiste instelling. kan dit komen door mijn virusscanner en antispyware geheugeneters?

En mijn pc denkt iets harder na tegenwoordig (soms moet ik 4 seconden of langer wachten op een uitvoering commando of muisklik, en dat vind ik lang) , dus ik wil hem iets sneller hebben. Ik vroeg me af of het 3e slot vullen met een zelfde corsair handig is of dat dit nutteloos is. (alleen bankjes groter maken heeft tot een zekere hoogte zin geloof ik?). BIOS zegt letterlijk dat de meest gunstige snelheid automatisch wordt toegepast. Maar ik zou er weer even in moeten duiken om te kijken waar dit stond. geloof bij CPU snelheid.

Zijn er nog TARGA users hier? of kunnen andere mensen mij ook handige tips geven.

bedankt alvast
-Als er geen opties zijn, dan creeër ik ze maar...-
Koen

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 17:56

Flappiewappie

Hier nog meer

Denk dat je hardeschijf aan het overlijden is oid.

Hier staat wat

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat apparaatje dat leegloopt klinkt inderdaad als een harde schijf die stopt met draaien. Kijk de SMART waarden van je HDD alvast eens na.

Ik zou in ieder geval niet gaan upgraden vooraleer je de oorzaak van de crash hebt gevonden. Een falende harde schijf kan immers ook traagheid veroorzaken.

Oh ja, maak ook al maar een backup van je belangrijke gegevens!

[ Voor 46% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-05-2009 21:18 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:35
Kunnen ook elco's zijn. Maak de PC eens open en kijk eens op het moederbord of je kapotte elco's ziet.

Als ik namelijk zoek op "a7n8x capacitors" dan vind ik wel wat topics (op andere forums) over slechte / verrotte elco's op een A7N8X moederbord

Zo kan het er uit zien:

http://i.ehow.com/images/...Capacitor01-main_Full.jpg (extreem voorbeeld, soms staat de bovenkant alleen bol)

Edit: Aangezien je ook een tik hoort is het waarschijnlijk de hardeschijf ja. Volgens mij tikken elco's niet. Kunnen wel een zoemend (leeglopend geluid maken) maar tikken niet denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2009 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm..ok.
die tik-klacht heb ik nu al 2 of 3 jaar als het niet langer is, dus ik ben blij dat dit nog goed gaat dan.
backup ga ik nu maken idd.
toen ik mijn externe schijf net zocht in mijn hok, liet ik mijn VHS heen en weer spoelen, en ik vroeg me op de gang net af waar die schroeilucht toch vandaan komt......knipperend toestel, en no responces...morgen moet ik dus ook mijn DVD VHS openschroeven.....zucht....

maar ja...beter een aantal kleine pechjes, dan opsparen voor een hele grote in één keer...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips i i g
gr,
me

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, met MAPP kan ik er niet achter komen zeker?
SMART is een programma?
ik heb nu ineens een lopende serie van pechgevallen hier, mijn droid ook stuk....
(die rode uit Ullyssus)
En mijn horoscoop zegt dat alles op rolletjes loopt....dus die is ook met vakantie...

DRIVEIMAGE XML voor de image....(gratis ,en maakt schijnt zelfs een image als je op de drive zelf zit, en zet de image van een drive ook terug als je op die drive zelf zit.....dat klinkt goed)

• Admiral Freebee
  • Niet online
De SMART waarden van je harde schijf kan je uitlezen met programma's zoals Speedfan.

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb mijn pc nog niet open gehad (als ik 4 klusjes heb, begin ik altijd met de 5e), maar ik heb net wel speedfan erdoorheen laten lopen, dus ik heb de smarts.
Your hard disk is not below any attribute threshold. This is good.
Your hard disk was never below any attribute threshold. This is good.
All of the attributes of your hard disk have normal values. This is good.
The overall fitness for this drive is 79%.
The overall performance for this drive is 95%.

alle waardes geven good tot very good.
alleen mijn temperatuur tikt op 3 plekken tegen de 60-70 graden aan. zou dat een hard-crash kunnen veroorzaken? (op sommige plekken kan ik ijsklontjes maken in mijn pc, want die zijn -1C :) )
ik heb maar 1 fan.
Ik heb de specifieke smarts gescreened. kan iemand hier iets mee, of moet dat hier geplaatst worden (kan dat met jpg?)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Best even hier posten ja.

• Admiral Freebee
  • Niet online
De SMART waarden geven aan dat je schijf al een aantal sectors heeft moeten realloceren. Gewoonlijk is dit geen goed teken. Wat er gebeurt is dat de schijf een onherstelbare schrijffout detecteert en deze dan corrigeert door de gegevens te schrijven naar een reservedeel van de harde schijf. Van zodra dat er enkele optreden, kan je meestal wel stellen dat de schijf aan het stukgaan is. Soms werkt de schijf nog jaren goed, maar het kan ook ineens misgaan. Gezien de beschrijving van de symptomen lijkt de schijf mij zeker aan het stukgaan.

Kijk eens na of de stroomkabel van je HDD er goed inzit, en maak onmiddellijk een backup van je belangrijke gegevens! Die zou je eigenlijk sowieso moeten hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
aha, ok bedankt. die heb ik 1 weken geleden gemaakt met DriveImage.XML (deze kennen jullie zeker? Deze zet image terug zelfs als je op die partitie bezig bent). Naar een externe harde schijf. Neemt een image slechte clusters mee als copy, of snap ik de helft?
Ik ga hem zo maar eens openmaken, en de stof er maar eens heel langzaam uittrekken...
(half jaar geleden ook al gedaan)
kan ik gelijk die elco's zien. waren op die link hierboven alleen die 2 blauwe kapot? met die gele uitsteeksels op de bovenkantjes?
de rest ziet er heel uit.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het kan zijn dat een aantal bestanden beschadigd zijn omdat ze niet meer leesbaar zijn. Maar je kan er geen defecte sectoren veroorzaken op een nieuwe schijf :)

Op die afbeelding zijn inderdaad die twee condensators defect. Maar er hoeft niet per se smurrie uit te komen. Ze kunnen ook gewoon bol staan vanboven.

Verwijderd

Topicstarter
stel dat ik een nieuw moederbord koop. hoe zit dat met images? moet ik eerst dezelfde grootte verplicht maken als mijn huidige C:, of doet de image dat? hij kan zeker op de nieuwe moeder wel groter zijn, maar niet kleiner voor succesvolle terugzetting? (of maakt het voor lege clusters zowiezo niet uit? Ik had half de indruk dat informatie wegschrijven niet spiraalvormig achter elkaar werkt als op een cd/dcd, dus er zitten lege clusters tussen dan gok ik)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dat hangt van het programma af. Met de meesten kan je een image wel terugzetten op een grotere partitie. Let wel op dat je mogelijk Windows opnieuw moet activeren als je de HDD vervangt.

[ Voor 28% gewijzigd door Admiral Freebee op 10-06-2009 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, HDD is harde disk, toch? Waar C en D op staan? opnieuw activeren omdat hij een ander moederbord vind zeker. maar met een legale versie geen probleem gok ik.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... ik deed een lege cd erin om straks te branden, en sloot ook de 2e gleuf met een andere cd erin. en ik had al een maandje of 6 (schat ik) geen blauw scherm meer gezien. en nu met die lege cd erin 2 achter elkaar. dus ik gok dat hij of:
1: lege cd`s niet kan handelen (beetje vreemd, maar ik had het vaker met lege cd erin douwen in het verleden, hele schoenendoos vol met mislukte brandjes)
2: hij niet genoeg power meer overheeft om de pc draaiende te houden naast de 2 cd dcd lezers.
3: iets anders. (warmte 70 graden op sommige plekken...extra fan erin zetten? Kan dat überhaubt?)

Ik heb al een tijdje gewone spel-cd's en movies erin zitten, en geen probleem. maar een lege erin, en hop...harde crash 2x.

nog niet open gehad, ik dacht...dat doe ik wel als hij over een maandje carsht of zo, misschien zitten de stekkers er nu goed in...dus dat ga ik iets sneller doen..

hmmm, nog 900 spare clusters over :P .misschien alvast een moederbord aanschaffen voordat de vliegvelden allemaal op slot zitten met die griekse vliegenkoorst...

Verwijderd

Topicstarter
http://s538.photobucket.c...npanther/pc%20moederbord/

hmmm... er groeien elco's uit mijn elco's. er is er nog 1 heel, en er zijn er 7 stuk.
nichicon 3300uF , 6,3V (M)MH , 105 graden C, H0302
ipv een nieuwe pc kopen zou ik deze elco's kunnen kopen. solderen is niet zo moeilijk. Ik vraag me alleen af, of die elco's sneuvelen omdat de kwaliteit bagger is, of omdat de cd/dcd spelers hiervoor zorgen. Zo te zien is de stroom hiernaar serie geschakeld, en allebei tegelijk gebruiken is misschien niet het handigst dan. Heeft er iemand iets meer verstand van dan ik als halve leek?

zie link hierboven naar 5 pics van mijn moederbord. gesmolten elco's met roest/accu-zuur-achtige zaken eruit (geen idee wat het is), rechtsboven zie je mijn 2 cd spelers zitten en draden die van 1 naar 2 hoppen. linksboven zit mijn voedingkast. rechtsbeneden heb ik nog plek voor 2 fannetjes.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 18:05

Bejit

Svenska Faderland

Vaak krijg je brakke elco's omdat de voeding niet meer oke is.

Mijn advies is, backup en koop een nieuwe PC, imo is dat oudje echt niet zijn onderhoud waard.

Systeempje

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ik denk dat je uiteindelijk niet rendabel kan blijven repareren. Stel dat je al die elco's kan herstellen zonder iets anders te beschadigen dan kan voor hetzelfde geld binnen een week je processor het begeven. Want volgens mij valt je pc gewoon traag aan duigen :+

Ik raad persoonlijk aan om gewoon een ultra low budget pc te kopen, misschien zelfs tweedehands. Het hoeft niets fancy's te zijn om de prestaties te evenaren zolang de pc maar in goede staat is. Dit lijkt mij de beste oplossing.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Er zijn ook een tijd moederborden met slechte condensators verkocht. Maar soms is er meer aan de hand dan slechte condensators. Omdat deze niet meer naar behoren functioneren, kunnen er ook andere dingen beschadigd zijn. Bovendien doet je HDD ook raar.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 22:07
Het is heel goed mogelijk om zelf die elco's te vervangen ja, maar of het de moeite waard is, is te betwijfelen. Zoals Bejit ook zegt, het begint gewoon mis te gaan met dit beestje, doe jezelf een plezier en investeer die 400 euro in een nieuwe, snellere en weer paar jaar meegaande PC.

En doe het rap, want de kans dat je pc een keer niet meer aangaat wordt met de dag groter.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ok, een nieuwe pc, en deze als backup houden, voor als die ook de geest geeft. nieuwe elco's solderen als deze niet meer aan gaat heeft geen nut als er iets vreselijk mis is gegaan met clusters herplaatsen. Als de plek waar de Bios gegevens staan geklutst is, is het einde verhaal..

Verwijderd

Topicstarter
er zitten ook nog een boel dingen op die het wel doen. ik kan een home-made bestellen, en er zelf de dingen in doen die het nog doen. maar es kijken of dat loont, of half loont.
mijn voeding en fannetje zijn slechte kwaliteit hoorde ik ooit (van iemand die er aanzienlijk meer vertand van had), en mijn dcd spelers doen het ook niet helemaal 100% hoewel dat aan de voeding kan liggen. hmmm... alleen mijn tv kaart en ethernetaansluiting zijn eigenlijk nog goed, lol..

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 22:07
Ethernet aansluiting komt toch al standaard bij een nieuw moederbord, dus daar schiet je niks mee op. Als ik naar de specs kijk is het enige wat het redden waard is de tv-kaart inderdaad. Maar daarbij heb je een heel redelijke kans dat het lastig wordt om die aan de praat te krijgen. Optische drives kosten geen ruk, dus die wil je toch meteen vervangen door een snelle dvd brander, kast en voeding zijn nodig aan vervanging toe, je harddisk is prehistorisch en aan vervanging toe, moederbord is kapot, processor het redden niet waard en het geheugen achterhaald. Je interface kun je waarschijnlijk wel prima meenemen naar een volgende computer (beeldscherm, muis, tobo, printer etc.).

Overigens is de data niet direct weg van je harde schijf als je moederbord er mee stopt hoor. Sowieso lijkt uit je opmerkingen dat je niet helemaal een duidelijk begrip hebt van welk onderdeel waarvoor is in de computer, dus voordat je zelf gaat bouwen zou ik me eerst even goed inlezen daarin.

offtopic:
Overigens mag je ook best je vorige reactie editten als je later nog iets wil toevoegen en er nog geen reacties zijn geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door cryforhelp op 18-06-2009 02:05 ]

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 11:50

mvh

State Governor

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:10:
ok, HDD is harde disk, toch? Waar C en D op staan? opnieuw activeren omdat hij een ander moederbord vind zeker. maar met een legale versie geen probleem gok ik.
Uit mijn ervaring kan je XP ongeveer 3x installeren, of misschien 2x. Als hij niet via internet activeert kun je bellen, dan krijg je een computer aan de lijn. Deze vraagt of hij op één of meer PC's staat geïnstalleerd, en als het antwoord één is krijg je een nieuwe code.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=5000

zo te zien ligt het probleem dus zeer waarschijnlijk in de elco's. Ik heb ook nichicon 3300uF 6,3V erin zitten, maar het zijn H0302 's (105 graden en (M) MM )

Als hij het niet meer doet, dan hoef ik denk ik alleen maar 8 nieuwe erin te solderen....

• Practics
  • Laatst online: 12-02 21:58
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:35:
http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=5000

zo te zien ligt het probleem dus zeer waarschijnlijk in de elco's. Ik heb ook nichicon 3300uF 6,3V erin zitten, maar het zijn H0302 's (105 graden en (M) MM )

Als hij het niet meer doet, dan hoef ik denk ik alleen maar 8 nieuwe erin te solderen....
Je kunt beter je tijd in het zoeken van hardware gaan stoppen.
Tweakers.net VA staan wel complete pc´s op voor een paar hondert
euro heb je al een stuk snellere pc die het langer vol gaat houden.

V&A aangeboden: PC (alu kast)

En koop je deze nieuw.

http://www.alternate.nl/h...=Harddisks+%2F+SSD&l2=IDE

Kun je er weer een x aantal jaartjes tegen aan.

Zoiets daar kun je zelf niet meer voor aan het sleutelen en knoeien ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Practics op 29-06-2009 00:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.golem.de/0306/26120.html
en
http://forum.fok.nl/topic/326520
deze is het trouwens.

mijn bakkie is dus van 2003 zo te zien. Weet nog dat ik er WoW op kon spelen, zonder horten en stoten, en goed beeld.

Dat solderen waar ik toch voor gegaan ben heeft me een paar uurtjes gekost, het losschroeven en zo erbij.
Geen blauw scherm meer gezien sindsdien. En mijn vorige paniekberichtje was van 2009 zo te zien...en toen had ik om de dag of wat een blauw scherm...

XP er een jaartje terug opnieuw opgezet, en zo snel als hij nu is, zo snel was hij in 2003 niet toen ik hem kocht :)
heb er nu 2Gb Corsairs ipv die 256k in zitten, en een fannetje die zachtjes humt...en de achterkant ben ik met een boormachine te lijf gegaan, want T gaf eerst 90 graden. Dat is na mijn woest bui 20 of zo geworden. Dat scheelt natuurlijk ook..

misschien een beetje bumpen, maar ik geef even aan dat een uurtje of 4 knutselen toch kan lonen.
ik ben benieuwd of ik deze thread over 10 jaar met dezelfde pc opnieuw ga bumpen :):)
zou wel gek zijn...

Mag ik iedereen die van tips houdt een tippie aandragen? Als u de pc openbreekt en gaat knutselen, of stofzuigen..Eerst foto's maken van dichtbij met een fotomaker! Want met stofzuigen of losmaken heb je soms per ongeluk dat je een stekkertje een half rukje geeft. En dan denk je: Die kan potverdorie op 3 plekjes, en ik heb geeneens een idee of ik hem net lostrok!!
Met halve rukjes aan stekkertjes ben je echt blij dat je je camera of telefoon even kan pakken om te kijken of op die plek iets vast zat, en hoe je dat stekkertje ziet lopen op je foto.
Dan vallen er opties af, en zie je als je het goed gedaan hebt hoe het zat. Scheelt paniek. Altijd goed een plan B. Dingen gebeuren...:)

Bij deze pc heeft me dat gered, en bij een vriend had deze truuk ook het gewensde resultaat, want ook daar zat ik ineens met stofzuigen met een los ministekkertje die op 20 plekken kon. En wie weet wat een verkeerd plekje allemaal voor schade kan doen. Prik je het dalijk naast de jumper.... zegt de BIOS dat je geen kaartje hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh...u raadt het al...

Eergisteren (of een dag ervoor) drukte ik op de aan-knop, en gebeurde er gewoon niets!
Opties....
Hé er zit een batterij in! Eerst die maar eens checken, want volgens mij kan dat een kickstartertje zijn!
En jawel...leeg! (doorgemeten met een batterrijmetertje.)
Wat blijkt...ik heb precies zo'n zelfde knoopcel ooit gekocht en die is vol.
Die erin.
Nog steeds geen sjoege op aan-knop indrukken

Dus ik de manual in...kan misschien iets met jumpers zijn.
De RTC RAM/CMOS (CLRTC1) jumper heen een weer gedaan. Dat is degene die de Real Time Clock doet via de knoopcel. Ik las ergens een dag terug dat je die jumper moest hebben.
Maar waarom dat moest ben ik even kwijt, en ik weet ook niet meer waar ik het las.

In ieder geval...pc deed nog steeds niks.
Ehhh...hold that thought!
Ik weet dat ik bij stecker eruithalen altijd een half uurtje moet wachten totdat de aanknop het weer begrijpt.
Gisteren uren gewacht, en dood als een comapatient, maar nu zijn we een dag verder...
check...
En nu druk ik net weer voor de grap op de aan-knop..

Victory for the fools!! Hij doet het weer!!!

Kan ik weer een aantal jaartjes verder met die bak op losse schroeven.

Ik wou u vragen of u nog tips had om hem aan de praat te krijgen (jumpers resetten, meer soldeerwerk van iets waar nog reststroom in had moeten zitten of anders permanent kapot, etc), maar een dag aan het net heeft de pc dus weer de kracht gegeven om de aan-knop te begrijpen. (en die nieuwe knoop-cel zal ook wel geholpen hebben..een lege doet zo weinig gok ik..)

Het klinkt niet echt professioneel, maar ik begrijp het dan ook maar half 8)
Voorlopig kom ik er met de halve kennis die ik bezit...

prettige feestdagen..

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-02 00:53
Als het nog steeds om dezelfde PC gaat (Targa, AMD Athlon XP 2700+), zal je ook kunnen kijken of de voeding nog goed is. Deze kan ook last hebben van lekke elco's.

Ik heb namelijk dezelfde PC gehad, waarvan de elco's van het moederbord bol stonden en de voeding ook kapot was door hetzelfde probleem. 3 jaar geleden heb ik nieuwe elco's op het bord gezet en de PC voorzien van een "nieuwe" 2e hands voeding. Tot nu toch werkt hij nog prima en staat bij een vriend thuis als internet-PC :)

• FastFred
  • Laatst online: 18:11
Daar wil je toch helemaal geen tijd (en zeker geen geld) meer aan uit geven. Koop gewoon een nieuwe man, dat is je 2 jaar geleden al verteld, en dat had je toen al moeten doen. Als je van knutselen houd, kun je deze er voor de fun bij houden. Ik zou 'm echter gewoon bij het grof vuil zetten :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Helemaal geweldig dat je hem weer aan de praat hebt gekregen! :D Over het niet willen opstarten, dat ligt aan je voeding (wss elco's die minder worden of lek zijn).

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie en tips.

Ik hou hem als een erbij-houdertje. Ik heb een Acer met windows 7 voor het echte werk, en deze voor in mijn woonkamer voor de printer en visite en zo.

Dus de voeding...aha! Die wou ik zowiezo vervangen.

en dan upgrade ik de rest ook maar zodat ik er Star Wars Online mee kan spelen gelijk.

shader 3.0 en dual core processor en nieuwere graphics-kaart klinkt duur, maar...
aangezien ik low budget wil blijven voor deze jongen...

bij informatique (site schiet net in de onderhoud) zag ik ASRock N68C-S UCC moederbord voor 44 euri, (kan ik die DIMM corsairs mooi hergebruiken met optie op DDR's3 zie ik)

en een EVGA GeForce GTX 550 Ti, 1024MB, FPB (niet die van ASUS , hoewel die eerste waarsch bijna net zo goed is) van 129,- als huidige generatie betaalbare videokaart. Ook shader 3.0+ compatible

Nu nog een betaalbare voeding, maar ik begrijp dat hierop beknibbelen een bom onder mijn pc kan zijn..
Dus geef ik aan hun wel op welke dingetjes er in en aan mijn pc hangen, en dan mogen zij de voeding erbij uitzoeken.
KW/H en zo van die losse dingen weet ik ook niet allemaal.
boxjes die stroom zuigen en zo... beter even een lijstje maken zie ik...

En oh ja...nog iets grappigs...

Nieuwe ontwikkeling...

Als ik die batterij van die BIOs eruit haal start de pc wél op, en als hij erin zit start de pc níet op! Het moet niet gekker worden nu...
8)7

tijd voor aktie...
Pagina: 1