Maxict weigert producten te leveren. Zijn ze failliet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.083 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301621

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Bij aanschaf van mijn pc ben ik webwinkels gaan vergelijken. Na heel wat zoekwerk op internet is mijn keuze gegaan naar maxict. Prijs was goed en ze hadden heel wat producten op voorraad. Op 26 maart 2008 mijn eerste bestelling gedaan bij Maxict. Super snelle levering. Had de producten de eerst volgende dag al in huis. Netjes ingepakt en alles werkte naar behoren.
Mijn volgende bestelling dus ook maar bij Maxict besteld. Heb veel computer systemen moeten bouwen voor vrienden en familie. Heb in een jaar tijd ruim 10 grote bestellingen gedaan bij Maxict. Soms was er wat vertraging bij een product maar na een telefoontje naar Maxict kreeg ik snel duidelijkheid over te levering van het product. Dus geen probleem.
Nu mijn ervaring over mijn laatste 4 bestellingen. Ze waren een ramp. Omdat ik op mijn eigen naam een bestelling had staan waar onduidelijkheden over waren heb ik op de naam voor wie de producten waren een bestelling gedaan. Het ging hier om een moederbord, processor, voeding en geheugen. Alles mooi de volgende dag in huis. Maar geen moederbord. Nou jah, dan zal die de volgende dag wel komen dachten we. De volgende dag ook nog geen postbode aan de deur. Dus de dag daarop maar even een belletje naar Maxict. Volgens Maxict zou het moederbord binnen 2 werkdagen geleverd worden. Nou, dat is pech hebben. We wachten af. Na 2 werkdagen nog geen moederbord ontvangen. Dus de dag daarop maar weer een belletje. Er bleek iets fout gegaan te zijn met de bestelling van het moederbord. Maar hij word direct opgestuurd en de volgende dag zal die in huis zijn. Dus wij weer afwachten. En nee hoor, de volgende dag weer geen postbode. Dus weer een belletje naar Maxict. En weer word er ons beloofd dat het moederbord de eerst komende werkdag word geleverd. En je raad het al. Weer geen postbode. Dus weer een belletje naar Maxict. Word er ons verteld dat het moederbord pas over ander half week word geleverd. Er was weer iets fout gegaan.
Mijn volgende bestelling was een complete pc. En ook zal deze netjes binnen 2 werkdagen geleverd worden. Want de producten waren allemaal op voorraad volgens onze Maxict helpdeskmedewerker. Ook hier weer, geen voeding geleverd en geen behuizing. Na een week lang bellen en beloftes aan te horen over “de eerste werkdag word het geleverd” hebben we de voeding en behuizing maar geannuleerd en zelf 1 opgehaald. Het bedrag zou zo snel mogelijk worden terug geboekt. Dit heeft ongeveer 3 maand geduurd voordat het bedrag terug geboekt is. Ook weer na vele telefoontjes naar Maxict.
Vervolgens weer een bestelling gedaan. We hadden er nog vertrouwen in. Deze bestelling is gedaan op 15 april 2009. Alles weer mooi in huis op 2 dvd branders na. Na 3 dagen toch maar even een belletje naar Maxict. De branders worden binnen 2 werkdagen geleverd. Dus met volle hoop maar wachten op de branders. En helaas, weer geen levering op de beloofde datum. Dus maar weer even een belletje. Nu zijn de branders niet meer op voorraad en het kan weken duren voordat die branders weer op voorraad zijn. Beetje vreemd wand volgens de website waren en zijn ze nog steeds op voorraad. Maar ja, er moest een oplossing komen. Deze branders hadden al lang in de computers moeten zitten. Volgens Maxict moest ik maar extra geld overmaken voor een andere type brander en dan zal dit een spoed bestelling worden. Dus wij diezelfde dag nog geld over gemaakt. En tot op heden nog steeds geen branders. Heb al verschillende keren gemaild naar Maxict. Ik kreeg op mijn eerste mail al binnen 10 min een reactie. En op al mijn volgende mails tot op heden nog geen reactie. Telefoon in continue in gesprek. Er zijn nog 2 wachten voor u. En soms loopt dit wel op tot 30 min. Ik krijg ze niet te pakken.
Deze webshop heeft mijn laatste paar bestelling zeer slechte service geleverd. Ik gooi de handoek in de ring. Ben het zat om er steeds achter aan te bellen of mailen. Het lijkt wel een dooie boel daar, ga bijna denken dat ze failliet zijn ook al is die website nog in de lucht. Mijn geduld is op. Mijn aanrader is ook om goed na te denken voordat je met een webshop in zee gaat. Laat iets bestellen onder rembours, dan weet je dat je garantie hebt dat er iets word geleverd. Helaas had ik hier niet de mogelijkheid toe bij Maxict en moest alles vooruit worden betaald.

Wist niet waar ik dit precies moest plaatsen. Ik weet dat Maxict veel voorkomt in de lijst met pricewatch dus ik heb het hier maar onder gebracht. Verplaats het naar een andere cat indien dit nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Mja, je doet hier een relaas, en beschrijft een aantal ervaringen. Ik zie echter geen discussiewaarde in dit topic- en ervaringen kan je beter kwijt in de ShopReview (afgeronde ervaringen only).

Of een winkel failliet ís kan bekeken worden bij de KvK:
http://www.kvk.nl/handels.../TST-BIN/ZS/ZSWWW01@&zk=1

Echter, of het slecht gaat bij een winkel kan je beter halen uit de ShopReview:
http://tweakers.net/shopreview/7403/max-ict.html
En zoals je ziet zijn daar toch een hoop mensen met een recent goede ervaring.

Dit topic gaat hier in ieder geval op slot, speculatie over het failliet *zijn* van een winkel is zinloos (zie KvK). Speculatie over of een winkel failliet gaat is vaak een self-fulfilling prophecy, dus laten we het gewoon maar bij de ShR houden, en iedereen zelf zijn inschatting laten maken.

Dit topic is gesloten.