Toon posts:

Mobiel internet delen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een notebook van mobiel internet te voorzien met behulp van een UMTS USB modem(icm met een Hi! 1,5gb abonnement).
Nu wil ik deze verbinding delen met 2 andere notebooks via een bekabeld ethernet netwerk. Welke extra hardware en software zijn hier dan eventueel voor nodig?
De notebooks hebben de volgende networking hardware beschikbaar:

Notebook 1: Realtek Ethernet PCI-E 100/1000
Intel Wireless G/N PCI-E 300mbps
(Windows Vista Home Premium)

Notebook 2: Intergrated Realtek Ethernet 100/1000
Linksys Wireless-N PCMIA Card
(Windows Vista Home Premium)

Notebook 3: Realtek Ethernet Card 10/100
*Deze notbook heeft geen functionerende wireless adapter meer*
Windows XP Professional

Ik ben er ook nog niet uit welk van deze 3 notebooks het USB modem gaat gebruiken en dus ook het internet moet delen, dus suggesties hiervoor zijn altijd welkom :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet internetdeling aan op de bak waar internet op binnenkomt en zorg dat de 3 pc's onderling een netwerk hebben (gewoon switchje ertussen dus). Veel meer heb je niet nodig hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de reactie :). Maar is het dan in plaats van een switch ook mogelijk om eventueel een router(De Linksys WRT54G in dit geval) te gebruiken? Of kan dat problemen geven?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Hoe wilde je dat aansluiten? Zo'n router kan niet routeren 'vanaf' een USB stick. Of je moet een computer met die stick die ook nog eens route aan de WAN gooien, maar dat is alleen maar onhandig..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een router gebruiken, maar da tlijkt me in dit geval niet nodig en eerlijk gezegd alleen maar vervelend werken.