Ik heb ook een Zalman Trimon 22".
Wat deze beeldscherm als het ware doet is de resolutie halveren, maar alleen als je de bril opzet. Heb je geen bril op, zie je niets bij normaal gebruik. Dan heb je gewoon 1050 pixels(vert.)
Met gamen heb je de optie om 3D aan en uit te zetten. Wanneer deze aan staat, krijg je inderdaad een gehalveerde resolutie. Wanneer je je bril opzet, heb je gewoon weer de 1050 resolutie te pakken. Vraag me niet hoe dit zit, ik heb geen idee hoe ze dit technisch mogelijk hebben gemaakt.
En of het de moeite waard is? Het is net waar je van houd.
Je moet niet denken dat de kogels en glasscherven je letterlijk om de oren vliegen. Ook komen er geen monsters uit het scherm. 3D is gewoon letterlijk 3D. Je kijkt als het ware door het scherm heen, je ziet diepte. Dit is erg fijn en leuk bij shooters, maar kan ook grote irritaties op leveren als de game niet helemaal juist werkt icm. 3D. Denk aan schaduwen bij verkeerde gebouwen, menu's die uitwijken en dus niet zichtbaar zijn. Wazige menu's omdat die niet in 3D zijn(Wazig omdat het 550px is, gehalveerd dus)
En ook een belangrijke factor: Je moet een goede pc hebben. Crysis in 3D? Forget it.. tenzij je een pc hebt van 3000+ euro.
Daarbij komt ook nog dat als voorwerpen te dichtbij komen het pijn doet aan je ogen.
En je zit vast aan een 22"scherm. 24" in 3D is er nog niet.
Wat er wel leuk aan is?
Het is veel en veel realistischer. Je character loopt daar niet in het veld, maar jijzelf loopt daar. Het is niet echt te beschirijven hoe je dit ervaart, je moet het zelf gezien hebben...
Als je nog vragen hebt, brul maar.