Zalman Trimon 3D monitor

Pagina: 1
Acties:

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-02 01:46
Hey,

Ik heb sinds vandaag een Zalman Trimon monitor, maar na 4x alle goede drivers te hebben geinstaleerd wil het 3d nog steeds niet lukken. De test plaatjes lukken wel, maar geen enkele game reageert er goed op.

Ik heb een 8800GTS 320MB kaart en windows 7.

Is er iemand hier die weet wat ik moet doen?

Zingo

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Zingo schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:22:
Is er iemand hier die weet wat ik moet doen?
Je zou eens kunnen beginnen om de boel te testen onder vista en/of xp.
Het zou kunnen dat het met windows 7 nog niet lekker werkt.

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-02 01:46
Whoops, inmiddels is het gefict. Nadat ik de Dual boot XP gedraait heb draait hij in Windows 7 nu ook perfect:D

Slotje mag!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28
Voor dat het slotje er op gaat.
Ben wel erg benieuwd naar je ervaring er van.
Vakantie geld is gekomen.
En het lijk me een hel mooi scherm.

Wat ik graag van je ervaring wil weten is.
1) Hoe is je ervaring met gamen. Merk je echt de 3d. Op de site zag ik wel dat er nog niet zo heel erg veel games het hebben. En bij sommige spellen dat er niet zo veel 3d in zit.
2) de resolutie in hoogde? Merk je daar erg veel verschil in. Want ik lees dat het om en om horizontale lijnen zijn die voor links/rechts. Dus heb je maar 1/2 hoogte?

Verwijderd

Bij mij werkt het perfect met de meeste games.
Battlefield 2, C&C 3, Bioshock 2, noem maar op.
Het is echt ongelooflijk om te zien, je kan de diepte ook nog instellen, maar bij mij werkt het al perfect op de standaardsettings.
Ik start de spellen wel op met TriDef-ignition, anders werkt het niet.
Volgens mij werkt het met TriDef op alle games, ik heb eigenlijk nog geen spel meegemaakt die het niet ondersteunde.
Betere 3D kun je volgens mij niet krijgen. :9

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2009 11:54 ]

Verwijderd

youtube filmpje misschien? ben wel erg benieuwd hoe het er uitziet

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
ja idd, filmpje :)

Specs

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Uhm, jullie weten dat je voor 3D effecten 2 ogen, danwel 2 camera's nodig hebt?
Dus een filmpje heb je weinig aan. Maar omdat jullie toch perse willen: http://www.youtube.com/watch?v=AoLpQZ1m8OI
vanaf 4:00

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:24

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Calamor schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:38:
Voor dat het slotje er op gaat.
Ben wel erg benieuwd naar je ervaring er van.
Vakantie geld is gekomen.
En het lijk me een hel mooi scherm.

Wat ik graag van je ervaring wil weten is.
1) Hoe is je ervaring met gamen. Merk je echt de 3d. Op de site zag ik wel dat er nog niet zo heel erg veel games het hebben. En bij sommige spellen dat er niet zo veel 3d in zit.
2) de resolutie in hoogde? Merk je daar erg veel verschil in. Want ik lees dat het om en om horizontale lijnen zijn die voor links/rechts. Dus heb je maar 1/2 hoogte?
Met de Trimon heb je inderdaad maar halve hoogte. Als dat onacceptabel is kan een Samsung 2233RZ met 3d-bril de oplossing zijn, want die heeft dat niet.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Halve hoogte ?
Merk ik echt niks van.
Ik snap wel wat jullie bedoelen, maar het beeld is zeker niet minder mooi, sterker nog...véél mooier.

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Deze monitoren werken zeker niet op een Ati kaart?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

yannickmerckx schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:46:
Deze monitoren werken zeker niet op een Ati kaart?
Uit de FAQ van Zalman:
Which graphics cards support the 3D feature of Zalman’s LCD monitors? 200
The following graphisc cards are compatible with out 3D gaming and movie Stereoscopic Monitors

1. For 3D gaming

[Windows Vista (32bit) users]
You need a 6*** series and up graphics card chipset for 3D gaming. ATI and other manufacturer's graphics cards are not supported.

2. For watching videos in 3D

All graphics card support watching videos in 3D.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• yannickmerckx
Dat is dus een nee.

Jammer . Wil wel zo'n 3d monitor aanschaffen. Maar wil daarom men hd4870 niet vervangen.

Messchien een vraag dat niet toegelaten is op tweakers. Maar bestaan er geen gehackte drivers
voor hem werkend te krijgen op een ati kaart?

Verwijderd

Als je Tri-Def Experience gebruikt worden ook vrijwel alle Ati-kaarten ondersteund. ;)

• yannickmerckx
Hier ga ik mee eens in verdiepen :p .

En welke monitoren ondersteunen deze software presies?

[ Voor 43% gewijzigd door yannickmerckx op 12-06-2009 19:54 ]

Verwijderd

Kanarie schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:50:
[...]

Met de Trimon heb je inderdaad maar halve hoogte. Als dat onacceptabel is kan een Samsung 2233RZ met 3d-bril de oplossing zijn, want die heeft dat niet.
dus wat is beter een 3d scherm met een gewoon brilletje of de 3d vision?

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 20:58
Kanarie schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:50:
[...]

van die samsung is daar ook een 24 inch versie van. Is er ook een site waarbij duidelijk wordt aan gegeven of die 3d ondersteund of niet. Want als ik naar de specs van bepaalde monitors kijk. Weet ik niet of die het wel ondersteund.

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 12:42
Ik heb ook een Zalman Trimon 22".

Wat deze beeldscherm als het ware doet is de resolutie halveren, maar alleen als je de bril opzet. Heb je geen bril op, zie je niets bij normaal gebruik. Dan heb je gewoon 1050 pixels(vert.)
Met gamen heb je de optie om 3D aan en uit te zetten. Wanneer deze aan staat, krijg je inderdaad een gehalveerde resolutie. Wanneer je je bril opzet, heb je gewoon weer de 1050 resolutie te pakken. Vraag me niet hoe dit zit, ik heb geen idee hoe ze dit technisch mogelijk hebben gemaakt.

En of het de moeite waard is? Het is net waar je van houd.
Je moet niet denken dat de kogels en glasscherven je letterlijk om de oren vliegen. Ook komen er geen monsters uit het scherm. 3D is gewoon letterlijk 3D. Je kijkt als het ware door het scherm heen, je ziet diepte. Dit is erg fijn en leuk bij shooters, maar kan ook grote irritaties op leveren als de game niet helemaal juist werkt icm. 3D. Denk aan schaduwen bij verkeerde gebouwen, menu's die uitwijken en dus niet zichtbaar zijn. Wazige menu's omdat die niet in 3D zijn(Wazig omdat het 550px is, gehalveerd dus)

En ook een belangrijke factor: Je moet een goede pc hebben. Crysis in 3D? Forget it.. tenzij je een pc hebt van 3000+ euro.
Daarbij komt ook nog dat als voorwerpen te dichtbij komen het pijn doet aan je ogen.
En je zit vast aan een 22"scherm. 24" in 3D is er nog niet.

Wat er wel leuk aan is?
Het is veel en veel realistischer. Je character loopt daar niet in het veld, maar jijzelf loopt daar. Het is niet echt te beschirijven hoe je dit ervaart, je moet het zelf gezien hebben... :P

Als je nog vragen hebt, brul maar.

Verwijderd

Vandaag heb ik mijn Zalman Trimon 22" monitor aangeschaft

Ik heb geprobeerd 3D aan de praat te krijgen maar het lukt mij niet. Ik heb 3x GeForce GTX 285 in mijn PC en die ondersteunen 3D. Ik heb de 196.21 driver van NVIDIA geïnstalleerd en de test die je daarbij kan draaien werkt prima in 3D. wanneer ik een game zoals devil may cry 4 opstart zie ik de horizontale lijnen maar het is erg vreemd beeld en helemaal niet scherp.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe en hoe ik dit kan oplossen zodat ik ook games kan spelen in 3d ?

Verwijderd

Ik gebruik TriDef Ignition, werkt perfect.
Pagina: 1