• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 14:47
Allereerst mijn specs:

I7 920
Asus P6t
Geil 6gb DDR3 1600mhz kit
8800gt
Vista x64

sinds kort in mijn bezit en draaide vanaf het begin goed. Alleen soms kwam het voor dat hij maar 4gb zag van de 6gb. Na wat googlen bleek dat dit zou kunnen liggen als ze niet op 1600mhz waren ingesteld. Nagekeken in de bios -> op 1600 gezet. Bleek niet helemaal te helpen dus ik dacht bios update.

De volgende dag -> langer dan 2 minuten iets doen en huppa BSOD. Terug naar de oude bios maar nog steeds BSOD. Dus ik denk het zal misschien aan het geheugen kunnen liggen. Memtest gedraaid en er kwamen errors tevoorschijn. Na lang dimms wisselen heb ik er 1 kunnen isoleren welke die errors geeft. Met de overige 2 komen er geen errors.

Nu dacht ik dat mijn problemen over waren maar niets blijkt minder waar. Ik start een game en na een paar minuten BSOD. Zelfs als ik de pc alleen aan laat staan gebeurd het, alleen is de tijd dan wat langer voordat het gebeurd.

Weet nu niet helemaal meer waar te zoeken. Kan het m'n windows zelf nog zijn die corrupt is? Kan dat uberhaupt gebeuren hierdoor?

Iemand met tips -> graag!!!!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:22
Melding posten van de BSOD zelf zou kunnen helpen tot die tijd is het graaien in het donker :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Ik heb het even voor je nagekeken als het goed is ondersteund de I7 920 max 1066mhz. Daar zal dus waarschijnlijk het probleem liggen.

Kijk maar: http://www.intel.com/prod...corei7/specifications.htm

Dit staat er trouwens op de site van Asus:

6 x DIMM, Max. 24 GB, DDR3 2000(O.C.)*/1866(O.C.)*/1800(O.C.)*/1600(O.C.)/1333/1066 Memory
Triple channel memory architecture
Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)
*Hyper DIMM support is subject to the physical characteristics of individual CPUs.
*Refer to www.asus.com or this user manual for the Memory QVL(Qualified Vendors Lidts).

http://uk.asus.com/produc...=0&model=2731&modelmenu=2

Ik zou proberen de instellingen in de bios terug te zetten naar 1066 mhz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:53:
Ik heb het even voor je nagekeken als het goed is ondersteund de I7 920 max 1066mhz. Daar zal dus waarschijnlijk het probleem liggen.
1066MHz is het minimum volgens mij. ;)

@TS heb je de voltages en timings van het geheugen wel goed ingestelt?
En al eens memtest gedraait en andere stabiliteits tests. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 20:01 ]

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:22
Heb er vandaag nog eentje op m'n werk draaiend gehad met 1333 MHZ, betrof hetzelfde MoBo en CPU dus dat is het niet.
Zitten de modules ook in de juiste volgorde, als in de ideale dimm setup zoals in je boekje staat?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• ljt
Heb het weer terug gezet op auto. Voltage en timings heb ik niks aan verandert. Alles wat betreft het geheugen staat op auto nu.

Ga weer draaien om te zien of hij het volhoud. Wel gek als het nu weer zou werken aangezien die dimms toch 1600 aan moeten kunnen vanaf fabriek.

Zie nu net in de POST dat het geheugen op 1066 draait.

Verwijderd

ljt schreef op zondag 24 mei 2009 @ 07:34:
Voltage en timings heb ik niks aan verandert.
Wel gek als het nu weer zou werken aangezien die dimms toch 1600 aan moeten kunnen vanaf fabriek.
Tja als je het voltage, timings en frequentie niet goed insteld is het vrij logisch dat het niet gaat werken. :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Inderdaad. De SPD van die dimmen staat zo ingesteld dat ze altijd werken op de normale snelheden. Wil je sneller gaan draaien dan zul je inderdaad handmatig in de instellingen moeten doen, doe je dat niet en gooi je alleen de snelheid omhoog dan zal het inderdaad niet stabiel gaan werken.

• ljt
Specs zeggen 1600 dus moet ie daarop ook kunnen draaien. Voltages timings etc heb ik allemaal standaard gelaten. Dus dat doet die SPD dan, lijkt mij dat het dan goed moet gaan.

Als je ze niet op 1600 kan zetten is de dimm in mijn ogen niet goed.

Verwijderd

Kan wel maar je moet alles gewoon handmatig instellen, Vdimm en timings. Dat moederbord weet ook niet alles.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ljt schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:14:
Specs zeggen 1600 dus moet ie daarop ook kunnen draaien. Voltages timings etc heb ik allemaal standaard gelaten. Dus dat doet die SPD dan, lijkt mij dat het dan goed moet gaan.

Als je ze niet op 1600 kan zetten is de dimm in mijn ogen niet goed.
Je kunt ze prima op 1600 zetten, alleen zul je daar wat anders voor in moeten stellen.
de SPD pakt failsafe waardes. Je kiest ervoor om geheugen te kopen dat niet standaard is, dan kun je verwachten dat je het ook zelf in moet stellen, wil je het op de maximale snelheid hebben lopen.
Pagina: 1